IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Mercedes поиска ЕС да намали митата за китайските електромобили

Ола Калениус е категоричен, че конкуренцията с азиатците ще създаде по-качествени коли в Европа

Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz - Ола Калениус, призова Брюксел да намали митата върху електрическите автомобили, внасяни от Китай. Изявлението му идва в момента, в който Европейската комисия обмисля повишаване на вносните мита на фона на разследване на субсидиите на Пекин за неговата автомобилна индустрия.


Ола Калениус


Според Калениус повишената конкуренция от страна на Китай би помогнала на производителите на автомобили в Европа да произвеждат по-добри автомобили в дългосрочен план. Шефът на Mercedes беше категоричен, че протекционизмът е по лош път, по който не трябва да се върви.

„Не повишавайте тарифите. Аз съм противник на това и, мисля, че трябва да отидем по обратния начин - да вземем тарифите, които имаме в момента, и да ги намалим“, каза Калениус пред Financial Times. - Китайските компании, които искат да изнасят в Европа, са естествено развитие на конкуренцията и трябва да бъдат посрещнати с по-добри продукти, по-добри технологии, повече гъвкавост. Това е пазарната икономика. Нека има конкуренция, тъй като от това печелят потребителите".

В момента Комисията разследва дали китайските производители на автомобили получават субсидии от Пекин, което им позволява да намалят цените на превозните средства, изнасяни за Европа, подбивайки производители в региона.

Френски производители на автомобили като Stellantis и Renault, които нямат голям бизнес в Китай, призоваха властите в ЕС за помощ от заплахата от китайски електрически превозни средства. Разследването обаче се сблъска с обратната реакция от германските производители на автомобили, които разчитат на Китай за значителна част от своите продажби и печалби.

Германските ръководители се страхуват от потенциално отмъщение от страна на Пекин и китайските потребители в момент, когато местни марки като BYD вече са грабнали пазарен дял от западните компании на най-големия пазар на електромобили в света.

Почти всеки трети автомобил Mercedes-Benz се продава в Китай, като страната представлява и 40% от продажбите на автомобили на Volkswagen през миналата година. Китайските производители на автомобили Geely и SAIC, който се контролира от държавата, притежават една пета от акциите на Mercedes-Benz.

„Ние като компании не искаме защита и вярвам, че най-добрите китайски компании не искат защита. Те искат да се състезават в света като всички останали. Отварянето на пазарите доведе до растеж на богатството, особено в икономическото чудо на Китай, което извади стотици милиони хора от бедността", каза още Калениус.

В момента китайските електромобили подлежат на 10-процентна мита при внос в Европа. Европейските производители на автомобили плащат 15% при износ за Китай, което е част от причината повечето германски модели, продавани в Китай, да се произвеждат в страната.

„Ние живеем в прагматичен свят и осъзнаваме, че има някои очаквания към общото правило на пазарната икономика. Ако обаче търсим късмета си в засилен протекционизъм, вървим по грешен път", каза още Калениус.


0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    Ценовата конглокенция и комунистическия дъмпинг щели да доведат до вдигане на качеството?! Тоя е троянски кон на китайците. Иска да внася Мерцедеси от Китай. Китайски Мерцедеси...звучи като парадокс, като виц. Реално ще принуди местните европ. производит. да свалят цени. Ще орежат заплати бонуси, соц. придобивки, развойната дейност( учени инженери)...то ест хората ще обеднеят и ще се принудят да купуват китайски евтинии. Китай ще ни превземе и от вътре и от вън. Бедност и планова икономика!
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    snaky ( преди 1 месец )
    Ола да убеди китайците първи да си свалят митата в знак на добра воля и тогава да дава акъл и да се прави на тарикат.
  • #11
    8 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Мдаа!На чужд гръб и 100 тояги са малко,както се казва!Клиентите на Мерцедес в Европа едва ли ще мината на китайско!Нито тези в Китай които искат звездата на капака си,ще минат на Цунк айхуй!Лесно му Ола да прави мили очички на китайците така! :-)Ола, конглокенцията на фирма срещу тоталитарна държава води до смърт на фирмата и монопол от тоталитарната държава!А не до качествен продукт!Преди да ревеш ЕС да намаля мита,вземи говори с твоите другари в компартията да спрат субсидиите за производство
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вмоментакитайскитеелектромобилиподлежат на 10-процентна мита при внос в Европа. Европейските производители на автомобили плащат 15% при износ за Китай, което е част от причината повечето германски модели, продавани в Китай, да се произвеждат в странатаМи byd ще правят завод в Полша, Тесла имат в сърцето на 100г. големи автопроизводители, ми давайте ги тези евтини китайски електрички. Vw продават в Китай с 25 000 по-малко топ моделите си. Ми ние в европа сме богати б.ал.ъци.
  • #9
    9 rate up comment 9 rate down comment
    TTT ( преди 1 месец )
    Мачкане на всичко китайско. Трябва да ги скъсаме от санкции, протекционизъм, пречки при сервизите и застраховките. Техните долни, хитри комунистически пинизи да си ги въртят в Азия.
  • #8
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Със сигурност е от спортсменско чувство а не щото си правят колите в Китай ...
  • #7
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Щом като Китай налагат 15 % мита на вноса, редно е и Европа да вдигне митата за внос на 15%.
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Im-ДртiйУАЙТBOY! ( преди 1 месец )
    Нема как ОТО да е прав, щот без протекционизъм нема национално отговорно качествено и най-вече koнkypeнтнo-способно пр-во и допълнителен нац.доход, така че ако на неговите еМБечки е изгодно, то това далеч не означава, че е от полза за другите ЕС-страни. Още повече, принципно митническите нива и вноските за фиска са фиксирани за определен п/д от време и се преразглеждат само в краен случай евентуално при неблагоприятни конюнктурни у-ия, кризи /стагнация, рецесия, застой/, тъй че - НiХ за него+МБ.
  • #5
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Когато някой говори срещу собствения си интерес, при това монетарен, с изказвания, че било за общото благо - Пазете се от него.
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това че целият автомобилен картел в Европа внася електрички и двг "made in China" няма нищо общо... Хаха