IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes ще трябва да плати скъпо за грешката с EV

Производителят на премиум автомобили е изправен пред огромно изпитание

Тази Коледа Mercedes ще пусне във ваканция за не по-малко от три седмици на 21 500 служители от най-големи си завод - този в Зинделфинген. И това е само един от проблемите, с които се сблъсква производителят на премиум автомобили заради грешната си политика, свързана с електромобилите, категорични са експерти в индустрия, цитирани от Motor.es.


Mercedes-Benz


Шефът на компанията Ола Калениус току-що беше назначен за нови председател на ACEA (Асоциациата на производителите на автомобили в Европа). Той заема една от най-важните позиции в автомобилната индустрия, но бъдещето му начело на германската марка е под въпрос и е възможно да бъде принуден да напусне както колегите си Херберт Дийс (VW Group) и Карлос Тавареш (Stellantis). И причината ще бъде същата - електрическото бъдеще.

Европа продължава да не се отказва от решението си да наложи електромобилите като единствен вариант след 2035 и така производителите се оказват в много сложна позиция. От една страна те са под натиск за намаляване на цените на електрическите превозни средства, но от друга, с ограничения за емисиите, които е невъзможно да бъдат изпълнени, компаниите са под огромен натиск.

Така Mercedes се озовава в тежка ситуация, след като обвърза изцяло бъдещето си с електрическите автомобили, вместо да избере варианта с постепенна електрификация, развивайки двигателите с вътрешно горене и хибридите. През лятото за първи път в историята си марката намали производството на S-Class. Първоначално заводът в Зинфелфинген премина от три смени на две, а сега вече е една. А това означава, че едва от най-големите фабрики на Mercedes работи много под истински си капацитет.

В завода има повече от 21 000 души - огромна работна сила, която вече търпи съкращения. Някои от тях са на временни договори, но те са анулирани и това е част от план, чиято цел е да се спестят 5 млрд евро до 2027. Ситуацията определено е тежка и показва несигурност в бъдещето, като вече в самата компания се чуват все повече мнения, че залагането изцяло на електромобили е било грешка със сериозно последствия.


Mercedes-Benz


Някой обаче трябва да плати сметката и това ще бъде именно Mercedes. Проблемът е, че плащането ще продължи не само през 2025, но и през 2026, а най-вероятно и след това. Служител на високо ниво в Зинделфинген, пожелал анонимност, твърди, че „99% от хората в завода смятат залога на електромобилите за грешка, както и че, ако нещо не се промени през следващата година, нещата ще се объркат още повече.“

Всъщност голямата грешка на Калениус се оказа решението му залагането на нова стратегия за електрически и луксозни автомобили, съчетана с повишаване на цените, което да компенсира модели, които не се продават. Това отваря огромна дупка, която е много трудна за затваряне.

Същият служител, който отлично познава вътрешната структура и работата на Mercedes е категоричен, че продължава да вярвам в бъдещето на компанията, защото „ние сме не само изобретателите на автомобила, но и пионери в иновациите, безопасността и т.н.“ В същото време обаче и той не може да се ангажира с прогноза за това, което ще донесе бъдещето: „Вижте какво се случва с VW, там нещата са зле. Mercedes определено струва повече от VW и се моля компанията да се справи по-добре през следващата година, но, за съжаление, чуваме лоши неща.“


