IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изследване показа защо електромобилите са по-вредни от коли с ДВГ

Отделяните от гумите емисии на CO2 при превозните средства на ток намаляват ефекта от нулевите емисии на двигателя

В Европа започнаха да предупреждават потребителите на електрически автомобили, че те произвеждат повече замърсяване от дизеловите и бензиновите коли. Гумите им, например, предизвикат 20% повече поражения на въздуха, отколкото еквивалентите, работещи на коли изкопаеми горива.


гуми за електромобили


Според пътни тестове, проведени от Emissions Analytics, бензинов автомобил отделя около 73 милиграма въглероден двуокис на километър от своите четири нови гуми. Сравнимо електрическо превозно средство добавя допълнителни 15 милиграма. С други думи - 20% повече.

„Това се дължи на комбинация от тегло и въртящ момент, която води до агресивно ускорение на автомобила. Електрическите двигатели имат способността да ускоряват много бързо. Ако съберете това и добавите теглото на превозното средство, това създава допълнително износване на гумата. Типичен електромобил тежи около 453 кг повече от бензинов“, обяснява Ник Молдън, основател и главен изпълнителен директор на Emissions Analytics.

Tesla Model Y - най-популярният електрически автомобил в САЩ, например, произвежда 26% по-високи емисии от гумите в сравнение със сравнимия по размер хибрид Kia Niro, сочи проучването на Emissions Analytics.

„Tesla е по-добра от гледна точка на отделяни въглероден двуокис, но не толкова много. Факт е, че има намаляване на CO2 заради електрическото задвижване, но в същото време имаме и повече вредни емисии от гумите”, казва още Молдън.

Друг проблем с електрическите автомобили е, че техните гуми вероятно ще издържат по-малко, отколкото при бензиновите коли. Това се дължи на няколко фактора, включително теглото на колите и регенеративното спиране. А гумите за електрически автомобили са по-скъпи, защото са специално проектирани за електромобили и за премиум-марки.


0 от 500
  • #100
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Гриванов ( преди 1 година )
    Електрическите автомобили са по вредни защото , Путин трябва да си продава някъде петрола. А ти писанчо обичаш Владко нали? Ако го видиш сигурно би го целунал в устата,както навремето правеха Тодор Живков и Леонид Брежнев.
  • #99
    5 rate up comment 0 rate down comment
    БАЙ Иван ( преди 1 година )
    Я казвах ли ви декан ВИНТОВЕРЧЕТАТА не струат???
  • #98
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Mhm ( преди 1 година )
    Ахахахахахахахаха мега глупостта
  • #97
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Хайл14/88 ( преди 1 година )
    До 84.Ганюф ако една светкавица от небето трясне теслата ще я зареди ли за по-малко от 1 сек мал0умниko??? Какво се правиш на математик без да знаеш колко прави 2+2
  • #96
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 94 ( преди 1 година )
    Я вземи да сметнеш онзи дето с третата батерия е направил около милион километра с около 300 км реален пробег, всичките заредени на бързи зарядни защото му е безплатно, колко цикъла е направил та има 80 плюс процента от първоначалния капацитет на батерията?
  • #95
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    Докажи ми че съм сгрешил и покажи правилните сметки? Обърни ти милиграмите в грамове и кажи че съм сгрешил че онзи ако беше карал toyota corolla вместо Тесла 1,6 милиона километра, нямаше да отдели 240 т въглероден диоксид, които стигат за производството на 20 нови батерии? Или пък че ако е отделял по 14 мг въглероден диоксид за гуми допълнително на всеки километър, за едно цяло и шест милиона километра не е отделил само 22,4 килограма въглероден диоксид. Каква ли риба си?
  • #94
    6 rate up comment 2 rate down comment
    токчо ( преди 1 година )
    за отбелязване-няма евтин ток-18 ст.на киловатчас.8ч заряд-по 9 кв на час=72 квчаса до капацитета на батерията.по 18 ст-около 14 лева за 10 ч.каране.в идеалния вариант.тока ще поскъпва,и то драстично.колата ще се амортизира-и то драстично.бстерията се скапва след около 1000 пълни зареждания-около 50%от номиналния капацитет.преработката е равностойна на цената на малък бюджетен автомобил
  • #93
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Не можеш да обърнеш 15 милиграма в грамове, дънна рибо плоска.
  • #92
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До91.Математика на мама,сладкия ми той.Пропусна само с моето каране ще ми трябват 160 години за 1,6 милиона километра.
  • #91
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До 90 ( преди 1 година )
    За да те разбере трябва да му говориш за нещо познато от ежедневието му, че иначе трудно прави връзките. Например трябва да му обясниш, че при 14 милиграма на километър, онази Тесла с най-големия пробег от едно цяло и шест милиона километра за целия си живот е отделила 22,4 килограма въглероден диоксид според изследването, а той за едно зареждане за 30 лв с неговата toyota corolla при 150 грама за километър и 150 км отделя 22,5 кг, а за 1,6 милиона км ще отдели 240 000кг.