IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проблем за Mercedes - никой не иска електрическата G-Class

За да намали щетите, компанията ще сложи ДВГ на умаления вариант на всъдехода

Не всяка автомобилна икона се превръща лесно в електромобил, независимо от това с каква реклама върви с него. В това се убеждава и Mercedes-Benz, където вдигнаха много шум около електрическата G-Class, но се оказа, че купувачите не искат да чуят за нея. Продажбите са толкова лоши, че производителят от Щутгарт обмисля сериозна промяна - бъдещата бейби G-Class (умалена версия на легендарния всъдеход) да получи и ДВГ, въпреки че първоначално за нея беше предвидено само електрическо задвижване.


Mercedes-Benz G-Class EQ


Изцяло електрическият G580 с EQ технология беше представен миналия април, но нещата не вървят план, съобщава германския Handelsblatt. Според информацията на изданието "колата тежи като воденичен камък на дилърите", като се цитира един от изпълнителните директори на Mercedes, която определя електромобила като "пълен провал".

Друг източник на изданието добавя: "Това е нишов модел. Производствените цифри са много ниски." А данните от продажбите подкрепят тези твърдения - до края на април са продадени само 1450 бройки в Европа, 61 в Южна Корея и 58 в Китай. Най-стряскащото за Mercedes обаче е, че на основен пазар - този в САЩ, досега не е продаден нито един екземпляр.


Mercedes-Benz G-Class EQ


И докато електрическата G-Class седи при дилърите, вариантите с ДВГ се радват на голям интерес. Техните продажби са седем пъти по-големи, твърди Handlesblatt. И за разлика от EQS и EQE, за лошото представяне на G-Class EV не може да бъде обвинен скучния дизайн, защото всъдеходът изглежда по същия начин като модела с ДВГ.

Единственото логично обяснение е, че електрическият вариант е много по-малко полезен при теглене спрямо бензиновия, като в същото време има и сравнително малък пробег с едно зареждане - 385 км. Освен това купувачите на луксозни автомобили все още не са убедени в предимствата на електрическата мощност и предпочитат традиционното задвижване с бензинов двигател.


Mercedes-Benz G-Class EQ


Всичко това кара Mercedes да предприеме и драстични мерки, за да намали щетите от слабите продажби на модела. Компанията вече обяви, че ще инвестира повече в ДВГ, но едновременно с това ще представи и нови електромобили. Един от тях е предстоящата "бебешка G-класа", но източниците на Handelsblatt в Mercedes твърдят, че производителят от Щутгарт сериозно обмисля адаптирането на новия SUV към хибридно задвижване. Технически това няма да бъде проблем, тъй като мини G-Class ще използва платформата MMA на компанията. Тя е в основата на новия CLA, който получи както електрически, така и горивен вариант.


0 от 500
  • #5
    11 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "купувачите на луксозни автомобили все още не са убедени в предимствата на електрическата мощност" => Напротив, убедени са - в безсмилието на тази технология.
  • #4
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Хаха=идиот ( преди 6 месеца )
    Бъдещето е на водорода,най ефикасния начин за съхранение на енергия и лесен за транспорт по съществуващите газопроводи
  • #3
    11 rate up comment 5 rate down comment
    До Веско ( преди 6 месеца )
    Колкото и да е контраинтуитивно, най-доброто 4х4 всъщност са четири отделни двигатели. По двигател на колело, които управляват въртящия си момент независимо един от друг без никакви диференциали, раздатки и скоростни кутии.
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Веско ( преди 6 месеца )
    Самата концепция офроуд с електричество е някак трудна за разбиране.
  • #1
    19 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    То пък оставаше да се продава. Хванали ДВГ платформата, наблъскали малко нискотехнологични батерии и се получило очакваното: свръхтежък автомобил с нисък пробег и висока цена. Клиентите на Мерцедес *** не са.