IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz не смогва с поръчките за новия CLA

Заводът на компанията минава на денонощен режим на производство на три смени

Третото поколение на Mercedes-Benz CLA отбеляза световната си премиера през март. Месец по-късно компанията стартира предварителните поръчки в Европа, а през юни започна масовото производство на модела в завода си в Ращат. Новият CLA е базиран на модулната платформа MMA, предназначена както за електрически, така и за "въглеводородни" задвижвания, като първата версия има фабричен индекс C174, а втората - C178.


Mercedes-Benz CLA


В момента за поръчка са налични само електрическите версии на седана - едномоторната CLA 250+ с EQ технология (задно задвижване, 272 к.с.) и двумоторната CLA 350 4Matic с EQ технология (задвижване на всички колела, 354 к.с.). И двете са оборудвани с 800-волтова батерия с капацитет 85 кВтч, а максималният пробег с едно зареждане е съответно 792 и 771 км според цикъла WLTP. В Германия цените на новия CLA започват от 53 066 евро.

По-късно в моделната гама ще се появят по-достъпна електрическа версия с батерия от 58 кВтч и три хибридни, базирани на новия 1,5-литров турбобензинов двигател M252 от семейството FAME. До края на тази година в Ращат трябва да започне и сглобяването на комби версиите CLA, които вероятно ще запазят британското име Shooting Brake.


Mercedes-Benz CLA


Според немското издание Automobilwoche, търсенето на новия CLA силно е обнадеждило ръководството на Mercedes-Benz. Опаката за модела вече се е разтегнала до следващата година. Поради тази причина компанията е трябвало временно да спрат приемането на поръчки за този модел от служителите си. Казали им да почакат.

Заводът в Ращат е проектиран да произвежда 200 000 автомобила годишно и в момента се готви да премине към трисменен, 24-часов работен график, за да осигури на всички желаещи новия CLA. Доставчиците на ключови компоненти също не са подвели компанията. Електромоторите и задвижващите елементи за електрическия CLA се произвеждат в завода на Mercedes-Benz в Унтертюркхайм, а батериите - от дъщерното дружество Accumotive в Каменц. И двете компании успешно са се справили с дефицита на редкоземни метали, създаден от Китай.


Mercedes-Benz CLA


Голямото търсене на новия Mercedes-Benz CLA вероятно се обяснява с факта, че дизайнът му се е харесал на европейските потребители. Освен това, третото поколение на модела се оказа доста голямо: дължина - 4723 мм, ширина - 1855 мм, височина - 1468 мм, междуосие - 2790 мм. С такива размери той е сравним с третото поколение Mercedes-Benz C-класа (W204).


0 от 500
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Ytt ( преди 5 месеца )
    Вътре ми харесва повече от S клас, нормални дисплеи а не един телевизор и да се оправяме.
  • #4
    18 rate up comment 4 rate down comment
    q ( преди 5 месеца )
    Първият истински електрически Мерцедес на добра цена и пазара избухна. Успех на Мерцедес.
  • #3
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Хм... ( преди 5 месеца )
    Въпрос на вкус. Но на мен този дизайн никак не ми допада, особено за такъв размер кола. Това CLA където и да го видя, все ми е като трън в очита - някак непропорционално и размазано.
  • #2
    12 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Знаех че Мерцедес ще купуват 2.0Т двигатели от Гийли-Рено, ама явно ще купуват и 1.5Т... Направо да да му лепят китайската емблема и да се приключва с тази марка
  • #1
    16 rate up comment 4 rate down comment
    dang ( преди 5 месеца )
    Електричка с такъв пробег вече бих си купил, ако реалния пробег е около 600км ще е идеално