IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изследване показа защо електромобилите са по-вредни от коли с ДВГ

Отделяните от гумите емисии на CO2 при превозните средства на ток намаляват ефекта от нулевите емисии на двигателя

В Европа започнаха да предупреждават потребителите на електрически автомобили, че те произвеждат повече замърсяване от дизеловите и бензиновите коли. Гумите им, например, предизвикат 20% повече поражения на въздуха, отколкото еквивалентите, работещи на коли изкопаеми горива.


гуми за електромобили


Според пътни тестове, проведени от Emissions Analytics, бензинов автомобил отделя около 73 милиграма въглероден двуокис на километър от своите четири нови гуми. Сравнимо електрическо превозно средство добавя допълнителни 15 милиграма. С други думи - 20% повече.

„Това се дължи на комбинация от тегло и въртящ момент, която води до агресивно ускорение на автомобила. Електрическите двигатели имат способността да ускоряват много бързо. Ако съберете това и добавите теглото на превозното средство, това създава допълнително износване на гумата. Типичен електромобил тежи около 453 кг повече от бензинов“, обяснява Ник Молдън, основател и главен изпълнителен директор на Emissions Analytics.

Tesla Model Y - най-популярният електрически автомобил в САЩ, например, произвежда 26% по-високи емисии от гумите в сравнение със сравнимия по размер хибрид Kia Niro, сочи проучването на Emissions Analytics.

„Tesla е по-добра от гледна точка на отделяни въглероден двуокис, но не толкова много. Факт е, че има намаляване на CO2 заради електрическото задвижване, но в същото време имаме и повече вредни емисии от гумите”, казва още Молдън.

Друг проблем с електрическите автомобили е, че техните гуми вероятно ще издържат по-малко, отколкото при бензиновите коли. Това се дължи на няколко фактора, включително теглото на колите и регенеративното спиране. А гумите за електрически автомобили са по-скъпи, защото са специално проектирани за електромобили и за премиум-марки.


0 от 500
  • #60
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Хех, много си остроумен. Но не според мен, а според Евро 6. Факт е че емисиите на финни частици от ауспуха на модерен ДВГ или хибрид са пренебрежимио малки в сравнение с тези от гуми и спирачки.
  • #59
    3 rate up comment 4 rate down comment
    УЧЕН ( преди 1 година )
    Нищо подобно.ТЕЦа до града първо е на природен газ и второ има сероочистваща инсталация, за разлика от бракуваните дизели без катализатор и избушени DPF-и. Трето: кола на ток от ТЕЦ има емисии 80-100 г. CO2/km. Петролна кола има общи емисии 300-500 като се включат емисиите по ДОБИВ, ТРАНСПОРТ, РАФИНИРАНЕ и ДИСТРИБУЦИЯ на петрола. 3-5 ПЪТИ отгоре. 5 на един гола значи край на мача. Мача е свирен!
  • #58
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Мхм ( преди 1 година )
    Начи според швабен зи каскен двг автомобилите нямат гуми и спирачки
  • #57
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 52: Тия 4.5 милиграма са лимит по Евро 5, което го покриват дори някои дизели без филтър за частици. Реално емисиите са много по-ниски, бензинов двигател с предкамерно впръскване практически не могат да му измерят емисиите на финни частици. Средните реални емисии са около 0.02 мг/км, т.е. в стотици пъти под лимита на Евро 5.
  • #56
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 50: "Как реши че са фини прахови частици?" А ти в какво мислиш се превръща материала на гумите при износване? В неутрино може би? Или в чист кислород?
  • #55
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Очаквах да прочета нещо от сорта "За повече информация посетете тойота. орг
  • #54
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    от гума до гума разликата в сцерлението е голяма и истината е че докато не се развие инфраструктурата за зареждане и цените не се изравнят с двг трудно ще убедиш някой да плати първоначално по висока цена за електрически като единствен автомобил
  • #53
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И да питам, 60-80 милиграма NOx по безвредни ли са от 80 милиграма фини прахови частици от гуми? Кое е по-големият замърсител е кое е по-вредно за човешкото здраве и за природата като цяло? От кое природата се изчиства по-бързо и лесно?
  • #52
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Но 80 милиграма на км частици от гумите на фона на до 4.5 милиграма по Евро 6 от ауспуха, т.е. 10 пъти повече си е съвсем реалистично. И като сложим 20% отгоре на тези 10 пъти повече какво излиза? Че електромобилите са 15% по-канцерогенни от ДВГ." 10 пъти по 4,5 според антиелектриците е 80. Виждат, че от гумите на електромобил се отделят 19 пъти повече финни прахови частици, отколкото от ауспуха, но не виждат че от автомобил с ДВГ се отделят 16 пък и повече.
  • #51
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Електромобил в Бълга ( преди 1 година )
    В България е толкова мръсно, че е все тая дали се движиш с електромобил или парен автомобил на въглища