Опитът на Mercedes-AMG да продава топ-версията на C-Class - C63 S E Performance, с хибридна система PHEV с 2,0-литров турбо двигател с 4 цилиндъра се оказа неуспешен, като за това се говори от доста време. Сега провалът беше потвърден от изпълнителен директор на спортното подразделение, които пред британското издание Autocar призна, че компанията се отказва от това задвижване.

Така всички бъдещи модели на AMG с ДВГ ще бъдат оборудвани или с шестцилиндров хибрид, който сега поставя на E53, или с чисто нов V8, който все още е в процес на разработка. Той трябва да бъде готов през 2027, като ще отговаря на всички екологични стандарти.
Въпреки че има мощност от цели 680 к.с., хибридът с 2,0-литров бензинов двигател, пуснат през 2022, предизвика много критики заради скучния си характер и тегло. Освен това с преминаването на C63 към задвижването на четирите колела дойде по-голяма тежест, което направи нещата за компактния спортен седан още по-лоши.
В момента дилърите на марката се опитват да се отърват от модела, въпреки че като характеристики той превъзхожда големия си конкурент BMW M3. Моделът на AMG обаче има още един сериозен проблем и това е високата цена на преработката на мощните четирицилиндрови агрегати, за да отговаря на предстоящите условия за емисии Euro 7.

Според информацията, други нехибридни модели с M139 като C43 с 421 к.с. и SL 43 с мощност 380 к.с. също ще трябва да намерят алтернативни форми на задвижване. Както и Lotus Emira, който използва агрегата на AMG, въпреки че британската марка вече търси V8 двигател, който да използва.
В същото време става ясно, че AMG може да започне да поставя 3,0-литровия хибриден шестцилиндров двигател на E53 в C63 поне за известен период от време. Това може да подобри нещата, въпреки че с 612 к.с. тази задвижваща система е по-слаба от използвания в момента вариант с 4 цилиндъра.


0