Пускането на пазара на новия Nissan Micra предизвика както вълнение, така и противоречия. След забележителен период на отсъствие, популярният градски автомобил на Nissan се завръща в европейските дилърства. И това се случва, след като моделът е претърпял пълна трансформация, като залага изцяло на електрификацията.
Новата Micra е резултат от тясното сътрудничество на Nissan с Renault Group. И всъщност това е напълно преработено Renault 5. Тази връзка не е случайна. Новата Micra е автомобил, проектиран в Европа и за Европа. А компанията, отговорна за производството на модела, е Renault Group.
Двата електромобила (Micra и Renault 5) споделят платформа (AmpR Small), двигатели и множество компоненти. И точно това може да се окаже огромният проблем пред японския електромобил. Има ли смисъл да се купува новата Micra, когато електрическото Renault 5 е на пазара? В Европа моделът на Nissan едва ли ще може да надмине този на Renault по продажби. Френският хечбек има дълга история и марката усъвършенства този продукт. И, което е най-важно, Renault никога няма да позволи на Nissan да подбие цените с новата Micra.
Ясно е, че Nissan се намира в много затруднено положение. Емблематичната японска марка се бори със сериозни финансови проблеми от години, като това застрашава нейното най-близко бъдеще. И решението то да бъде свързано с Renault Group изглежда логично, тъй като японците ще използват този стратегически съюз, за да подобрят продуктовата си гама.
Шестото поколение на Micra е пример за това, но изборът да се заложи на леко преработен модел от друга марка крие огромни рискове. Пример за това Mitsubishi, който от известно време формира европейска гама с ребрандирани автомобили на Renault. За японската марка обаче пазарът на Стария континент явно не е от голяма значение, докато при Nissan нещата не стоят така. Марката има автомобили със собствена идентичност в портфолиото си, като Qashqai и X-Trail, например. И трябва да продължи да следва този път, ако не иска да загуби толкова конкурентен пазар като Европа.