IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проблем за Mercedes - акционерите искат главата на шефа

Заради проблемите в последно време Ола Калениус може да са раздели с поста си

Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz - Ола Калениус, може да стане следващият топ-мениджър в автомобилната индустрия, който да се разделя с поста си. А причината е представянето на марката на пазарите - спад на общия дял, както и неуспеха на електрическата гама EQ, съобщава Motor.es.


Mercedes


Според информациите по време на последното събрание на акционерите в германския премиум производител Калениус е бил обвинен за неуспехите. И това кара много експерти да вярват, че 55-годишният шеф на концерна ще има съдбата на Карлос Тавареш, който в края на миналата година беше освободен като ръководител на Stellantis именно заради незадоволителни резултати и най-вече заради спада на печалбите.

Обвиненията към Калениус са за грешки в стратегията, тъй като Mercedes похарчи огромна сума за маркетинг и реклама на семейството електрически модели EQ, но в крайна сметка тези пари се оказаха хвърлени на боклука. Едновременно с това през последните месеци това спадат продажбите, рентабилността и пазарния дял на марката, което сериозно притеснява хората, инвестирали в концерна.

Лошото представяне не е само при електрическите автомобили, но и при други луксозни модели, които в миналото не са имали този проблем. Сред тях е дори флагманът на марката - S-Class. Към тона се добавят решенията на Калениус за отказ от базови модели като A-Class, както и превръщането на AMG в марка, съвместяваща ефективност и екология. В резултат на това новият C 63 AMG остана без V8, който беше сменен от хибриден агрегат с 4-цилиндров мотор. И това отказа много от купувачите.

Акционерите са недоволни и от спада в продажбите – общият пазарен дял на Mercedes в бизнеса с нови автомобили е намалял от 3% през 2019 на 2,5%, което означава по-малки печалби. Те са наясно, че конкуренцията става повече от ожесточена, като новите азиатски съперници дават всичко от себе си и че целта за увеличаване на продажбите от 1,9 млн на 2,5 млн автомобила до 2026 е невъзможна.


0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Европа залага повече на регулации (като бъдещи забрани за ДВГ) за стимулиране на прехода към електромобили, но често изостава в пряката финансова подкрепа и изграждането на адекватна зарядна мрежа. Докато Китай залива пазара с достъпни електромобили чрез държавни субсидии, европейските потребители често се сблъскват с по-високи цени и несигурност относно инфраструктурата. Фрагментираният подход на отделните страни-членки допълнително усложнява ситуацията, контрастирайки с единната и целенасочена
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 4 ( преди 6 месеца )
    Китай постигна светкавичен пробив при електромобилите благодарение на мощна, централизирана държавна политика. Щедри субсидии за купувачи и производители, агресивни инвестиции в зарядна инфраструктура и задължителни квоти за производство (NEV) създадоха мощен пазарен импулс. За разлика от Европа, където подкрепата е разпокъсана между държавите и често нестабилна, Китай действаше координирано и последователно. Тази проактивна държавна намеса, съчетана с развиваща се местна индустрия, доведе до до
  • #4
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    3, а ти как мислиш се налагат в Китай? Доброволно?Или партийно? Или може би с "глоби".
  • #3
    3 rate up comment 10 rate down comment
    До 2 ( преди 6 месеца )
    Все още ли мислиш, че електромобилите ще ги наложат политиците, след като досега не успяха? Ще се наложат когато им дойде времето, като става в Китай, където отдавна са спрели с пръчката.
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Много много закъсняха. Но, оо дибре късно, отколкото никога. Политическата Е-заигравка ще вземе още жертви, но големите виновници ще излязат сухи (за съжаление)
  • #1
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    2 милиона продажби от тук нататък те са само добри спомени от миналото. Основният им пазар - Китай, вече се отдръпва от тях.