IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes: Колите ни няма да да изглеждат като уреди на колела!

Най-лошото при EV е липсата на идентичност, категоричен е главният дизайнер на марката

Mercedes-Benz е в разгара на еволюцията на дизайна, като се стреми да унифицира езика на стила както в своите електрически автомобили, така и в автомобили с вътрешно горене. Според главния дизайнер на всички марки от групата Mercedes - Гордън Вагенер, компанията е решена да избегне голямото "море от еднаквост", което завладява автомобилния свят и да избягва производството на "уреди на колела".


Mercedes-Benz Vision V Concept


„Най-лошата част от новите дизайнерски тенденции е липсата на идентичност, каза Вагенер пред журналисти по време на автосалона в Шанхай, визирайки вълната от доста безинтересни, еднообразни електрически автомобили, които заливат китайския пазар в момента. И допълни, че за него най-важното е Mercedes да се откроява в премиум-сегмента.

Когато става въпрос за лукс, купувачът започва любовна афера с колата и прибавя емоция към това. Не искате просто уред, който ви отвежда от точка А до точка Б, а нещо, което наистина да ви вълнува. Клиентите всъщност свързват с името Mercedes-Benz и заслужават уважение, защото са успешни и са постигнали нещо в живота", обяснява дизайнерът.


Mercedes-Benz Vision V Concept


Вагнер посочи новия концептуален автомобил Mercedes Vision V, който беше представен на автомобилното изложение в Шанхай, като въплъщение на тази дизайнерска философия. Концепцията е предварителен преглед на следващото поколение на Mercedes-Benz V-Class и е изградена върху новата архитектура VAN.EA. Екстериорът на автомобила се отличава с осветена решетка, авангардни светодиоди и скулптурирана каросерия. Вътре е оборудван с 65-инчов екран и невероятните 42 високоговорителя в това, което Вагнер описва като „частен салон“.

Mercedes отдавна обяви, че иска да има общ език в стила на електрическите модели и моделите с вътрешно горене, изоставяйки поляризиращите яйцевидни дизайни на линиите EQE и EQS. Новата стратегия вече беше демонстрирана от G-Class и новата CLA, като ще бъде последвана от предстоящия GLC, както и следващото поколение седани E- и S-Class.


Mercedes-Benz


"В първото поколение направихме целенасочен дизайн, защото беше специален и хората искат да покажат, че карат електрически автомобили, и да ги направят малко по-различни, по-аеродинамични и футуристично изглеждащи. Разграничението между EV и ДВГ вече няма значение за купувачите, така че Mercedes определено ще изостави тази идея", казва още дизайнерът.


0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Иванов ( преди 2 седмици )
    Тука чувам често, че.Мерцедес не бил създал нищо ново, бил паднал, като всичко западно и т.н. И това го казват хора , които в живота си са създали само фекалии. Да, това българските форумни разбирачи го могат най-добре в целия свят - да произвеждат фекалии.
  • #8
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Сергей Бессглокин ( преди 3 седмици )
    Така е... Мерцедес пропадна кати всичко западно. За това ние българските патриоти от "Възраждане" ще си купуваме само новия "Москвич" 3
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    От 2012-та натактък хептен започнаха проблемите с качестовто, а през 2024-та излее репорт за модели 2023-та (някой пуснати на пазара още 2022-ра, защото ... ами можело) - Мерцедес излезе на 27-мо място по надежност! Това, което преди се приемаше за "немско инженерсвто" и беше голяма работа, вече го няма. Отделно, след 2019-та стилът им стана ... бляяяк.
  • #6
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Щирлиц ( преди 3 седмици )
    От Мерцедес остана една емблема.
  • #5
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Не няма само да изглеждат, защото те са уреди на колела..
  • #4
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Мрсн Швабн ( преди 3 седмици )
    Жалко за Mercedes. И до ден днешен се учудвам как смяната на една философия и приоритетите може тотално може да преобрази една компания с над 40г история в постоянство и устойчиво наслагване на традиции в определена посока.Съжалявам ако ще и 1млн $ цена да станат C, E или S класовете им ще си останат материалистични играчки с дизайн на дискотечен тип заведения с фокус светлинно шоу за самозабравили се земни постигнали "нещо" в живота егоцентрични титуляри на безумно дебели бакови сметки.
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Имате задание, направете лека, бърза, аеродинамична кола (двигателя не го посочвам) която да е удоволствие за шофиране като поведение на пътя но и комфортна.
  • #2
    22 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Е, те последните им модели са толкова кичозни, че идентичността им е силно ориенталска и наркопласьорска.
  • #1
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Дзвер ( преди 3 седмици )
    За уреди не знам, ама от последното поколение CLS насам, леките им автомобили изглеждат като сапунерки. Предпоследната им моделна гама изглеждаше чудесно, актуалната я прецакаха нещо. Лично мнение.