Германският производител Mercedes представи G-Class в края на 70-те години на миналия век, като емблематичният SUV не претърпя основен фейслифт до началото на 90-те години.
Сегашното поколение на модела излезе едва през 2018 г., през 2024 г. предстои нова голяма трансформация на този автомобил. Инженерите на автомобилния производител ще се отърват от двигателя с вътрешно горене и ще създадат напълно електрическа версия на SUV. Едновременно с това класическата G-Class ще продължи да съществува и ще получи фейслифт.
Сега германският производител публикува ново видео, което показва електрическия EQG преди предстоящия му дебют. А зад волана на тестовия прототип е главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz - Ола Калениус, който демонстрира възможностите на автомобила в подножието на връх Шьокл в Австрия.
Видеото става още по-интересно, когато Ола Калениус изпълнява така наречения G-turn. Това е завъртане на 180 градуса на място, като то ще се предлага в EQG и изглежда, че ще се активира чрез натискане на бутон и използване на левия превключвател зад волана.
Шефът на Mercedes всъщност прави завъртане на 360 градуса, но има настройка в информационно-развлекателната система, която позволява на EQG да направи завой на 90 градуса. Роденият в Швеция изпълнителен директор обяснява, че това може да бъде полезно, ако шофирате извън пътя и закъсате.
Внедряването на такава функция е възможно чрез оборудването на EQG с четири електрически мотора - по един за всяко колело. За да се предотврати повреда на батерията при шофиране извън утъпкания път, долната част е подсилена с два слоя въглеродни влакна и друг материал между тях.
Фейслифтът на G-Class и EQG ще бъдат представени през първата половина на 2024 г., като ще ги последва „Бейби G-Class“, която вероятно ще видим година по-късно. Малко вероятно е по-малкият вариант да използва платформа с каросерия върху рама, така че той няма да има офроуд способностите на големия си брат. Малкият всъдеход също ще получи изцяло електрическия вариант.