IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes ще трябва да плати скъпо за грешката с EV

Производителят на премиум автомобили е изправен пред огромно изпитание

Тази Коледа Mercedes ще пусне във ваканция за не по-малко от три седмици на 21 500 служители от най-големи си завод - този в Зинделфинген. И това е само един от проблемите, с които се сблъсква производителят на премиум автомобили заради грешната си политика, свързана с електромобилите, категорични са експерти в индустрия, цитирани от Motor.es.


Mercedes-Benz


Шефът на компанията Ола Калениус току-що беше назначен за нови председател на ACEA (Асоциациата на производителите на автомобили в Европа). Той заема една от най-важните позиции в автомобилната индустрия, но бъдещето му начело на германската марка е под въпрос и е възможно да бъде принуден да напусне както колегите си Херберт Дийс (VW Group) и Карлос Тавареш (Stellantis). И причината ще бъде същата - електрическото бъдеще.

Европа продължава да не се отказва от решението си да наложи електромобилите като единствен вариант след 2035 и така производителите се оказват в много сложна позиция. От една страна те са под натиск за намаляване на цените на електрическите превозни средства, но от друга, с ограничения за емисиите, които е невъзможно да бъдат изпълнени, компаниите са под огромен натиск.

Така Mercedes се озовава в тежка ситуация, след като обвърза изцяло бъдещето си с електрическите автомобили, вместо да избере варианта с постепенна електрификация, развивайки двигателите с вътрешно горене и хибридите. През лятото за първи път в историята си марката намали производството на S-Class. Първоначално заводът в Зинфелфинген премина от три смени на две, а сега вече е една. А това означава, че едва от най-големите фабрики на Mercedes работи много под истински си капацитет.

В завода има повече от 21 000 души - огромна работна сила, която вече търпи съкращения. Някои от тях са на временни договори, но те са анулирани и това е част от план, чиято цел е да се спестят 5 млрд евро до 2027. Ситуацията определено е тежка и показва несигурност в бъдещето, като вече в самата компания се чуват все повече мнения, че залагането изцяло на електромобили е било грешка със сериозно последствия.


Mercedes-Benz


Някой обаче трябва да плати сметката и това ще бъде именно Mercedes. Проблемът е, че плащането ще продължи не само през 2025, но и през 2026, а най-вероятно и след това. Служител на високо ниво в Зинделфинген, пожелал анонимност, твърди, че „99% от хората в завода смятат залога на електромобилите за грешка, както и че, ако нещо не се промени през следващата година, нещата ще се объркат още повече.“

Всъщност голямата грешка на Калениус се оказа решението му залагането на нова стратегия за електрически и луксозни автомобили, съчетана с повишаване на цените, което да компенсира модели, които не се продават. Това отваря огромна дупка, която е много трудна за затваряне.

Същият служител, който отлично познава вътрешната структура и работата на Mercedes е категоричен, че продължава да вярвам в бъдещето на компанията, защото „ние сме не само изобретателите на автомобила, но и пионери в иновациите, безопасността и т.н.“ В същото време обаче и той не може да се ангажира с прогноза за това, което ще донесе бъдещето: „Вижте какво се случва с VW, там нещата са зле. Mercedes определено струва повече от VW и се моля компанията да се справи по-добре през следващата година, но, за съжаление, чуваме лоши неща.“


0 от 500
  • #45
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Pipe ( преди 1 месец )
    Всичко е от сбъркана та философия. Живот на кредит и печатане на пари, за да се прикрият золумите на банките. Мениджърите не са израснали в компаниите, а са присадени отвън и мислят само за печалбите на акционерите. Направиха простотията да научат китайците да произвеждат коли и сега реално са излишни. Защо да купувам немска пластмаса, когато мога да взема китайска на половин цена и сходно качество?
  • #44
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Турбодизел ( преди 1 месец )
    просто избързаха всички производители с електрото и стъпиха накриво. Всички бързат. Бързат да се тупнат в гърдите, да се покажат иновативни, а то все по-малко има за изобретяване. Бързат да се тупнат в гърдите, да си вземат бонусите, а после ако ще и тревата да спре да расте. Докато такива мениджъри не понасят наказателна отговорност за действията си ще имаме такива резил ситуации.
  • #43
    0 rate up comment 1 rate down comment
    minkotanev01@gmail.c ( преди 1 месец )
    До#41Ще бъде много тъжно за теб когато разбереш след време, че си един от пре!баните.
  • #42
    9 rate up comment 1 rate down comment
    до 35 ( преди 1 месец )
    Като си започнал изречението, довърши го: Пазарът не иска електромобили (на висока цена и все във високите сегменти). Ако не го довършиш, е най-обикновена лъжа. За втора година подред се очаква Model Y да е най-продаваната кола в света. Това на неискане ли ти прилича? Само че той е в сегмент D-SUV. Проблемът е, че няма предлагане в сегмент B и C, които от десетилетия са най-продаваните в Европа, както и в B-SUV и C-SUV, а ако има, са с доста премиум цена.
  • #41
    5 rate up comment 41 rate down comment
    Тошо ( преди 1 месец )
    Аз съм за електромобилите и да спират ДВГ по-бързо, защото 2035г е далеч. Като няма друга алтернатива искат не искат професорите ще карат електромобили, като се забранят и смърдящите 15 + годишни дизели и също им се увеличат петорно данъците и нещата ще си дойдат от само себе си. Никой не е длъжен да диша газовете на автомобилите с ДВГ.
  • #40
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Плюс минус ( преди 1 месец )
    Колкото и минуса да сложиш, те няма да променят факта че днес тока в Германия е бил по-евтин отколкото в България. Много по-евтин. В България нямаше да е толкова скъп, ако вече бяха изградени планираните далекопроводи, които да позволят да продаваме излишната енергия през лятото на Германия, а по това време на годината да внасяме евтин ток произведен от вятър от Германия. Както и вечерно време през лятото.
  • #39
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Енергийната борса в рамките на търговията в сегмент пазар ден напред затвори при средна цена за базова енергия (1 24 часа) от 202.89 лв. за MWh с ден за доставка 23 декември 2024 г. и обем от 83 767.20 MWh, Най-ниската цена е отчетена за 04 часа 20.35 лв./MWh (3953.9 MWh).Най-високата цена на електроенергията, търгувана в сегмента пазар ден напред е постигната за 09 часа 325.02 лв./MWh при количество от 3545.8 MWh.
  • #38
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Плюс минус ( преди 1 месец )
    Пак минусче, защото нямаш собствено мнение нали? Нямаш и други аргументи, освен тротинетки, тесльовчета и подобни обиди. За разлика от тебе аз имам аргументиНа Германската енергийна борса цената за базова енергия е 59,10 евро/мвтч на 23 декември. Пиковата цена ще бъде 70,66 евро/мвтч. Търгуваните обеми при базовата енергия са 827 321,8 мвтч. Най-висока ще бъде цената в 22 ч и тя ще достигне 108,29 евро/мвтч. Най-ниска пък ще бъде цената в 4 ч и тя ще бъде 9,12 евро/мвтч.
  • #37
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    7 стотинки такса пренос
  • #36
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 36 ( преди 1 месец )
    Не съм се и съмнявал че е функционално неграмотен антиелектрик няма да разбере разликата между цена на електрическа енергия на борсата и крайна цена с всички включени данъци и такси. Цената на електрическата енергия е една и съща в Германия и в България защото се купува от едно и също място - европейската енергийна борса. Само че в Германия освен цената на тока имаш още около 20-30 евроцента данъци и такси, А в България имаш 700 такса пренос и 20% ДДС и това е. .