IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Nissan Leaf стана кросоувър с 604 км пробег

Третото поколение бележи повратна точка в стратегията на японската марка

Третото поколение на Nissan Leaf е официално представено и бележи повратна точка в стратегията за електрификация на японската марка. Моделът получава нов дизайн, който обръща гръб на предишните генерации, впечатляващи технологии, пробега по WLTP до 604 км и ултрабързото зареждане (417 км за 30 минути).


Nissan Leaf


След повече от 700 000 продадени бройки от 2010 насам, Leaf се развива, оставайки верен на мисията си - да направи електричеството достъпно за всички, дори и за тези, които все още карат автомобили с двигатели с вътрешно горене. Новото поколение обаче бележи решителна промяна в курса в сравнение с миналото, като от компактен хечбек се превръща в кросоувър.

Проектиран в глобалното дизайнерско студио на Nissan в Ацуги (Япония), новият Leaf залага не само на нов стил, но и да подобрена аеродинамика. Коефициентът на съпротивление Cd от 0,25 е доказателство именно за това, като не само подобрява производителността, но и помага за максимизиране на автономността.

Благодарение на чистите повърхности, изравнени дръжки на вратите, тънки LED фарове с форма на бумеранг и предна част, доминирана от светлинна лента, новия модел напомня на „баткото“ Ariya. Отзад Leaf се откроява с лъскав черен панел и триизмерни LED светлинни клъстери, които му придават високотехнологичен и изискан характер.


Nissan Leaf


Алуминиевите джанти, оптимизирани за аеродинамична ефективност са различни в зависимост от нивото на оборудване, като варират от 18 цола с гуми 195 или 215 мм до 19 цола с гуми 235/45 R19 в най-добрата версия. Интересен е детайлът на мотива "Ni-San" на 18-цолови джанти, който напомня за светещата идентичност на задните светлини.

Изборът на цвят също следва философията на обновяването, като са налични седем цвята, включително ексклузивния "Luminous Teal", тюркоазен нюанс, предназначен да подчертае „зелената“ същност на модела.

Новият Leaf предлага 437-литров багажник (VDA), лесно достъпен благодарение на електрическата задна врата. Някои версии включват и релси на покрива, предназначени за тези, които търсят допълнително пространство или искат да монтират спортни аксесоари. Размерите на модела са дължина от 4350 мм, широчина – 1810 мм, височина – 1550 мм и междуосие от 2690 мм.


Nissan Leaf


Интериорът на новия Nissan Leaf е по-премиум и високо технологичен, отколкото в миналото. Кабината е напълно преработена, за да предложи модерно, свързано изживяване, подходящо за днешния дигитален живот, без да се губят ергономичността и функционалността.

Арматурното табло е доминирано от два големи 14,3-инчови дисплея, интегрирани в чиста и основна среда, която благоприятства интуитивността. В основата на инфотейнмънт е интегрираният пакет на Google с директен достъп до Google Maps, Assistant и Play Store. Всичко може да се управлява чрез гласови команди - от навигацията и климатика до мултимедийно съдържание, като всичко е съчетано с бърза и прецизна реакция.

Благодарение на приложението NissanConnect Services е възможно да взаимодействате дистанционно с автомобила - можете да проверите състоянието на батерията, да стартирате или планирате зареждане, да подготвите предварително купето или да изпратите дестинация до навигатора директно от вашия смартфон. .


Nissan Leaf


Има и аудио-система Bose Personal Plus, която предлага ясен и завладяващ звук. Особено интересен детайл е високоговорителят, интегриран в облегалката за глава на водача. Всичко това се поддържа от софтуерна платформа с актуализации по въздуха и пълна интеграция с мобилни приложения.

Благодарение на две опции за батерия - 52 и 75 kWh, новият Leaf е в състояние да предложи пробег съответно от 436 и 604 км в цикъла WLTP, като по този начин се позиционира на върха в сегмента. При пътувания по магистрала, с постоянна крайсерска скорост от 130 км/ч, Leaf надхвърля 330 км реално разстояние, докато бързото зареждане с постоянен ток до 150 kW ви позволява да възстановите до 417 км само за 30 минути.

Вариантът с по-слаба батерия развива 177 к.с. и 345 Нм, докато при по-мощния има 218 к.с.. и 355 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема съответно 8,6 и 7,6 секунди. Максималната скорост и в двата случая е 160 км/ч.


Nissan Leaf


Управлението на енергията е един от аспектите, върху които Nissan работи по-внимателно. Интелигентната система за термичен контрол поддържа работата на батерията постоянна дори при екстремни метеорологични условия, работейки в синергия с вградения навигатор на Google Maps.

Функцията Route Planner всъщност не просто предлага точки за зареждане по маршрута, а комуникира със системата на автомобила, за да подготви батерията при оптимална температура, така че да ускори работата и да оптимизира продължителността.

По отношение на функционалността, новият Leaf носи със себе си възможността за захранване на външни устройства благодарение на технологията Vehicle-to-Load (V2L): адаптерът ви позволява да доставяте до 3,6 kW, идеален за зареждане на малки уреди, светлини или външно оборудване. В допълнение, съвместимостта с Vehicle-to-Grid (V2G) отваря възможността за връщане на енергия към електрическата мрежа в бъдеще.


Nissan Leaf


Динамиката на пътя се възползва от модулната платформа CMF-EV, споделена с Nissan Ariya, комбинирана с окачване MacPherson отпред и мултилинк отзад. За поддържане на всичко има богато технологично оборудване. ProPILOT Assist с Navi-link не само поддържа лентата и регулира разстоянието до автомобила отпред, но също така адаптира скоростта според границите на пътя, разчетени от знаците или разкрити от навигатора, като се намесва при завиване или излизане от рампи на магистрала.

Шофьорът може да разчита на e-Pedal Step и регулируемо регенеративно спиране, с нива, които могат да се модулират ръчно от лостчетата на волана или автоматично чрез интелигентната система за контрол на дистанцията. Цялостен пакет за безопасност, който включва интелигентен круиз контрол, активно поддържане на лентата и наблюдение на вниманието на водача, допълва картината.

Новият Leaf ще бъде достъпен за поръчка през есента на цена, която все още не е обявена. Първите доставки са насрочени за пролетта на 2026, а производството ще се осъществи в завода в Съндърланд (Великобритания).


Още снимки на новия Leaf - вижге в галерията:

0 от 500