IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изследване показа защо електромобилите са по-вредни от коли с ДВГ

Отделяните от гумите емисии на CO2 при превозните средства на ток намаляват ефекта от нулевите емисии на двигателя

В Европа започнаха да предупреждават потребителите на електрически автомобили, че те произвеждат повече замърсяване от дизеловите и бензиновите коли. Гумите им, например, предизвикат 20% повече поражения на въздуха, отколкото еквивалентите, работещи на коли изкопаеми горива.


гуми за електромобили


Според пътни тестове, проведени от Emissions Analytics, бензинов автомобил отделя около 73 милиграма въглероден двуокис на километър от своите четири нови гуми. Сравнимо електрическо превозно средство добавя допълнителни 15 милиграма. С други думи - 20% повече.

„Това се дължи на комбинация от тегло и въртящ момент, която води до агресивно ускорение на автомобила. Електрическите двигатели имат способността да ускоряват много бързо. Ако съберете това и добавите теглото на превозното средство, това създава допълнително износване на гумата. Типичен електромобил тежи около 453 кг повече от бензинов“, обяснява Ник Молдън, основател и главен изпълнителен директор на Emissions Analytics.

Tesla Model Y - най-популярният електрически автомобил в САЩ, например, произвежда 26% по-високи емисии от гумите в сравнение със сравнимия по размер хибрид Kia Niro, сочи проучването на Emissions Analytics.

„Tesla е по-добра от гледна точка на отделяни въглероден двуокис, но не толкова много. Факт е, че има намаляване на CO2 заради електрическото задвижване, но в същото време имаме и повече вредни емисии от гумите”, казва още Молдън.

Друг проблем с електрическите автомобили е, че техните гуми вероятно ще издържат по-малко, отколкото при бензиновите коли. Това се дължи на няколко фактора, включително теглото на колите и регенеративното спиране. А гумите за електрически автомобили са по-скъпи, защото са специално проектирани за електромобили и за премиум-марки.


0 от 500
  • #50
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Абе каскет ( преди 1 година )
    "бензинов автомобил отделя около 73 милиграма въглероден двуокис на километър от своите четири нови гуми. Сравнимо електрическо превозно средство добавя допълнителни 15 милиграма." Научете се да смятате, че винаги пишете абсолютни глупости при всяко споменаване на цифри. Как реши че са фини прахови частици? Сигурен ли си, че за твоите 30 000 км годишно отделяш 2,2 килограма гуми в вид на финни прахови частици? И колко да е голяма разликата, ако беше електромобил щяха да са 2,6 на година.
  • #49
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 47 ( преди 1 година )
    Защо се правиш, че не си видял сметките, които ти приготвих като на бебенце в 43?
  • #48
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    След дизелгейт,следва електромобилгейт.Ще излезе истината за вредата от електромобилите.За облите мозъци на електриците,който не могат да превърнат милиграм в грам или килограм и излезе че гумите щели да се изтрият до оплетката. Тесларска математика.
  • #47
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 40: 5,8 грама на километър и 1000 пъти повече от ауспуха е абсурдно, да. Но 80 милиграма на км частици от гумите на фона на до 4.5 милиграма по Евро 6 от ауспуха, т.е. 10 пъти повече си е съвсем реалистично. И като сложим 20% отгоре на тези 10 пъти повече какво излиза? Че електромобилите са 15% по-канцерогенни от ДВГ.
  • #46
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Gosch ( преди 1 година )
    Платените глупости за електромобилите не могат да им забавят развитието, което върви успоредно с развитието на източниците на зелена енергия.
  • #45
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо ново под слънцето. Когато заговорим за цифри и сметки, антиелектриците прибират лозунгите и се изпокриват като мишки.
  • #44
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 43 ( преди 1 година )
    Не смяташ правилно. Прочети внимателно коментар 40 където съм цитирал "изследването" на което се уповават антиелектриците. Сметни ги тези 15 хиляди километра с 5,8 гр на километър за да им се посмеем! Ти поне откри ли ми грешката в сметките за въглеродния диоксид, за 300 хиляди километра? Дали наистина са 45 кг повече от гумите на електромобила и 50 тона от ауспуха на toyota-та corolla на гостенина? Че те И тази грешка Не видяха и трябва аз да си я признавам
  • #43
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега да ти покажа колко необяснимо неостър си. Ако бяха твърди частици, за 15 хил. км годишен пробег гумите щяха да ти олекнат с 1,1 кг. За 5 г. - 5,5 кг. Това е почти една цяла гума! А всъщност дори е по-зле, защото основното тегло на гумата идва от стоманената оплетка, кевлара, борда и всичко друго, но не и протектора, който се износва. Спред твоя блестящ ум, за 2-3 години ще караш на стоманена оплетка - гума не трябва да е останала, дори където не се докосва в пътя.
  • #42
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 39 ( преди 1 година )
    Не ми се измъквай и не ми говори с проценти. Кажи колко тона въглероден диоксид се отделя за производството на една батерия за електромобил. Колко тона аз не колко процента. Защото и там кълвете заради неграмотността си. Пак ви обясняват че ще се затоплите по-добре ако се качите на лист хартия защото ще сте по-близо до слънцето а вие се качвате на цяла тетрадка столицата и казвате че ви е 100 пъти по-топло
  • #41
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Колю ( преди 1 година )
    До 33: Като гледам и за други неща не си се замислил - 15 мг са 0.015 г.Но това да беше проблема... като цяло в коментарите доста учили-недоучили и мислили-недомислили са се изявили. И от двата лагера.Я си сипете по една ракия и не си напъвайте главите в таз жега.