IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz не смогва с поръчките за новия CLA

Заводът на компанията минава на денонощен режим на производство на три смени

Третото поколение на Mercedes-Benz CLA отбеляза световната си премиера през март. Месец по-късно компанията стартира предварителните поръчки в Европа, а през юни започна масовото производство на модела в завода си в Ращат. Новият CLA е базиран на модулната платформа MMA, предназначена както за електрически, така и за "въглеводородни" задвижвания, като първата версия има фабричен индекс C174, а втората - C178.


Mercedes-Benz CLA


В момента за поръчка са налични само електрическите версии на седана - едномоторната CLA 250+ с EQ технология (задно задвижване, 272 к.с.) и двумоторната CLA 350 4Matic с EQ технология (задвижване на всички колела, 354 к.с.). И двете са оборудвани с 800-волтова батерия с капацитет 85 кВтч, а максималният пробег с едно зареждане е съответно 792 и 771 км според цикъла WLTP. В Германия цените на новия CLA започват от 53 066 евро.

По-късно в моделната гама ще се появят по-достъпна електрическа версия с батерия от 58 кВтч и три хибридни, базирани на новия 1,5-литров турбобензинов двигател M252 от семейството FAME. До края на тази година в Ращат трябва да започне и сглобяването на комби версиите CLA, които вероятно ще запазят британското име Shooting Brake.


Mercedes-Benz CLA


Според немското издание Automobilwoche, търсенето на новия CLA силно е обнадеждило ръководството на Mercedes-Benz. Опаката за модела вече се е разтегнала до следващата година. Поради тази причина компанията е трябвало временно да спрат приемането на поръчки за този модел от служителите си. Казали им да почакат.

Заводът в Ращат е проектиран да произвежда 200 000 автомобила годишно и в момента се готви да премине към трисменен, 24-часов работен график, за да осигури на всички желаещи новия CLA. Доставчиците на ключови компоненти също не са подвели компанията. Електромоторите и задвижващите елементи за електрическия CLA се произвеждат в завода на Mercedes-Benz в Унтертюркхайм, а батериите - от дъщерното дружество Accumotive в Каменц. И двете компании успешно са се справили с дефицита на редкоземни метали, създаден от Китай.


Mercedes-Benz CLA


Голямото търсене на новия Mercedes-Benz CLA вероятно се обяснява с факта, че дизайнът му се е харесал на европейските потребители. Освен това, третото поколение на модела се оказа доста голямо: дължина - 4723 мм, ширина - 1855 мм, височина - 1468 мм, междуосие - 2790 мм. С такива размери той е сравним с третото поколение Mercedes-Benz C-класа (W204).


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Ванката ( преди 4 месеца )
    Абсолютна трагикомедия като дизайн.
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 5 месеца )
    Повтарям коментара си, специално за СЛЕПОЦИте у нас, които май че немат свършване Отвън на мен ми мяза на айне гроссе гроздна и уродлива тромава цървена БуБуЛечка с неизразителен собствен характер - нема нищо характерно и отличаващо я от останалите ламаринени барачки лазещи по пътя... Безмислено конструирана кола не показваща нито красота, нито дизайн, никаква естетика или лЮкс... Туй е пълен 6ийТ+ЩЕТА. ФАКТ.
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Красив е. И старият модел беше красив и тоя е хубав.Има някакво излъчване на живот в дизайнът сякаш е нещо живо. Каквото и да означава бионичен дизайн това е то.
  • #12
    3 rate up comment 8 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 5 месеца )
    Сякаш туй гроздно уродливо и отвратително пате е произведено от еМ-Бе4ките само за хора, чийто естетически функции и усет по дифолт са закърнели или рудиментирали по природа... като за целта основното им намерение на тия псевдо-дизайннери е да накарат заблЮждьонныэ балъци, балами, балъкоффци и пр.наивници да си фърлят сетните грошове на ветъро, та белким впечатлят некак си некоя от *** ЕР-Генки... Се ла Ви! За всеки влак имало било грешно ориентед аграничьонные людей, ФАКТ...
  • #11
    7 rate up comment 4 rate down comment
    abc ( преди 5 месеца )
    Не мога да разбера тези дизайнери.... Защо си мислят, че като сложат едно стъкло за табло, от единия край до другия, и му налепят три таблета един до друг и това е върха на дизайна....
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    На мен това което не ми харесва в дизайна е лентата свързваща фаровете
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Маймун ( преди 5 месеца )
    Mercedes Corolla
  • #8
    6 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    след като закриха майбах мерседес не могат да си намерят място под слънцето и ориентир който да ги върне на престола и който да им придаде ексклузивност за толкова години така и не намереха дизайнер дори в китай вече не ги харесват качество на изработка ужасяващо в съчетание с нискокачествени пластмаси и изкуствени материали се превърна в посредствена марка без визия за бъдещето лично за мен е огромна хрешка че смъкнаха летвата и се насочиха към нискобюджетни модели А В С клас и паркетници
  • #7
    3 rate up comment 16 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 5 месеца )
    Отвън ми мяза на огромна грозна и уродлива тромава цървена БуБуЛечка с неизразен собствен характер - нема нищо характерно и отличаващо я от останалите барачки лазещи по пътя... Безмислена кола не показваща нито красота, нито дизайн или лЮкс.
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    да ползват завода на Тесла. Теслю каза, че е с капацитет 20 мил. коли на година. А и в момента така или иначе нищо не произвежда.