IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изследване показа защо електромобилите са по-вредни от коли с ДВГ

Отделяните от гумите емисии на CO2 при превозните средства на ток намаляват ефекта от нулевите емисии на двигателя

В Европа започнаха да предупреждават потребителите на електрически автомобили, че те произвеждат повече замърсяване от дизеловите и бензиновите коли. Гумите им, например, предизвикат 20% повече поражения на въздуха, отколкото еквивалентите, работещи на коли изкопаеми горива.


гуми за електромобили


Според пътни тестове, проведени от Emissions Analytics, бензинов автомобил отделя около 73 милиграма въглероден двуокис на километър от своите четири нови гуми. Сравнимо електрическо превозно средство добавя допълнителни 15 милиграма. С други думи - 20% повече.

„Това се дължи на комбинация от тегло и въртящ момент, която води до агресивно ускорение на автомобила. Електрическите двигатели имат способността да ускоряват много бързо. Ако съберете това и добавите теглото на превозното средство, това създава допълнително износване на гумата. Типичен електромобил тежи около 453 кг повече от бензинов“, обяснява Ник Молдън, основател и главен изпълнителен директор на Emissions Analytics.

Tesla Model Y - най-популярният електрически автомобил в САЩ, например, произвежда 26% по-високи емисии от гумите в сравнение със сравнимия по размер хибрид Kia Niro, сочи проучването на Emissions Analytics.

„Tesla е по-добра от гледна точка на отделяни въглероден двуокис, но не толкова много. Факт е, че има намаляване на CO2 заради електрическото задвижване, но в същото време имаме и повече вредни емисии от гумите”, казва още Молдън.

Друг проблем с електрическите автомобили е, че техните гуми вероятно ще издържат по-малко, отколкото при бензиновите коли. Това се дължи на няколко фактора, включително теглото на колите и регенеративното спиране. А гумите за електрически автомобили са по-скъпи, защото са специално проектирани за електромобили и за премиум-марки.


0 от 500
  • #20
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ключовия въпрос е защо просто не сравниха хибридното Ниро с електрическото? Може би защото разликата нямаше да е значителна и предразполагаща писане на глупости и грешни изводи?
  • #19
    7 rate up comment 2 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    Ей повервах. Голямо изследване, голямо нещо. 20% повече от гумите, ама 100% по-малко ауспуха - от изгаряне на микструра бензин+масло+антифриз или дизел+масло+антифриз. Ще ида да си купя една двадесетгодишна е-класа неразличима от нова, еко и на 150 000км. Абе съвсем за де-би-ли ни взехте.
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако и другите сравнения са неадекватни като между Ниро 140 коня и У който е по-голям сегмент и даже не пише в кой вариант е но най-вероятно е с 2та мотора и 340 коня е ясно и защо резултата е такъв..
  • #17
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Направо повярвах, че 20% повече емисии от гумите е по-зле от премахването на 100% от емисиите от ауспуха..
  • #16
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 15 ( преди 1 година )
    Кое е по тежкото бе я срявни модел ес с аналогична 5 серия или 7 серия колко да е тежка електричката
  • #15
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 12 ( преди 1 година )
    Брюксел няма контрол над Индия или Нигерия това е много тъпо да се оправдаваш с други за нещо което засяга теб и околните. За крушките доколкото знам беше заради огромната разлика в разхода а не, че самата крушка е вредна щото не съм чувал за вредна крушка
  • #14
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    13, те затова са сравнили електормобил с хибрид, които са дори по-тежки от стандартен ДВГ, ама се иска малко да може да се чете и да се мисли
  • #13
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Дамянчо, средната стойност на СО2 на км в Европа е 120 гр, това значи, че има автомобили далеч под 100, за това е по-добре хибрид, отколкото пълно ЕЛ. Той има всички позитиви на ЕЛ и всички позитиви на ДВГ... проблема с хибридите е, че не отговаря на изискванията на СЕКТАТА!
  • #12
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А те двг нямат гуми и левитират да ви егем у глопатсите
  • #11
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хахаха, още имали хора,, които да вярват че нещо излязло от главите на тези в Брюксел е за доброто на плебса. Преди 15 години ни обясняваха колко вредни са лампите с нажежаема жичка(забраниха ги)и затова да ги сменяме с енергоспестяващи- *** им го кажи на индийците живеещи сред планини от живак и Мерглокий