IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тайната на Mercedes-AMG - колела с Bluetooth

Технологията дебютира при концепцията GT XX

Концептуалният Mercedes-AMG GT XX е пълен с авангардни EV технологии, които разширяват границите по отношение на производителността и зареждането. Но също така има някои доста нови функции, като активните аеродинамични колела, които се отварят и затварят, за да позволят охлаждане на спирачките или да подобрят коефициента на съпротивление на автомобила.


Mercedes-AMG GT XX


Това е от огромна значение на GT XX, който развива над 360 км/ч. С тази скорост въздухът се превръща в най-големия ви враг. Самата концепция прекара огромна част от времето за разработка в аеродинамичния тунел и Mercedes успя да постигне коефициент на съпротивление от само 0,198. Това е по-добре дори от супер обтекаемия Volkswagen XL1 - най-аеродинамичния сериен автомобил досега.

При 300 км/ч, около 83% от мощността на този автомобил се използва за преодоляване на въздушното съпротивление. За да се справи с това, AMG може да превключва дали да използва въздуха за охлаждане или да го остави да премине през и под колата възможно най-ефективно. За целта се използват мощни жалузи в предната част на автомобила, които имат широк обхват на движение, предлагайки повече от отворени и затворени позиции.


Mercedes-AMG GT XX


Колата иска да държи тези жалузи затворени колкото е възможно повече, за да запази забележителната си аеродинамична ефективност. По-важното обаче е, че тази технология се използва за първи път. Всъщност, има серийни автомобили с по-усъвършенствана и екстремна активна аеродинамика от тази концепция, но никой няма активни аеродинамични части на колелата.

Това включва клапи на колелата, които се отварят и затварят, за да охладят спирачките или да направят колата по-стабилна. Те са свързани към централен хъб, който според Mercedes получава мощността си от въртенето на колелото и не е свързан с колата чрез никакъв вид кабели. Вместо това използва Bluetooth връзка, което е много ново използване на безжична връзка.


Mercedes-AMG GT XX


Главният изпълнителен директор на Mercedes-AMG - Майкъл Шибе, отказа да потвърди официално дали тези колела ще влязат в производство, като каза, че вероятността „не е малка“. Той обясни, че тази идея е възникнала като страстен проект на един инженер, по който той е работил индивидуално в собственото си време и след това е бил представен на вниманието на ръководството. Всички са харесали идеята, особено фактът, че това никога не е била правено.

Има само една малка пречка - да разберете как да защитите Bluetooth колелата, когато са отворени, докато се опитвате да паркирате успоредно до бордюр. Но от друга страна, ако Mercedes реши да внедри технологията в серийно производство, по-важното е дали тези активни колела действително осигуряват полза за охлаждане и/или аеродинамика и дали допълнителните усложнения от внедряването им (като и разходите) може да бъдат оправдани.


0 от 500