IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Изследване показа защо електромобилите са по-вредни от коли с ДВГ

Отделяните от гумите емисии на CO2 при превозните средства на ток намаляват ефекта от нулевите емисии на двигателя

В Европа започнаха да предупреждават потребителите на електрически автомобили, че те произвеждат повече замърсяване от дизеловите и бензиновите коли. Гумите им, например, предизвикат 20% повече поражения на въздуха, отколкото еквивалентите, работещи на коли изкопаеми горива.


гуми за електромобили


Според пътни тестове, проведени от Emissions Analytics, бензинов автомобил отделя около 73 милиграма въглероден двуокис на километър от своите четири нови гуми. Сравнимо електрическо превозно средство добавя допълнителни 15 милиграма. С други думи - 20% повече.

„Това се дължи на комбинация от тегло и въртящ момент, която води до агресивно ускорение на автомобила. Електрическите двигатели имат способността да ускоряват много бързо. Ако съберете това и добавите теглото на превозното средство, това създава допълнително износване на гумата. Типичен електромобил тежи около 453 кг повече от бензинов“, обяснява Ник Молдън, основател и главен изпълнителен директор на Emissions Analytics.

Tesla Model Y - най-популярният електрически автомобил в САЩ, например, произвежда 26% по-високи емисии от гумите в сравнение със сравнимия по размер хибрид Kia Niro, сочи проучването на Emissions Analytics.

„Tesla е по-добра от гледна точка на отделяни въглероден двуокис, но не толкова много. Факт е, че има намаляване на CO2 заради електрическото задвижване, но в същото време имаме и повече вредни емисии от гумите”, казва още Молдън.

Друг проблем с електрическите автомобили е, че техните гуми вероятно ще издържат по-малко, отколкото при бензиновите коли. Това се дължи на няколко фактора, включително теглото на колите и регенеративното спиране. А гумите за електрически автомобили са по-скъпи, защото са специално проектирани за електромобили и за премиум-марки.


0 от 500
  • #10
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Не веднъж съм казвал:ЕЛЕКТРИЧЕСКАТА МОБИЛНОСТ Е ИЗМАМАТА НА ВЕКА!!! Нито тя е възможна, нито мечтаната "зелена сделка"!!! И З М А М А ! ! !
  • #9
    13 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    2050 година ще се усетят, че колите са забранени но няма намялане на CO2 и има хиляди причини за това, но едни автомобилни компани ще са прибрали трилиони!
  • #8
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Последния Софиянец ( преди 2 години )
    Гостенина , минтирито и хвалитъп сигурно си правят злобарки четейки такива новини :) ! Моята алектричка е вредна и хич не ми дреме за еколология , както и за продънените ви джобове !
  • #7
    10 rate up comment 7 rate down comment
    До 6 ( преди 2 години )
    А "неовцете" като теб осъзнават ли, че в случая между У и Ниро е като да сравниш емисиите от гумите на бензинова Корола Крос и 2.5 хибрид 4х4 РАВ4 и да кажеш, че хибридите са по-вредни от чистия бензин щото гумите на хибридния и доста по-мощен РАВ4 отделят 20% повече емисии?
  • #6
    16 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    неща, които се знаят и говорят отдавна, но умишлено се премълчават. Та има ли още овце, които вярват, че електрификацията е с цел екология или за "доброто" на хората / планетата? Ако има такива останали, със същия ефект може да пишете на писма на дядо Коледа, и да очавате да дойде лично да ви го донесе навръх НГ.
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Tesla Model Y - най-популярният електрически автомобил в САЩ, например, произвежда 26% по-високи емисии от гумите в сравнение със сравнимия по размер хибрид Kia Niro" Това е същото като да кажеш, че Рав4 е сравним по размери с Корола Крос и освен това да сравниш 1.8 хибрид на Корола Крос с 2.5 хибрид 4х4 на РАВ4..
  • #4
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 2 години )
    Ха-ха, Тесльо, нема такова животно, а? Я сметни 4 гуми като олекнат по 1 кг за 50 000 км, колко грама емисии на финни частици на километър са и колко е лимита от Евро 5 насам. Не случайно Евро 7 ще регулира емисиите от гуми и електромобилкаджиите най-силно вият срещу него. Или може би Евро 7 също е "платено от Тойота"?
  • #3
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Я сега освен с Киа Ниро с 140 коня който е 33 санта по-къс и 10 см по-тесен да сравнят Тесла У с нещо от неговия калибър като Рав4 или Киа Спортидж..
  • #2
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредната статия, проведена първо на московски със съответните пропагандни намеси, като например премахване на източниците и произхода и методиката за изчисляване на данните, а след това лошо преведена на български.
  • #1
    15 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредната новина платена от toyota, която знае че нейните фенове са зле с математиката и ще започнат да спорят с всички останали колко били вредни електромобилите в сравнение с хибридите и водородните автомобили. А на практика новината казва че ако стъпиш върху един лист хартия ще си по-близо до слънцето, което на теория е вярно но няма никакъв практически смисъл.