Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz - Ола Калениус, може да стане следващият топ-мениджър в автомобилната индустрия, който да се разделя с поста си. А причината е представянето на марката на пазарите - спад на общия дял, както и неуспеха на електрическата гама EQ, съобщава Motor.es.
Според информациите по време на последното събрание на акционерите в германския премиум производител Калениус е бил обвинен за неуспехите. И това кара много експерти да вярват, че 55-годишният шеф на концерна ще има съдбата на Карлос Тавареш, който в края на миналата година беше освободен като ръководител на Stellantis именно заради незадоволителни резултати и най-вече заради спада на печалбите.
Обвиненията към Калениус са за грешки в стратегията, тъй като Mercedes похарчи огромна сума за маркетинг и реклама на семейството електрически модели EQ, но в крайна сметка тези пари се оказаха хвърлени на боклука. Едновременно с това през последните месеци това спадат продажбите, рентабилността и пазарния дял на марката, което сериозно притеснява хората, инвестирали в концерна.
Лошото представяне не е само при електрическите автомобили, но и при други луксозни модели, които в миналото не са имали този проблем. Сред тях е дори флагманът на марката - S-Class. Към тона се добавят решенията на Калениус за отказ от базови модели като A-Class, както и превръщането на AMG в марка, съвместяваща ефективност и екология. В резултат на това новият C 63 AMG остана без V8, който беше сменен от хибриден агрегат с 4-цилиндров мотор. И това отказа много от купувачите.
Акционерите са недоволни и от спада в продажбите – общият пазарен дял на Mercedes в бизнеса с нови автомобили е намалял от 3% през 2019 на 2,5%, което означава по-малки печалби. Те са наясно, че конкуренцията става повече от ожесточена, като новите азиатски съперници дават всичко от себе си и че целта за увеличаване на продажбите от 1,9 млн на 2,5 млн автомобила до 2026 е невъзможна.