IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов проблем за автомобилната индустрия - липса на графит

Недостигът на основния материал за батерии на електромобили се увеличава

Световната автомобилна индустрия се сблъсква с поредния сериозен проблем – намаляващото производство на графит. Компании като Tesla и Mercedes-Benz полагат огромни усилия да си осигурят доставки от Китай, който е доминиращия производител в света, тъй като батериите за електрическите им автомобили изискват по-големи количества от този минерал, съобщава Reuters.


производство


Оказва се, че автомобилните компании не са планирали предварително допълнителни доставки на графит, тъй като се фокусира върху по-известните материали, нужни за батериите – като литий и кобалт. Те явно не са обърнали внимание на факта, че графитът е най-големият компонент за батериите, като от него зависи тяхното тегло.

През тази година над 50% от добития в световен мащаб графит ще бъде използван за електрически превозни средства и това кара производителите на автомобили да търсят нови източници в държави като Мадагаскар и Мозамбик. Очакванията са, че недостигът на материала, произведен извън Китай, ще стане още по-сериозен, тъй като американското и европейското законодателства се стреми да намали зависимостта си от Китай за важните минерали.

Проблемът се задълбочава, тъй като всяка електрическо превозно средство се нуждае от над 50 кг графит за анодите на батерията, което е около два пъти повече от количеството литий. А плановете на индустрията са доста амбициозни – до 2030 г. в световен мащаб трябва да се произвеждат около 35 млн електромобила на година, което означава, че ще са нужни огромни количества от този материал.

Независими анализатори посочват, че недостигът на графит до края на десетилетието ще достигне 770 000 тона. В момента Китай произвежда 61% от естествения графит в света и 98% от окончателно обработения материал за аноди за батерии.


0 от 500
  • #48
    0 rate up comment 0 rate down comment
    О' Нуф Рий II ( преди 11 месеца )
    Графитът се ползва в навитите на фишек батерии, р.к.за разлика от силиция, многонмалко се раздува при зареждане. Много повече заряд поема силицият но, той пък, набъбва яко и габаритите на батерията, "дишат". Което, Е Проблем, който, е силно потиснат в микромодулните батерии, т.к.там корпусът позволява надлъжно "дишане". Очаквайте "скоро по екраните"
  • #47
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    До 16 да те попитам,като са все тези супер евтини енергии,защо тогава тока е скъп бе ръгел.
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Някой пробвал ли е да добива Р на телефонаPi network. Виждам че вече има обявена ценав Впапсе. Трябва да се свали приложение и дасе регистрирате. Ако ви иска код за покана ползвайте fluky6 така ще увеличите доходите.
  • #45
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До анонимен ( преди 11 месеца )
    Б*си интересното, ти много знаеш бе да те ***. Аре да отворим двамата една централа за обработване на силиций и да забогатеем.
  • #44
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Някои от най-големите такива агрегати могат да претопяват по 60 тона на час, а малките пещи с много висока плътност на мощността от 700 до 1000 кВтч/т могат да претопят студено заредена суровина за 30-35 минути.
  • #43
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Пещите с периодично действие се изпразват след всеки цикъл, редуцирайки електроенергията, необходима за поддържане на температурата. Тези пещи включват тиристори (SCR, silicon controlled rectifier), които могат да генерират както честотата, така и ампеража, нужни за периодичното топене. Енергийната ефективност достига нива, надвишаващи 97% - съществено подобрение в сравнение с 85% при по-старите индукционни захранвания.
  • #42
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Знаеш ли колко часа са необходими за загряването на една електропещ?Докато чакаш да пекне слънцето и да загрееш пещта и деня свършил.
  • #41
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    При 75 мегавата мощност дали е едно и също дали ще пуснат Пещера днес от 11 до 13, когато средната цена на тока беше 12 стотинки и два часа работа щяха да струват 18 лв за ток или ако запалят пещта от 20 до 22:00, когато цената на тока ще е 280 лв за мегаватчас, платят за абсолютно същата свършена работа 42 000 лв за 2 часа. Дали няма да им е по-евтино да купят повече пещи, които да работят само с евтин ток, вместо една, която да работи денонощно?
  • #40
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Говорим за производство на силиций С помощта на излишъка от евтина слънчева енергия. Защо мислиш че това производство трябва да става през нощта, а не в работно време? На практика най-скъпото нещо в случая е енергията за производство. Съвременната широкомащабна редукционна електрическа пещ с фероманган има капацитет от 40000 ~ 75000 KVA, който обикновено е фиксиран и затворен. Консумацията на енергия за топене по метода на потока обикновено е 2500 ~ 3500 kW h / тон.
  • #39
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 38 ( преди 11 месеца )
    Като реактора ни е в ремонт по над месец на какво разчитаме? Аман от *** въпроси, така или иначе потреблението през лятото през деня така или иначе е много по-високо отколкото през нощта