IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes ще трябва да плати скъпо за грешката с EV

Производителят на премиум автомобили е изправен пред огромно изпитание

Тази Коледа Mercedes ще пусне във ваканция за не по-малко от три седмици на 21 500 служители от най-големи си завод - този в Зинделфинген. И това е само един от проблемите, с които се сблъсква производителят на премиум автомобили заради грешната си политика, свързана с електромобилите, категорични са експерти в индустрия, цитирани от Motor.es.


Mercedes-Benz


Шефът на компанията Ола Калениус току-що беше назначен за нови председател на ACEA (Асоциациата на производителите на автомобили в Европа). Той заема една от най-важните позиции в автомобилната индустрия, но бъдещето му начело на германската марка е под въпрос и е възможно да бъде принуден да напусне както колегите си Херберт Дийс (VW Group) и Карлос Тавареш (Stellantis). И причината ще бъде същата - електрическото бъдеще.

Европа продължава да не се отказва от решението си да наложи електромобилите като единствен вариант след 2035 и така производителите се оказват в много сложна позиция. От една страна те са под натиск за намаляване на цените на електрическите превозни средства, но от друга, с ограничения за емисиите, които е невъзможно да бъдат изпълнени, компаниите са под огромен натиск.

Така Mercedes се озовава в тежка ситуация, след като обвърза изцяло бъдещето си с електрическите автомобили, вместо да избере варианта с постепенна електрификация, развивайки двигателите с вътрешно горене и хибридите. През лятото за първи път в историята си марката намали производството на S-Class. Първоначално заводът в Зинфелфинген премина от три смени на две, а сега вече е една. А това означава, че едва от най-големите фабрики на Mercedes работи много под истински си капацитет.

В завода има повече от 21 000 души - огромна работна сила, която вече търпи съкращения. Някои от тях са на временни договори, но те са анулирани и това е част от план, чиято цел е да се спестят 5 млрд евро до 2027. Ситуацията определено е тежка и показва несигурност в бъдещето, като вече в самата компания се чуват все повече мнения, че залагането изцяло на електромобили е било грешка със сериозно последствия.


Mercedes-Benz


Някой обаче трябва да плати сметката и това ще бъде именно Mercedes. Проблемът е, че плащането ще продължи не само през 2025, но и през 2026, а най-вероятно и след това. Служител на високо ниво в Зинделфинген, пожелал анонимност, твърди, че „99% от хората в завода смятат залога на електромобилите за грешка, както и че, ако нещо не се промени през следващата година, нещата ще се объркат още повече.“

Всъщност голямата грешка на Калениус се оказа решението му залагането на нова стратегия за електрически и луксозни автомобили, съчетана с повишаване на цените, което да компенсира модели, които не се продават. Това отваря огромна дупка, която е много трудна за затваряне.

Същият служител, който отлично познава вътрешната структура и работата на Mercedes е категоричен, че продължава да вярвам в бъдещето на компанията, защото „ние сме не само изобретателите на автомобила, но и пионери в иновациите, безопасността и т.н.“ В същото време обаче и той не може да се ангажира с прогноза за това, което ще донесе бъдещето: „Вижте какво се случва с VW, там нещата са зле. Mercedes определено струва повече от VW и се моля компанията да се справи по-добре през следващата година, но, за съжаление, чуваме лоши неща.“


0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    q ( преди 21 минути )
    Колко трябва да си неадекватен да разбереш, че света е свързан и е едно голямо село. В момента проблемите на Мерцедес и Порше идват от Китай и донякъде САЩ. Малка и бедна Европа не е водещ фактор. В Китай - най-важния пазар за автомобили модата е сменена. Хората искат бързи, луксозни и безопасни машини,. Искат чист въздух - че там селата са големи като Европейските столици. ДВГ умря в Китай и това е трагедията на Мерцедес. Защото резервните части и елементите за сглабяне на ДВГ идваха от там.
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 22 минути )
    Тротинетчо Караколев,за тебе е безплатно.На тротинетка бензин не и трябва.
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Караколев ( преди 29 минути )
    #21! Колега, я премисли пак нещата! При разход от 6 на 100, само горивото ти е 17,5 ст. /км. Това не е никаква "себестойност" на потенциална търговска услуга. Нещата са МААААЛКО по-сложни!
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 39 минути )
    Теслю митичен,на мен транспорта ми излиза по 17,5 стотинки на километър.
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 41 минути )
    Митичен,да не си в мензис?
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 45 минути )
    Всичко, наложено с терор е обречено на гибел! Какъв беше тоя юруш с електрификацията!? Оставете нещата да се развиват от само себе си. Заляха пазара с електрички-недоносчета. Вкараха в колите недоразвити и недоизкусурени технологии. Навремето, ДВГ по естествен път е изместил парата. Стъпка по стъпка. А, сега какво стана!?....Искат доверието на хората, след като се оакаха.
  • #18
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 57 минути )
    За производителите филма ще стане цветен, когато по пътищата тръгнат автономни автомобили без шофьор, превозващи срещу 0.25 евро на километър. Това най-вероятно ще се случи до края на десетилетието, а професията на таксиметровия шофьор ще изчезне.
  • #17
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до 15 ( преди 1 час )
    А ти, като си толкова близък с бате Мате и си му давал да ти прави ендоскопско прочистване на ауспуфа, ще се напънеш ли да ни обясниш какво общо има S и E класа с Бугати? След това ще звъннеш ли на учителката си от 5-ти клас да я помолиш да ти подобри уменията за прилагане на аналогия?
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до 14 ( преди 1 час )
    А ти губиш кръв като мислиш.
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 час )
    До 12: Теорията "Ми" са всъщност думи на едно от вашите гурута - Мате Римац.