IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов проблем за автомобилната индустрия - липса на графит

Недостигът на основния материал за батерии на електромобили се увеличава

Световната автомобилна индустрия се сблъсква с поредния сериозен проблем – намаляващото производство на графит. Компании като Tesla и Mercedes-Benz полагат огромни усилия да си осигурят доставки от Китай, който е доминиращия производител в света, тъй като батериите за електрическите им автомобили изискват по-големи количества от този минерал, съобщава Reuters.


производство


Оказва се, че автомобилните компании не са планирали предварително допълнителни доставки на графит, тъй като се фокусира върху по-известните материали, нужни за батериите – като литий и кобалт. Те явно не са обърнали внимание на факта, че графитът е най-големият компонент за батериите, като от него зависи тяхното тегло.

През тази година над 50% от добития в световен мащаб графит ще бъде използван за електрически превозни средства и това кара производителите на автомобили да търсят нови източници в държави като Мадагаскар и Мозамбик. Очакванията са, че недостигът на материала, произведен извън Китай, ще стане още по-сериозен, тъй като американското и европейското законодателства се стреми да намали зависимостта си от Китай за важните минерали.

Проблемът се задълбочава, тъй като всяка електрическо превозно средство се нуждае от над 50 кг графит за анодите на батерията, което е около два пъти повече от количеството литий. А плановете на индустрията са доста амбициозни – до 2030 г. в световен мащаб трябва да се произвеждат около 35 млн електромобила на година, което означава, че ще са нужни огромни количества от този материал.

Независими анализатори посочват, че недостигът на графит до края на десетилетието ще достигне 770 000 тона. В момента Китай произвежда 61% от естествения графит в света и 98% от окончателно обработения материал за аноди за батерии.


0 от 500
  • #38
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 37.Ами нощес като се скрие слънцето,на какво ще разчитаме?Да дуа ветър.
  • #37
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Брей, скри се слънцето и тока по-скъпна от две стотинки за 1000 киловатчаса, на 19 лв. А само преди година струваше над 1000 лв, преди да бъдат инсталирани толкова фотоволтаици за да компенсират липсата на природен газ. А това можеше да бъде направено още преди години и въобще да не се стига до ситуация в която тока да струва един лев за киловатчас. Сега все пак има развитие, защото от 1 юли крайната цена на тока ще стане още по-ниска.
  • #36
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    АЕЦ 46,38%2081.06Кондензационни ТЕЦ 10,29%461.79Топлофикационни ТЕЦ 4,11%184.2Заводски ТЕЦ 2,01%90.36ВЕЦ 4,60%206.33Малки ВЕЦ 5,73%257.16ВяЕЦ 0,36%16.04ФЕЦ 26,26%1178.18Био ЕЦ 0,27%11.95Товар на РБ3513.97Към момента АЕЦ и ВЕИ отново осигуряват 110% от потребяваната от България мощност.
  • #35
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    После да не се чудите защо никой от тези SUV не е най-продаваният автомобил в света, въпреки че са на по-ниска цена от най-продавания. Който наистина си купува тези автомобили за дълго пътуване би избрал най-купувания SUV в света, ако иска да пести. А ако целта не е пестене, ще си купи бензинов вариант на тези модели, за да се радва на шофирането. Дали ще мине 1200 и то на хартия километра или 800 не е от чак толкова голямо значение, защото се зареждат за три минути.
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Новият проблем е заради факта, че докато европейските държави се изтеглиха от Африка - на тяхно място се наместо Китай и затова контролира 99% от този и други продукти
  • #33
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 33 ( преди 10 месеца )
    Нигерия изобщо няма кой знае колко петрол спрямо 215 милионното си население което е било 100 милиона преди 30 години и още имат средно по 5 деца така, че обвиняването на колонизаторите от които са свободни от половин век е малоумие. То и двете Кореи са били колонизирани от Япония обаче сега едната е на нивото на Япония и нищо чудно да я мине както върви а другата на нивото на Нигерия въпреки, че намат толкова чавета иначе щеше да е бетер Нигерия..
  • #32
    5 rate up comment 3 rate down comment
    предателят паси ( преди 10 месеца )
    Демократичните цивилизовани колонизатори си мислеха както да сега те ще определят цената на суровините които ще идват от "''колониите"''' като ще има " опашка" от предлагане и те естествено ще прiнудят производителите да и продадат на безценица ( един тон бор е около 250 долара в обработен вид само един килограм около 10.000 хиляди долара).Това ,че притежаващ природни богатства не значи ( Нигерия има запаси за трилиони петрол както и Либия приблизително около 7 трилиона) тая страна ще е богата .
  • #31
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Сега хвърлих един бегъл поглед и статията която си ми пратил е от древността. Казах ти че само тази седмица са инсталирани 123 мегавата, а ти ме пращаш да чета статия за производството през 2021 година. Само миналата година бяха инсталирани нови 400 мегавата, а тази година са одобрени за свързване над 800 мегавата, като само за тези две години ще бъдат инсталирани повече мощности отколкото бяха инсталирани за всичките години до 2021 година. Излишъците тепърва предстоят. А с тях и нулеви цени
  • #30
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Не съм чел този ферман, но със сигурност в него пише колко от произведената енергия е изнесена от България и спокойно можеш да я извадиш от въглищата и да видиш тогава какъв става микса. Миналата година се скъсахме да произвеждаме ток от въглища който продадохме на левче за киловатчас, но ще видиш тази година колко въглищен ток ще изнесем при положение че навсякъде са нулеви и отрицателни цени заради излишъците от възобновяеми източници през лятото
  • #29
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Поредния долен, който не може да направи разлика между мощност и енергия и не може да разбере, че само АЕЦ и възобновяемите източници през деня произвеждат над 100% от енергията което за всеки с основно образование означава, че има излишък от енергия всеки път когато пече слънце и с нея може да се произвежда силиций, водород и да се зареждат електромобилите, а последните дори могат след време да връщат тази енергия обратно в мрежата за да не работят въобще въгличните централи през лятото.