fallback

Водородът: Обещанията срещу ужаса

Бъдещето на транспорта, или опасен мираж? Мненията за водорода си остават полярни, но технологиите напредват

Вече 86 години една и съща трагична фотография - черно-бяла, едрозърнеста, леко размазана - изниква в главите на всички, когато заговорим за най-обещаващото решение в областта на зелената енергия. Щом стане дума за употреба на водород в транспорта, първо се сещаме за трагедията на дирижабъла "Хинденбург". На 6 май 1937 гордостта на германския въздушен флот, най-големият въздухоплавателен съд с твърда конструкция в историята, се запалва и изгаря като факла при опит за кацане в Ню Джърси. 35 души - пътници и екипаж - загиват.               Причината за трагедията не е ясна и до днес. Мнозина подозират саботаж. Но каквато и да е истината, катастрофата с "Хинденбург" не само слага точка на пътническите дирижабли с водород, но и поставя клеймо изобщо върху практическата употреба на най-разпространения елемент във Вселената. Днес опонентите на  нар. "водородно общество" изтъкват всевъзможни аргументи срещу него - икономически, научни, логистични, геополитически. Но в крайна сметка най-силният им инструмент е подсъзнателният ужас, който образът на горящия цепелин продължава да предизвиква и до днес. Нека се опитаме да обобщим доводите "за" и "против" прехода към водородно задвижване в транспорта.            17 ключови въпроса за водорода (ГАЛЕРИЯ):

     

 

fallback
  • #49
    MythBuster ( преди 1 година )
    Вместо електролизери е много по-смислено с тези пари да се изградят допълнителни електродъгови пещи, за да използват излишната възобновяема енергия. За да постигнат същия капацитет на производство на завода без работа през нощта. Така и се без стойността на продукцията ще е в пъти по-ниска.
  • #48
    MythBuster ( преди 1 година )
    Да не говорим че съхраненият ток в батериите на електромобилите може да се върне и в мрежата. Тоест да се зарежда когато го има, за да се ползва когато трябва, за да не се палят въглищни централи. При водорода няма такава опция. Теоретично е възможна, но няма практически смисъл.
  • #47
    MythBuster ( преди 1 година )
    "И какво точно пречи електолайзерите да са при ВЕИ-тата и да не се налага да ползват преносен капацитет?"Тоест предлагаш във всеки германски дом и всяка фирма с фотоволтаик на покрива след години да има електролизер с който да произвежда водород и бутилки да го съхранява, вместо да се зареждат батериите на електромобилите на паркингите на работното място и в батериите в домовете? Токът ще го използват да се приберат до вкъщи и да си сготвят. За какво ще ползват водорода?
  • #46
    45 ( преди 1 година )
    Водорода тоест
  • #45
    анонимен ( преди 1 година )
    Двг се тиражираше от немците Бмв в частност поради факта че може да се използва като двг а без двг немската индустрия умира.Но там е още по безсмислено с оглед на по малкият кпд на двг сравнен с ел мотора използван от водородните коли с горивни клетки
  • #44
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До Тесльо 27: .."можеше да бъде използвана за производство на водород, за което също е необходим преносен капацитет?" И какво точно пречи електолайзерите да са при ВЕИ-тата и да не се налага да ползват преносен капацитет? Казвал ти вече - влагай малко мисъл преди да пишеш глупотевини.
  • #43
    До 42 ( преди 1 година )
    Тока ми е ясен къща с гараж да иначе незареждяем хибрид.На Тойота хибридите са зареждаеми
  • #42
    MythBuster ( преди 1 година )
    Фактически, очевидно си прогледнал за водорода, а е въпрос на време да прогледнеш и за тока. След като toyota казаха че се отказват от водорода, към какво насочват усилията си? Към хибриди?
  • #41
    MythBuster ( преди 1 година )
    Средна държавна цена на електроенергия за крайни потребители от $0,273 цента/kWh (през август) се равнява на цена на миля за EV от $0,07. (Това е въпреки че Калифорния има най-високите цени на електроенергията в съседните САЩ.)Използването на компресор на Tesla през пиковите часове на цена от $0,50/kWh се равнява на цена за миля от $0,13.
  • #40
    MythBuster ( преди 1 година )
    Средната цена на водородната колонка от $21,28/kg се равнява на цена на миля от $0,30.Цената на водородната колонка Iwatani от $24,99/kg се равнява на цена на миля от $0,35.Средна цена на бензина от $5,46/галон в Калифорния се равнява на цена на миля от $0,22
fallback
Последни