IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изследване показа защо електромобилите са по-вредни от коли с ДВГ

Отделяните от гумите емисии на CO2 при превозните средства на ток намаляват ефекта от нулевите емисии на двигателя

В Европа започнаха да предупреждават потребителите на електрически автомобили, че те произвеждат повече замърсяване от дизеловите и бензиновите коли. Гумите им, например, предизвикат 20% повече поражения на въздуха, отколкото еквивалентите, работещи на коли изкопаеми горива.


гуми за електромобили


Според пътни тестове, проведени от Emissions Analytics, бензинов автомобил отделя около 73 милиграма въглероден двуокис на километър от своите четири нови гуми. Сравнимо електрическо превозно средство добавя допълнителни 15 милиграма. С други думи - 20% повече.

„Това се дължи на комбинация от тегло и въртящ момент, която води до агресивно ускорение на автомобила. Електрическите двигатели имат способността да ускоряват много бързо. Ако съберете това и добавите теглото на превозното средство, това създава допълнително износване на гумата. Типичен електромобил тежи около 453 кг повече от бензинов“, обяснява Ник Молдън, основател и главен изпълнителен директор на Emissions Analytics.

Tesla Model Y - най-популярният електрически автомобил в САЩ, например, произвежда 26% по-високи емисии от гумите в сравнение със сравнимия по размер хибрид Kia Niro, сочи проучването на Emissions Analytics.

„Tesla е по-добра от гледна точка на отделяни въглероден двуокис, но не толкова много. Факт е, че има намаляване на CO2 заради електрическото задвижване, но в същото време имаме и повече вредни емисии от гумите”, казва още Молдън.

Друг проблем с електрическите автомобили е, че техните гуми вероятно ще издържат по-малко, отколкото при бензиновите коли. Това се дължи на няколко фактора, включително теглото на колите и регенеративното спиране. А гумите за електрически автомобили са по-скъпи, защото са специално проектирани за електромобили и за премиум-марки.


0 от 500
  • #30
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Владимир Младенов ( преди 1 година )
    И все пак, съберете количеството СО2 от двигателя и от гумите на електрическите коли, както и същите от автомобил с двигател с вътрешно горене и да видим кой замърсява повече
  • #29
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето че и електриците и антиелектриците клъвнахте на ***. Още в първото мнение ви обясних, че статията ви обяснява че ако стъпите на един лист хартия ще сте по-близо до слънцето. Никой от вас не прояви критично мислене да сметне какво точно иска да му каже статията. "Сравнимо електрическо превозно средство добавя допълнителни 15 милиграма. С други думи - 20% повече." Това значи 15 кг на 100 хиляди километра, а гостенина като зареди 30 лв седмично отделя 20 кг за 150 км. С toyota corolla
  • #28
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 27 ( преди 1 година )
    Няма смисъл от повече от 500км пробег.Идеята е по бързо зареждане и повече зарядни.Масово хората карат под 200км на ден А ако имаш възможност да я зареждаш вкъщи - всяка сутрин ще имаш оставащи 500км
  • #27
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До Теглото намалява ( преди 1 година )
    Намаля ти теглото в главата! Я виж какви са очакванията на пазара - повече пробег!Ще падне теглото на батерията ама ще сложат по-голяма за да удовлетворят повече клиенти!Т.е. крайния резултат ще са същите килограми но с повече пробег!
  • #26
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Теглото намалява ( преди 1 година )
    А след няколко години като паднат килограмите на батерията и електричките станат по леки от двг-тат - тогава какви глупости ще мислите ?
  • #25
    5 rate up comment 3 rate down comment
    400 ( преди 1 година )
    А това че Модел У е 400 коня - що не сравнихте срещу двг 400 коня с 4литров дизел и 100 литра резервоар - да не се окаже двг-то по-тежко
  • #24
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Тъпотии ( преди 1 година )
    Малумници прости , я ми обяснете как рекуперативното спиране допринася за по голямото износване на гумите , а триенето от спирачките и дисковете при двг къде го забравихте - там не се отделят вредни частици нали - *** смотани.
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Леко са пропуснали, че модел като Модел Y, заради модерната си електрическа платформа, има повече място от СУВ от по-горния клас като Audi Q7. С тази информация под ръка, хайде пак да сравняваме?
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 12 ( преди 1 година )
    Страшен си, бра'чед. Мъркюри означава живак на английски. С подобни знания, смяташ ли, че мнението ти тежи?
  • #21
    6 rate up comment 7 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    20% от тук, 20% от там, 40% от енергийния микс и един ден ще извадят реалната сметка и ще кажат - ооо, ама изобщо не са екологични електричките които ви задължихме да купите!Я сега едни такива хубави данъци да ви сложим, че много замърсявате бе джанъм! Тогава да ги питам подскачащите елзомбита какви ще ги говорят!Разбира се повечето от тях още няма да са си купили електрички, но иначе са големи фенове и защитници!