IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Липса на добавка за двигател парализира цяла държава

Южна Корея е в паника заради недостиг и космически цени на карбамида

Южнокорейските водачи на автомобили панически се запасяват с добавки тип AdBlue, използвани в дизеловите автомобили за намаляване на вредните емисии. Но все по-често на бензиностанциите няма сместа от карбамид (урея) и вода, която се впръсква успоредно с горивото, за да неутрализира азотните окиси и други вредни вещества.


AdBlue


Причината за паниката и недостига се крие в Китай, който осигурява около 97% от доставките на карбамид за Южна Корея. Заради поскъпването на природния газ, който се използва в процеса, китайските власти ограничиха сериозно износа на суровините за AdBlue, за да може да се справят с търсенето на огромния вътрешен пазар. И буквално оставиха цяла държава "на сухо".

Дизеловите автомобили представляват около 40% от общия автопарк в Южна Корея, а от 2015 година законодателството задължава колите с такива двигатели да използват добавки за контрол на вредните емисии. А цените на карбамида са скочили с пъти - докато 10-литрова туба е струвала около 7,5 евро, в онлайн магазини вече се предлага дори за 88 евро. Но и там все по-често има изчерпани количества.


AdBlue


Пред Ройтерс, местен търговец на горива се оплака: "Не мога да шофирам своя SUV-автомобил, но да речем, че имам алтернатива. Но какво ще стане ако камионите, пожарните и линейките спрат? Моят автомобил използва около 15-20 литра за пробег между 3000 и 5000 км, но при тежкотоварните автомобили разходът на добавки е доста по-голям. И освен да намали потреблението на дизел, ситуацията може да стане доста лоша".

Кризата с карбамидовите добавки принуди президентската администрация на Южна Корея да започне дипломатически консултации с производители като Китай, с цел осигуряване на адекватни доставки. Диверсификацията на доставките няма да е много лесна за страната, която е прекалено зависима от Поднебесната империя.

Високопоставен служител от администрацията е заявил пред Ройстерс, че има подписан договор за урея с Русия, който ще започне да се изпълнява от януари 2022 г. Но той ще осигури едва 10% от нужното количество добавки.

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бля бля ( преди 2 години )
    Нови простотии
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Us Boy ( преди 2 години )
    В US няма части за ДЕФ систеата известна като AdBlue в Европа и по $4к на камион вече няма система.Ще седи камион за $200к щото нямало части за дефа.Та така
  • #5
    5 rate up comment 15 rate down comment
    mel.np@abv.bg ( преди 2 години )
    Е колко сме на зад това е жалко е Ю.Корея да чисти вече 6 г азотните газове а ние още нищо.ЕВиждате ли ДР.Комунисти каква е разликата между Комунизъм и Демок рация е на нация в Сев.Корея глад и тук таме велосипед А Южна ......чист въздух.
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Пропов ( преди 2 години )
    В Германия също сме в пред - паническо положение. Упорито се говори ще се очаква недостиг и съответно скок на цените. Аз дизел не приемам като вариант за личен - семеен автомобил(лично мнение), ама камионите кво ще ги правим?!
  • #3
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Системчик ( преди 2 години )
    Хакерите не могат ли да я махнат тая система, заедно с филтъра за твърди частици, егр-а и катализатора? Може и да се пипне и обогати малко сместа. После никой не може да те изпревари, защото оставяш гъст облак черен дим и зад теб всеки спира онемял.
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На мен 15л ми отиват за 12-15к км. Ега не се наложи да си нося едни 10л за всеки случай! Все ще намеря време за да си заредя...
  • #1
    3 rate up comment 3 rate down comment
    глас от тъдява ( преди 2 години )
    Оня ден точно за това говорихме на една бензиностанция и му казах на "колегата" , да си напълни една 10л туба щото на не му се наложи да бута "Навара"-та , пък той ми се смее. Моя дизеляк поне е от старите без тази система.