IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изследване показа защо електромобилите са по-вредни от коли с ДВГ

Отделяните от гумите емисии на CO2 при превозните средства на ток намаляват ефекта от нулевите емисии на двигателя

В Европа започнаха да предупреждават потребителите на електрически автомобили, че те произвеждат повече замърсяване от дизеловите и бензиновите коли. Гумите им, например, предизвикат 20% повече поражения на въздуха, отколкото еквивалентите, работещи на коли изкопаеми горива.


гуми за електромобили


Според пътни тестове, проведени от Emissions Analytics, бензинов автомобил отделя около 73 милиграма въглероден двуокис на километър от своите четири нови гуми. Сравнимо електрическо превозно средство добавя допълнителни 15 милиграма. С други думи - 20% повече.

„Това се дължи на комбинация от тегло и въртящ момент, която води до агресивно ускорение на автомобила. Електрическите двигатели имат способността да ускоряват много бързо. Ако съберете това и добавите теглото на превозното средство, това създава допълнително износване на гумата. Типичен електромобил тежи около 453 кг повече от бензинов“, обяснява Ник Молдън, основател и главен изпълнителен директор на Emissions Analytics.

Tesla Model Y - най-популярният електрически автомобил в САЩ, например, произвежда 26% по-високи емисии от гумите в сравнение със сравнимия по размер хибрид Kia Niro, сочи проучването на Emissions Analytics.

„Tesla е по-добра от гледна точка на отделяни въглероден двуокис, но не толкова много. Факт е, че има намаляване на CO2 заради електрическото задвижване, но в същото време имаме и повече вредни емисии от гумите”, казва още Молдън.

Друг проблем с електрическите автомобили е, че техните гуми вероятно ще издържат по-малко, отколкото при бензиновите коли. Това се дължи на няколко фактора, включително теглото на колите и регенеративното спиране. А гумите за електрически автомобили са по-скъпи, защото са специално проектирани за електромобили и за премиум-марки.


0 от 500
  • #80
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не говорим, че за стандартният 9 часов работен ден, при 11 kW бавно зареждане, дори теслата с най-голямата батерия ще си зареди батерията от 0 до 100% и с 40 км в час може да мине 1 000 км. Тоест ще трябва да зареждаш веднъж месечно. Пак питам какъв ти е проблемът за 10-те секунди зареждане на паркинга пред работното място или през нощта докато спиш?
  • #79
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 80 ( преди 1 година )
    Е какъв ти е проблемът с тези 10 часа, след като седмицата има 168 часа, а на автомобила се движи само 150 км в седмицата? Дори да се движиш с 20 км в час, това ще са 8 часа шофиране и ти остават 160 свободни часа за зареждане. Остава само да намериш 10 свободни секунди за да включиш зарядното. Само това се изисква от тебе. Спестяваш си пет минути висене на колонка и още толкова на касата докато чакаш някой да си купи цигари и да му направят кафето.
  • #78
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Щото ако не ти е бързото зареждане ще зареждаш електрокара 10 часа в щепсела от бг ел мрежата
  • #77
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Интересно тинтири минтири с швабската каска на главата, нахлупена върху алуминиевото фолио, върху което е сложен противогаз за финни прахови частици, се скриха и не искат да кажат каква е фаталната доза фини прахови частици които трябва да вдишат за да умрат моментално? Поне да бяха казали при каква концентрация тези фини прахови частици стават опасни за здравето, както аз им казах за въглеродния окис. Да видим колко пък да са опасни тези електромобили за здравето на хората?
  • #76
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 77 ( преди 1 година )
    И защо ти е въобще бързо зареждане, ако обикновено зареждаш по 30 лв бензин за 5 минути на седмица и минаваш с тях 150 км? В бъдеще като поевтиният електромобилите и тези които ходят на работа от 8:00 до 17 и карат 10-годишни toyota corolla, преминат на ток, вместо да си губят по пет минути седмично, ще губят пет секунди сутрин като оставят колата на паркинга, а след това ще изгубят още пет секунди да я изключат, като им свърши работния ден и ще повторят същото след две-три седмици.
  • #75
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Зареждане на двг 3 минути на електричка 30 минути р как да стане номера 10 пъти повече време за зареждане и то на фаст чарджеринг
  • #74
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 74 ( преди 1 година )
    Прекалено грешно смятате честотата на зареждане на електромобилите. По вашата логика, понеже на Земята 98% от водата е морета и океани, значи давате на децата си да пият 98% солена вода и само 2 процента сладководна? 95% от автомобилите имат нужда от зареждане веднъж на една-две седмици или дори по-рядко. Много ясно че електромобилите ще се зареждат С най-евтиния възможен ток, а той е евтин когато има свръх предлагане от ВЕИ. Следователно точно тогава трябва да се гледа микса.
  • #73
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 73 ( преди 1 година )
    Е как пък винаги разбирате всичко точно наобратно? Някъде да съм писал че само на панели може да оцелеем? Не че на теория е невъзможно, но това би било най-глупавото решение, най-скъпото и най-неретабилното въпреки евтиния слънчев ток. Тоест на практика никога няма да се постигне. Но и не е нужно. Единственото ми твърдение е че през 80% от годината е възможно да е оцелеем без въглища още в наши дни, а по-късно този процент да се увеличи на 90 плюс.
  • #72
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 68 ( преди 1 година )
    Всъщност ВЕИ е 39.5% (като най-много е от перки - 16% и след това са ВЕЦ и соларите но пък соларите растат далеч най-бързо) а АЕЦ е 22% в ЕС за 2022г
  • #71
    1 rate up comment 1 rate down comment
    68/69 ( преди 1 година )
    Интересно. Пак имам крайните откачалници, дето едва ли не ми казват, че само на панели може да оцелеем.