IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов дефицит застрашава автомобилната индустрия

Заради цените на природния газ под въпрос са доставките на добавката AdBlue

Производството на автомобили по цял свят вече пострада заради липсата на полупроводници, а се очертава и дефицит на магнезий заради намаляване на производството в Китай. Оказва се обаче, че индустрията е изправена и пред нов сериозен проблем – високите цени на природния газ ще доведат до намаляване на доставките на AdBlue.


AdBlue


Това е добавка от разтвор, съдържаш карбамид, която се сипва в системата за неутрализиране на вредните емисии, отделяни от дизеловите двигатели. Тя е нужна, за да може моторите да отговарят на екологичните стандарти Евро-5 и Евро-6. Разтворът се използва в дизеловите леки и лекотоварни автомобили, оборудвани с катализатор SCR.

AdBlue се сипва в отделен резервоар, откъдето „умната“ система го впръсква (около 2 литра на 1000 км) в изпускателната система за обезвреждане на азотния окис. Ако резервоарът с течността се изпразни, то собственикът на автомобила трябва да долее. В противен случай превозното средство няма да запали или двигателят ще премине в авариен режим.

Разтворът се прави с карбамид, който се извлича от амоняк, а той на свой ред се произвежда от природен газ, чиито цени скочиха до небето. Някои химически заводи вече прекратиха производството на амоняк, който е основата суровина за AdBlue. В края на септември това стори гигантът BASF в своите предприятия в Людвигсхафен (Гер) и Антверпен (Бел), а в средата на октомври в отпуск излезе и най-големият химически завод в Италия, като едновременно с това обяви и повишаване на цените на добавката.

При всички случаи причината е една и съща – високите цени на природния газ правят производството на суровините, нужни за AdBlue, нерентабилно. Производителите, на свой ред, не могат да вдигнат рядко цените, защото имат договори за години напред, съобщава германското издание Аutomobil Industriе. И допълва, че липсата на добавката тепърва ще бъде усетена от собствениците на много нови дизелови автомобили, отговарящи на стандартни Евро-5 и Евро-6.

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Мале-мале ( преди 3 години )
    Ясно е че един ден ще се минава на ток(стига и него да го има), но защо решиха така изведнъж??? То какво ли не измислиха, че липсваше!
  • #7
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Баварец ( преди 3 години )
    AdBlue се прави от урината на кравите основно. Има и синтетични разбира се, но са сравнително малко. Т.е. глупост на глупостта!
  • #6
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тази година дефицит на полупроводници, догодина - на цели проводници!
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Гошко ( преди 3 години )
    Подминава ги с 200 метра и му падна батерията ,хахахах
  • #4
    5 rate up comment 6 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    Снимка на Tesla Semi, който подминава километрична опашка от тирове, стана хит в Мрежата.
  • #3
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Петър ( преди 3 години )
    ,,Фалшива новина"-поради липса на добавка AdBlue за товарните автомобили не могат да бъдат доставени батериите на електромобилите за автомобилните конгломерати в Европа и Великобритания
  • #2
    23 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Ахахахах, не можели да вдигнат цените, щото имали договори за години напред... ама можели да спрат производството така ли - ми в тия договори не пише ли какви са доставките или пише "ако работите" - просто пореден удар върху ДВГ, за да се принудят мекотелите да минат на ел-простотии. А междувремено ако успеем да повишим и цените и направим добра пачка - добре дошло
  • #1
    11 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ясно е че в бъдещеще могат само електрички да се карат или биогорива