fallback

Водородът: Обещанията срещу ужаса

Бъдещето на транспорта, или опасен мираж? Мненията за водорода си остават полярни, но технологиите напредват

Вече 86 години една и съща трагична фотография - черно-бяла, едрозърнеста, леко размазана - изниква в главите на всички, когато заговорим за най-обещаващото решение в областта на зелената енергия. Щом стане дума за употреба на водород в транспорта, първо се сещаме за трагедията на дирижабъла "Хинденбург". На 6 май 1937 гордостта на германския въздушен флот, най-големият въздухоплавателен съд с твърда конструкция в историята, се запалва и изгаря като факла при опит за кацане в Ню Джърси. 35 души - пътници и екипаж - загиват.               Причината за трагедията не е ясна и до днес. Мнозина подозират саботаж. Но каквато и да е истината, катастрофата с "Хинденбург" не само слага точка на пътническите дирижабли с водород, но и поставя клеймо изобщо върху практическата употреба на най-разпространения елемент във Вселената. Днес опонентите на  нар. "водородно общество" изтъкват всевъзможни аргументи срещу него - икономически, научни, логистични, геополитически. Но в крайна сметка най-силният им инструмент е подсъзнателният ужас, който образът на горящия цепелин продължава да предизвиква и до днес. Нека се опитаме да обобщим доводите "за" и "против" прехода към водородно задвижване в транспорта.            17 ключови въпроса за водорода (ГАЛЕРИЯ):

     

 

fallback
  • #19
    MythBuster ( преди 1 година )
    Защо се сърдиш на мен? Това аз ли съм го писал?"На Тесла модел 3 на зареждане на зарядна ОБЩИНСКА стянция при цена 0.91ст наквтч зареждаш батерията от 54квтч за 12.30лв"
  • #18
    До 16 ( преди 1 година )
    Щом ще ми се заяждаш ето ти сайта.Държавни зарядни станции няма Соца умре всичко вече е частно https://eldrive.eu/bg/ceni/?_gl=1*5rm3or*_up*MQ..&gclid=EAIaIQobChMI5sKDzIKqggMVxZDVCh2yiAnSEAAYASAAEgJp-_D_BwE
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 15. Водата е най-малкият проблем на водорода. Не се изисква кой знае колко вода, но за сметка на това нито технически нито икономически няма смисъл. Като започнем с това, че най-малката зарядна станция с една колонка за водород и дълго време за декомпресия между две зареждания струва над милион в евро и трябва да е далече от обществени сгради, докато зарядно за електромобил, което може да се инсталира на всяко паркомясто струва под 1 000 лв и обслужва няколко електромобила
  • #16
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 14. А каква е средната цена на автомобилите в същия сегмент? Също така не ми отговори коя е тази верига зарядни станции? Нали уж беше общинска а сега говориш за компания? Тоест това е хипотетична и несъществуваща зарядна станция с хипотетична и несъществуваща цена. Казах ти че по принцип си прав и нямаше нужда да преувеличаваш, при положение че и 300 хиляди километра са много километри за избиване на разликата при зареждане на нормални цени. Тесла има зарядни станции в Пловдив и в София
  • #15
    До 13 ( преди 1 година )
    Темата за водорода е приключена.За да извършиш електролиза което е единственият смислен процес за добиване на водород в момента трябва във водоносен басейн да отделиш хиляди и милиони кубици вода от мрежата служеща попринцип за поливане пиене инрустрия и тн и да отделиш ток пак нужен другаде за да добиеш водород който трябва да съхраняваш и доставяп под високо налягане тоест трябва и да го колпресираш с още ток чрез компресор и да го заредиш на станция която все още няма почти никъде в Европа
  • #14
    До 11 ( преди 1 година )
    А ми официално обявената цена на Тесла модел 3 я момента е 85к лева което лесно се проверява базовата батерия е към 54квчс капацитет и изминава теоретично малко над 400км което също се проверява.А ми зарядната станция е на една от компяниите предлагащи такивя услуги в София и цената от 91ст на квтч също е лесно проверируема на сайта им.Тесла няматбиои имат само Една зарядна станция на територията на България доколкото ми е известно.
  • #13
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но темата не е за хибриди, а дали водородът може да замести електромобилите в съхранението на излишната възобновяема енергия? Лично за мен 30 милиарда километра ми изглеждат по-добре от 100 милиона километра, въпреки че статията се опитва да ме убеди в обратното. Вие как мислите?
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но по принцип си прав, че в момента е нерентабилно да си купиш електромобил, ако не можеш да го зареждаш в къщи или минаваш малко километри.
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    "На Тесла модел 3 на зареждане на зарядна общинска стянция при цена 0.91ст наквтч зареждаш батерията от 54квтч за 12.30лв" ще споделиш ли къде е тази общинска зарядна станция? В коя община е и защо трябва да ходиш до тази община да зареждаш, след като можеш да си заредиш теслата безплатно на фирмената зарядна станция или пък два пъти по-евтино от общинската на някоя обществена зарядна станция? Пък и пропусна факта че те са вече не е в премиум сегмента и продава на под средната цена за сегмента.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Излиза че Теслата ще се изплати след 6 757 зареждания или след 675 700км .Тоест никога
fallback
Последни