Mercedes-Benz е в разгара на еволюцията на дизайна, като се стреми да унифицира езика на стила както в своите електрически автомобили, така и в автомобили с вътрешно горене. Според главния дизайнер на всички марки от групата Mercedes - Гордън Вагенер, компанията е решена да избегне голямото "море от еднаквост", което завладява автомобилния свят и да избягва производството на "уреди на колела".
„Най-лошата част от новите дизайнерски тенденции е липсата на идентичност, каза Вагенер пред журналисти по време на автосалона в Шанхай, визирайки вълната от доста безинтересни, еднообразни електрически автомобили, които заливат китайския пазар в момента. И допълни, че за него най-важното е Mercedes да се откроява в премиум-сегмента.
Когато става въпрос за лукс, купувачът започва любовна афера с колата и прибавя емоция към това. Не искате просто уред, който ви отвежда от точка А до точка Б, а нещо, което наистина да ви вълнува. Клиентите всъщност свързват с името Mercedes-Benz и заслужават уважение, защото са успешни и са постигнали нещо в живота", обяснява дизайнерът.
Вагнер посочи новия концептуален автомобил Mercedes Vision V, който беше представен на автомобилното изложение в Шанхай, като въплъщение на тази дизайнерска философия. Концепцията е предварителен преглед на следващото поколение на Mercedes-Benz V-Class и е изградена върху новата архитектура VAN.EA. Екстериорът на автомобила се отличава с осветена решетка, авангардни светодиоди и скулптурирана каросерия. Вътре е оборудван с 65-инчов екран и невероятните 42 високоговорителя в това, което Вагнер описва като „частен салон“.
Mercedes отдавна обяви, че иска да има общ език в стила на електрическите модели и моделите с вътрешно горене, изоставяйки поляризиращите яйцевидни дизайни на линиите EQE и EQS. Новата стратегия вече беше демонстрирана от G-Class и новата CLA, като ще бъде последвана от предстоящия GLC, както и следващото поколение седани E- и S-Class.
"В първото поколение направихме целенасочен дизайн, защото беше специален и хората искат да покажат, че карат електрически автомобили, и да ги направят малко по-различни, по-аеродинамични и футуристично изглеждащи. Разграничението между EV и ДВГ вече няма значение за купувачите, така че Mercedes определено ще изостави тази идея", казва още дизайнерът.