Големият съперник на Tesla при електрически автомобили - BYD, разтърси китайския автомобилен пазар с най-новото си предложение за купувачи с ограничен бюджет. Това е Qin Plus DM-i plug-in хибрид, чиято начална цена от едва 79 800 юана (11 000 долара) го превръща в едно от най-конкурентните предложение не само в сегмента на PHEV, но и на пазара като цяло.
„Цената ще накара производителите на бензинови автомобили да треперят. А версията Glory Edition, с която пускаме, ще се превърне в еталон за сегмента на компактните автомобили“, се казва в изявлението на BYD.
С атрактивната си цена Qin Plus DM-i подбива базовите версии на конкурентни превозни средства като VW Lavida, който е най-продаваният модел от този клас в Китай, с 15%, на Toyota Corolla с над 40% и на хибрида Prius с над 50%.
Автомобилният гигант разработва Qin Plus DM-i от доста време, но този нов вариант с намалена цена - Glory Edition, е с 20 000 юана (2700 долара) по-евтин от предишната базова версия. Всички версии на модела, включително Glory Edition, имат до голяма степен една и съща задвижваща система. Тя се състои от 1,5-литров атмосферен двигател с мощност 110 к.с. и 135 Нм въртящ момент. Допълнителната мощност се осигурява от електрически мотор, наличен в две конфигурации: 180 к.с. (316 Нм) и 197 к.с. (325 Нм).
Glory Edition е оборудван с батерия Blade, собствена разработка на BYD, която в случая е с по-малкия си капацитет - 8,32 кВт/ч (принципно тя е достъпна и с 18,32 кВт/ч). Това е достатъчно за пробег от 55 км само на електричество.
Ниската начална цена на PHEV-модела би трябвало да означава беден и евтин интериор, но не е така. Всички версии на Qin Plus DM-i идват с добре оборудван салон, в който има голям централен екран на информационно-развлекателната система и цифрова инструментална група. Допълнително може да бъде оборудван с кожени седалки, метални решетки за високоговорители и вентилационни отвори, както и кожено табло.