Докато Европейският съюз все още проучва дали трябва да въведат нови тарифи за внос на китайски електромобили, за да бъдат защитени местни производители, два от тях - BMW и Mercedes, са категорично против. И се аргументират, че това ще има обратен ефект.
За да насърчи растежа на автомобилната си индустрия, Китай предложи щедри субсидии на местни компании, произвеждащи електромобили и техните батерии. Въпреки че този ход беше успешен, националните автомобилни производители сега произвеждат повече превозни средства, отколкото могат да продадат на вътрешния пазар. А това води до опасения, че ще ударят по европейските автомобилни производители, тъй като ще продават превозни средства на несравними цени.
Както BMW, така и Mercedes, имат собствени производствени предприятия в Китай и твърдят, че въвеждането на мита за внос на произведени в Китай автомобили и компоненти може да забави прехода на Европа към електрически превозни средства.
„Не смятаме, че нашата индустрия се нуждае от защита. В Европа няма как да има Зелена сделка без ресурси от Китай", коментира главният изпълнителен директор на BMW - Оливер Ципсе (на снимката), цитиран от Reuters.
Главният изпълнителен директор на Mercedes - Ола Калениус, е напълно съгласен с Ципсе. Той също се противопоставя на ограниченията върху търговията с Китай, като дори заяви, че ЕС трябва да намали митата срещу азиатската страна, а не да ги увеличава.
Не всеки европейски автомобилен производител обаче е съгласен. Главният изпълнителен директор на Renault - Лука де Мео, например, е категоричен, че Европа трябва да подкрепи своя автомобилен сектор и предложи производителите на автомобили да обединят ресурсите си и да работят заедно, за да се справят с натиска от страна на китайската автомобилна индустрия.
Разследването на Европейския съюз срещу китайските производители трябва да приключи през ноември, но временни мита може да бъдат наложени още през юли. И въпреки съпротивата на Германия, лидерите на блока изглежда ще подкрепят предприемането на стъпки за защита на производствения сектор в Европа от външна заплаха.