0 от 500
  • #11
    7 rate up comment 5 rate down comment
    до 9 ( преди 8 часа )
    Съвършено объркан, както винаги. Основният пазар на луксозните коли на Мерцедес беше Китай. Именно оттам идват проблемите на Мерцедес, защото китайците го замениха с ЕЛЕКТРИЧЕСКИ модели местно производство, които предлагат много по-модерни функции по-навреме и постоянно пускат или обновяват модели. Не ти е лесно, но бе забравяй, че Мерцедес никога не е спирал V8 и V12 на пазарите, където още са позволени, така че за който е искал, е имало избор. Теорията ти просто бе може са бъде по-грешна.
  • #10
    7 rate up comment 6 rate down comment
    пропов ( преди 8 часа )
    Аз конкретно ще си карам поне шестак бензин и по надолу никога няма да сляза, но колата ми е и винаги ще бъде максимум 1,6 тона. Така и вълка сит и агнето цяло. Теглото е най големия враг на движението. И природата и физиката и математиката и практиката го доказват. Всичко друго е черна магия , манипулации и популизъм, абе направо измама.
  • #9
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Propov ( преди 8 часа )
    Не разбраха ли че с тоя Зелен експеримент няма да се получат нещата. Да, може да помагат на природата, но ще уморят хората от глад и бедност. Нека просто да се намери баланс, чрез ограничаване на лакомите за ресурси и излишно големи и тежки возила - жипките, 3 тона лимузини и т.н.т. Да оставят разумните коли, примерно до 2 литра и 1.6 тона, то повече не му трябва на нормалния човек. Тия EV са твърде тежки, ядат гумите си за закуска и бълват канцерогенен прах , батериите са като атомни бомби...
  • #8
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 8 часа )
    До 7: Всъщност богатите не искат ЕЛ. Богатите не искат електрически хиперавтомобили, защото са скучни, искат крещящ V12. Богатите смятат, че ЕЛ не е престижен и не искат и лимузини и SUV на ток. Така че въобще не са закъснели от Мерцедес - напротив, тръгнаха против клиентите си. Ел е мечтата на шепа нърдове и единици мислещи, че ще минат тънко и ще спестят големия кеш от горивото като минат на батерии... от тях кой купил - купил
  • #7
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 часа )
    "99% от хората в завода смятат залога на електромобилите за грешка" - Много интересно! Същите тези работници преди 3 години заплашваха, че ако не организират електрическото производство при тях, а някъде в чужбина, ще стачкуват. Тогава не можеха да повярват, че през 2022 Мерцедес ще пусне топ модел с по-лоши характеристики от Тесла от 2013 г.
  • #6
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 часа )
    Анализът на грешките е ключов, а изглежда журрнналляятта не се справят с него. Грешка имаше, но въобще, ама въобще не е тази, която те си мислят. Грешката беше, че закъсняха с 10 години и от производител, налагащ технологичните посоки в индустрията се превърнаха в догонващ. А никой не иска посредствена електрическа S-класа, тежаща с 600 кг повече от бензиновата и с по-малък пробег и мощност от Тесла и китайците. Колебливите действия докарват посредствени резултати.
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    Основната грешка на Калениус е че надцени силата на марката която произвежда, и се фокусира само върху най-скъпите модели, които извън България, не са най-продаваните от марката. Така заводите му останаха с 1/2 натоварване, щото клиентите му отидоха при при конглокенцията. Другият му основен проблем е изключително ниската надеждност. Толкова големи биклюци колкото в момента, Мерцедес не са произвеждали и по времето на съюза с Крайслер. Иначе марката определено има.бъдеще, но не и при Калениус
  • #4
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 9 часа )
    До 2: Пазарната стойнст на Мерцедес е нещо като 80 млрд докато ВАГ са с пазарна стойност 40. Друг е въпросът, че много вероятно ЖАГ да имат повече реални активи отколкото Мерцедес.
  • #3
    19 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 9 часа )
    Както не веднъж съм казвал за всички електрофилски компании - вървете подяволите! Тръгнаха да са политически коректни, напреки на клиентите си и напреки на пазара - и продължават! Вместо да обединят сили срещу политическата мафия и зеления терор те решиха да са част от него - нема а ги жаля!
  • #2
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Икономист ( преди 9 часа )
    Интересно как Мерцедес струва повече от Фолксваген, след като капитализацията на Фолксваген е в пъти по-голяма от тази на Мерцедес.