IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проблем за Mercedes - акционерите искат главата на шефа

Заради проблемите в последно време Ола Калениус може да са раздели с поста си

Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz - Ола Калениус, може да стане следващият топ-мениджър в автомобилната индустрия, който да се разделя с поста си. А причината е представянето на марката на пазарите - спад на общия дял, както и неуспеха на електрическата гама EQ, съобщава Motor.es.


Mercedes


Според информациите по време на последното събрание на акционерите в германския премиум производител Калениус е бил обвинен за неуспехите. И това кара много експерти да вярват, че 55-годишният шеф на концерна ще има съдбата на Карлос Тавареш, който в края на миналата година беше освободен като ръководител на Stellantis именно заради незадоволителни резултати и най-вече заради спада на печалбите.

Обвиненията към Калениус са за грешки в стратегията, тъй като Mercedes похарчи огромна сума за маркетинг и реклама на семейството електрически модели EQ, но в крайна сметка тези пари се оказаха хвърлени на боклука. Едновременно с това през последните месеци това спадат продажбите, рентабилността и пазарния дял на марката, което сериозно притеснява хората, инвестирали в концерна.

Лошото представяне не е само при електрическите автомобили, но и при други луксозни модели, които в миналото не са имали този проблем. Сред тях е дори флагманът на марката - S-Class. Към тона се добавят решенията на Калениус за отказ от базови модели като A-Class, както и превръщането на AMG в марка, съвместяваща ефективност и екология. В резултат на това новият C 63 AMG остана без V8, който беше сменен от хибриден агрегат с 4-цилиндров мотор. И това отказа много от купувачите.

Акционерите са недоволни и от спада в продажбите – общият пазарен дял на Mercedes в бизнеса с нови автомобили е намалял от 3% през 2019 на 2,5%, което означава по-малки печалби. Те са наясно, че конкуренцията става повече от ожесточена, като новите азиатски съперници дават всичко от себе си и че целта за увеличаване на продажбите от 1,9 млн на 2,5 млн автомобила до 2026 е невъзможна.


0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Някой да напомни на шефченцето Калениус с мазния швабски зад*ник да не си забрави бонусченцето от над 30тина млн.. Поне на копел*дака Карлос ти Тавареш толкова му беше за последната година в която тотално загроби няколко известни италиански марки и хората работещи в тях, не вярвам на мрсн швабн Калениус бонусченцето да е по-малко. Оня лукав маймуняк Тавареш беше португалски тарикат , шефа на Benz е мръсн швабн, нали все пак се имат висша родова група тия откачалки.
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 1 месец )
    Коя глава (искат акционерките)?
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    13, точно от Брюксел дойде целия напън. Немските автопоизводители се бунтуваха,но немските политици не ги чуха (зелните) и подкрепяха всяка глупост от ЕП. На редовиа данъкоплатец в Германия грам не му дреме за е-колите. Е някои направиха пари със субсидиите, но това беше и целта
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #12, прав си, че аргументите са валидни. Друг е въпросът кой искаше да наложи електрификацията. И това въобще не е инициатива, измислена от Брюксел. Дошло е от лоби на германските автопроизводители (и по-скоро техните акционери), защото са си мислели, че те могат да вземат този пазар. Ама не са познали...
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Абсолютно валидни аргументи на акционерите, но малко закъснели да спасят продажбите. Мерцедес винаги са продавали по нещо за всеки на по-високи цени от конглокентите заради марката. Г-н Калениус реши да спре по-масовите модели, за сметка на по-скъпите, които обаче се продават най-много на бананови пазари (и на нашият), а отказът да продават коли на таксиметрови фирми, беше покъртителна грешка. Електрификацията им даже няма да я коментирам, че е забавно да гледам как коли.за 1/2 милион се влачат
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    електрификация на автомобилния транспорт в китай се наложи заради ужасявящите градски условия когато се ползваха двг и не е въпрос само на държавна политика а на лично осъзнаване на проблема и персоналното участие на всеки един индивид в промяната на обществото тук масово се отоплявят на въглеводороди и на никой не му пука че с печката си трови цял блок или квартал диви селяни събряни от селата и насилствуно нявруни врадовете и сто години съветска власт да има електрификацията няма да се случи
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 и 6 ( преди 1 месец )
    Мите Бустеров, в двата параграфа, копирани от някъде, два пъти се лелее за субсидии. Ама иначе в Китай по естествен път се налагали електричките.
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма дизел няма немски бангии, като вземе да пуши някой пред мен и полудявам, а днес видях една закъсала с отворен капак много се израдвах.
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    5 и 6 - което пак означава - политически а не пазарен натиск. Достъпни китайски е-коли - не ме карай да се смея. Това което можеш да наречеш кола си струва парите. Евтини и достъпни са само "гаражни" лагерни колички, които са предвидено да се търкалят САМО в градско. И да не пропускаме, че там средно голям град е колото цяла БГ (население) на площ от София до Пловдив.
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 1 месец )
    Важното е да има големи телевизори, нали!