IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Mercedes: Работниците в болнични също са виновни за кризата

Според Ола Калениус в Германия отпуск по болест се дава прекалено лесно

Високите нива на заболеваемост са една от причините за кризата в автомобилния сектор. Това обяви в в интервю за Süddeutsche Zeitung главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz - Ола Калениус, като разкритикува факта, че в Германия твърде лесно се издават болнични листове и призова за по-строг контрол и реформи за намаляване на високото ниво на заболяване в германските фабрики.


Ола Калениус


Келениус подчерта, че нивата на заболеваемост в Германия са непропорционално високи в сравнение с други страни, като именно това се случва з заводите на Mercedes-Benz в страната.

„Нашите заводи са еднакви по целия свят, има едни и същи ползи за здравето, една и съща работна среда. И въпреки това нивото на заболеваемост в Германия понякога е повече от два пъти по-високо“, каза той.

За него това несъответствие е ясен знак, че системата за пускането в отпуск по болест в Германия трябва да бъде преразгледана. Ако обявените от шефа на един от най-големите производители в света данни са верни (това няма как да се провери), явно местната индустрия има сериозен проблем.

Шефът на Mercedes каза още, че високото ниво на заболяване е проблем не само за компаниите, но и за цялата икономика. „Всеки, който кара хората да се разболяват неоправдано, не е солидарен, тъй като това води до злоупотреби и по този начин засяга производителността и конкурентоспособността на германската икономика“, обясни Калениус.

Топ-мениджърът явто има предвид регламента, който е в сила от пандемията и който позволява получаването на болничен лист по телефона, без да се посещава лекар. Това се случва и в още няколко държави, като беше разкритикувано от различни експерти.

„Не би трябвало да е толкова лесно да се обадите за болничен лист. Трябва да се въведат по-строги проверки и контрол, за да може само истински болните да получават болнични. Тези мерки са необходими за предотвратяване на злоупотреби и укрепване на солидарността между работниците“, каза още шефът на Mercedes.

В интервюто си Калениус също така посочи, че самите компании имат само ограничени възможности за намаляване на отпуска по болест. „Ходя на преглед при нашия фирмен лекар веднъж всяка година. След това го питам: Какво можем да направим, за да подобрим това? Той винаги казва: Нищо освен това, което вече правим“, съобщи той. 

Решението на проблема явно трябва да стане на политическо ниво, като изявленията на Келениус предизвикаха широка дискусия. Докато някои подкрепят призивите му за по-строг контрол, други ги виждат като заплаха за правата на работниците. Критиците твърдят, че по-стриктният контрол и одитите могат да доведат до влошаване на работната атмосфера и че причините за високия процент на заболеваемост са по-дълбоки проблеми като голямо натоварване и стрес.


0 от 500
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 1 месец )
    Щатите - бих добавил че дори и държавните служители, когато са в болнични не трупат стаж за пенсия след като си изгорят отпуската. Е, комунизма се спомина - духайте супата!
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    Е, да работниците в болнични и неговите заплата и бонуси...
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Работлив ( преди 1 месец )
    Колегата #10 е много прав. Една колежка тук в Германия беше цяла година в болничен. Бърнаут. Да отидеш на санаториум няколко седмици. Да си починеш. Да рестартираш. Ама една година. Естествено работата и се разпредели върху другите. Сещате се какво означава това в такъв дълъг период.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Тцъ-к ( преди 1 месец )
    Ти и оная твойта сънародничка Кукунбърг сте основните причини!
  • #11
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Щатите ( преди 1 месец )
    Много лесно решение, в Щатите са го измислили - няма болнични. Като не отидеш на работа, не ти плащат, или си използваш годишния отпуск. Като искаш, боледувай и гладувай. Бележка от доктора може и да ти потрябва, да не те уволнят. Изключение са някои длъжности и държавните служители, но това е рядкост.
  • #10
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    Абе в Германия болничните са си фактор. Имам колеги , които не работят и 100 дни в годината, ама са предимно немци. Така са научени. Претовари се малко - бам една седмица. Поработи седмица до две - бам пак една седмица. Поне 30% от служителите / работниците са в болнични. Но често екипите са наполовина, особено около празници. Просто тук лекаря ти дава една седмица каквото и да му кажеш - не може да ти откаже. Само ние Аусландерите сме по скромни и вероятно страхливи. Ама учим се. Факт.
  • #9
    16 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мерцедес, не мерси някога може и да са били добри коли но конкретно бях харесал един който се праваи в Китай или Мексико, двигател Рено, вътре някакви таблети от преди 15 години с 3 см рамка, единственото чудно е как не са фалирали а и доста хора като влезнат в ново корейско или дори Нисан цъкат с език особено ако са с магарцедес над 5 години които помним какво смешно екранче в средата им стърчи. С края на дизела всички немски бангии фалират!
  • #8
    15 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Мерцедес имат над 70 000 служители в заводи в Германия.И едва 26 000 в заводи по света. Като над 14 000 са в Китай и Южна Африка. Тях изобщо не ги броим да имат право на болничен.Изписват ги по ведомост в черни чували и вкарват следващия.Имат завод с над 25 000 човека.Един грип да влезе и хиляди са аут за седмица.Проблема им е че хората не си вземат болнични на време и натръшкват повече.Това е общ проблем за цяла Германия и не само.Натискат хората да бачкат до последно,после мрънкат,че ги няма.
  • #7
    14 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    До 6 - спрете да мечтаете за коли по 20-30 000 Евро и то Мерцедес. Такива са били цените, когато в Германия средната заплата е била 1000 марки. Днес е 3000 Евро. Цените на колите винаги са имали отношение към годишната заплата. Кола среден клас, винаги е струвала между една и две годишни средни заплати в Западна Европа. Това към днешна дата са 30-40 000 Евро. Преди 25 години е било 10 000 марки. Мерцедес G клас никога не е бил на цена под една годишна заплата. И китайските няма да са.
  • #6
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Няма страшно ( преди 1 месец )
    Приземяване......Кризата ще им помогне да преосмислят концепциите и да почнат отново да правят здрави и достъпни коли. Аз предлагам да започнат точно от това на снимката! Да върнат истинската G класа 463 в производство. Да пуснат базов модел с ръчни скорости и 4 цилиндров дизел 2.5 литра на цена 30 000 евро. Ще се продава като топъл хляб навсякъде по света! Хората търсят точно такива машини. Затова и цените на старите 20-30 годишни толкова скочиха. Дефицитна стока са!