IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-AMG представи суперседан с 1340 к.с. и звук от V8 двигател

Това е първият електрически модел на спортното подразделение от Афалтербах

Спортното подразделение на Mercedes-Benz не е имало голям късмет в опитите се да се отклони от изпитаната формула на модели с V8 двигатели. Неговият 4-цилиндров хибрид C63 получи много критики заради теглото си и липсата на емоция. Вероятно заради това AMG не предприема половичнчати мерки, когато става въпрос за електрификация, а се насочва с пълна сила в тази посока. И показаният само преди часове GT XX Concept е доказателството за намеренията на германците.


Mercedes-AMG GT XX


Суперседанът с мощност 1340 к.с. и максимална скорост от 360 км/ч трябва да даде представа за първия сериен електромобил на AMG, който ще се конкурира с модели като Lucid Air Sapphire и Porsche Taycan Turbo GT. Въпреки че не е сериен автомобил - доказателство за това са състезателните седалки GT3 с петточкови колани, от AMG са категорични, че представената тук технология е готова за производство и ще намери своето място в бъдещите модели на платформата AMG Electric Architecture (AMG. EA).

Външният вид на GT XX определено ще раздели мненията, като за това помага и превърналият се в запазена марка на легендарната суперколата C111 оранжев цвят. AMG твърди, че коефициентът на съпротивление е 0,198, което е впечатляващо постижение за автомобил с широки гуми и странични огледала. (В момента Lucid Air е най-аеродинамичният автомобил в света, с 0,197.)


Mercedes-AMG GT XX


AMG използва интелигентни аеродинамични капаци на джантите, за да достигне този показател. Пет панела от въглеродни влакна се изместват навън и се прибират електрически, когато е необходимо за охлаждане на спирачките или за постигане на оптимален въздушен поток. Те не черпят енергия от батерията - AMG твърди, че електрическите двигатели използват кинетична енергия от движението на колелата напред. Mercedes уточнява, че тези джанти добавят „един или два килограма“ тегло в сравнение със стандартните джанти.

Вътре в концепта има седалки тип „кофа“ от въглеродни влакна с персонализирано омекотяване, базирано на сканиране на тялото на клиента. Текстилът на седалките и интериорната облицовка е изработен от използвани състезателни гуми GT3 - една гума осигурява достатъчно материал за цялата кожа на GT XX. Оранжевите елементи и подсветката са в изобилие, а пред водача има голям дисплей с два таблета и волан тип „щурвал“ с въртящи се селектори и лостчета за превключване.


Mercedes-AMG GT XX


Под капака GT XX работи на 800-волтова архитектура с високотехнологичен батериен пакет, който може да се зарежда с 850 kW в рамките на това, което AMG нарича „широк диапазон“ на кривата на зареждане на автомобила. Това е достатъчно, за да добави близо 400 км пробег за около пет минути. Тази мощност се предава на четирите колела чрез два електрически задвижващи агрегата (EDU), съдържащи общо три аксиално-потокови електродвигателя - два отзад и един отпред. Общата мощност е колосалните 1340 к.с. - със 106 повече от 1234 на Lucid Air Sapphire, но по-малко от 1548 на Xiaomi SU7 Ultra.

Тези електрически двигатели са плътно интегрирани в EDU, като всеки от тях има собствена планетарна предавка и водно охлаждан инвертор. Самите двигатели и предавки са маслено охлаждани. Задната EDU е основният източник на енергия, докато предната EDU се отделя при движение по инерция и по време на движение с постоянна скорост за оптимална ефективност. AMG твърди, че директно охлажданите цилиндрични батерийни клетки на GT XX - патентован дизайн, чийто доставчик не разкрива - подобряват управлението на топлината и улесняват поддържането на високопроизводително шофиране, например, по време на писта.


Mercedes-AMG GT XX


Mercedes потвърди, че колата ще има симулиран саундтрак, като главният изпълнителен директор на AMG Майкъл Шибе цитира неназован изпълнителен директор, който я нарича „най-добрият V8, който някога сме разработвали“. Двойни високоговорители, интегрирани в корпусите на фаровете, генерират звук, а самите корпуси разпространяват звука около колата. Промоционалният клип на AMG и наличието на пера за превключване на скоростите в концепта подсказват, че има симулирана скоростна кутия от някакъв вид, подобна на тази в Ioniq 5 N на Hyundai.

Все още не е известно дали AMG GT XX ще стигне до производство в този си вариант. Някои характеристики, като течната светлинна боя на страничните прагове и LED светлинната лента отзад, трудно ще бъдат одобрени от регулаторите. Но ако хардуерът на автомобила е показателен за бъдещи производствени модели на AMG, в Lucid и Porsche може да бъдат притеснени.


Още снимки на концептуалния модел - вижте в галерията:


0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Що така ( преди 5 месеца )
    То изобщо не прилича на Мерцедес това нещо
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 5 месеца )
    До намбър 6-ти: Очакваната евентуална цена на туй чудо на ГЕРМАН.технич.мисъл със сигурност ще надвиши и надскочи ШОКиращата цифра от 2,5 милки в ЕВР0, което автоматично го прави НЕдосегаемо за нас - простосмъртните хора, но пък с автентичен истински и правилно ориентиран ВКУС за реално красивото, качественото и здравото и надеждно возило на най-високо ниво, при това на достъпна за нас ценова база - ФАКТ!
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    5 стотинки ( преди 5 месеца )
    Що ли ми прилича на Maserati...
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 5 месеца )
    Освен, че са свили направо и безнаказано оригиналния цвят на споменатата спортна версия на GENESiS MAGMAта, тия крадливи мошенници не са се задоволили само с това, но и са се възползвали от прогрессивния тех-напредък на HYUNДАЙ MoToR GrouP и са си присвоили с готовност и с наглост... Промоционалният клип на AMG и наличието на пера за превключване на скоростите в концепта подсказват, че има симулирана скоростна кутия от нов вид, подобна на тази вложена в Ioniq 5 N на HyunДАЙ . . .
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 5 месеца )
    До 2&3: Това, което що годе може човек с нормални средни доходи да си го позволи и да се качи с удоволствие на него, навярно ще се окаже спортно-техн. версия на чисто новия GENESiS MAGMAта, чийто характерен и отличаващ го типичен за тази марка цвят тук буквално са го откраднали тез мошенници от еМ-Бечките за тая скъпарска барачка...За вездесъщия любител на хай-ускорения и скорости само ще отбележа, че през есента на т.г. тази новосъздадена машина става РЕАЛЕН ФАКть по ЕВР0-автострадите . . .
  • #3
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Дзвер ( преди 5 месеца )
    Вече почти няма новини за автомобилите, които да ме зарадват. Вместо това изпитвам тъга. Времената, които моя милост, като авто любител, не желаех, настъпиха. Проблемът не е в технологичния прогрес, а в това, че новите автомобили не се различават от бялата техника - маркетинг, лъскаво, инфотейнмънт, липса на майсторство и красива инженерна мисъл и т.н. Рецептата за правене на автомобил се промени. Причините са комплексни, разбира се, но резултатът е налице. Ай стига съм мрънкал!
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Селото ( преди 5 месеца )
    Ти и аз със сигурност...На теб не ти допада, а аз не мога да си го позволя. Но едва ли моите финансови средства и твоето мнение интересуват някого от хората с възможности и без вкус
  • #1
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Това е краят ( преди 5 месеца )
    На марката.Едва ли човек с изискан стил ще си купи подобно недоразумение.