IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Mercedes поиска ЕС да намали митата за китайските електромобили

Ола Калениус е категоричен, че конкуренцията с азиатците ще създаде по-качествени коли в Европа

Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz - Ола Калениус, призова Брюксел да намали митата върху електрическите автомобили, внасяни от Китай. Изявлението му идва в момента, в който Европейската комисия обмисля повишаване на вносните мита на фона на разследване на субсидиите на Пекин за неговата автомобилна индустрия.


Ола Калениус


Според Калениус повишената конкуренция от страна на Китай би помогнала на производителите на автомобили в Европа да произвеждат по-добри автомобили в дългосрочен план. Шефът на Mercedes беше категоричен, че протекционизмът е по лош път, по който не трябва да се върви.

„Не повишавайте тарифите. Аз съм противник на това и, мисля, че трябва да отидем по обратния начин - да вземем тарифите, които имаме в момента, и да ги намалим“, каза Калениус пред Financial Times. - Китайските компании, които искат да изнасят в Европа, са естествено развитие на конкуренцията и трябва да бъдат посрещнати с по-добри продукти, по-добри технологии, повече гъвкавост. Това е пазарната икономика. Нека има конкуренция, тъй като от това печелят потребителите".

В момента Комисията разследва дали китайските производители на автомобили получават субсидии от Пекин, което им позволява да намалят цените на превозните средства, изнасяни за Европа, подбивайки производители в региона.

Френски производители на автомобили като Stellantis и Renault, които нямат голям бизнес в Китай, призоваха властите в ЕС за помощ от заплахата от китайски електрически превозни средства. Разследването обаче се сблъска с обратната реакция от германските производители на автомобили, които разчитат на Китай за значителна част от своите продажби и печалби.

Германските ръководители се страхуват от потенциално отмъщение от страна на Пекин и китайските потребители в момент, когато местни марки като BYD вече са грабнали пазарен дял от западните компании на най-големия пазар на електромобили в света.

Почти всеки трети автомобил Mercedes-Benz се продава в Китай, като страната представлява и 40% от продажбите на автомобили на Volkswagen през миналата година. Китайските производители на автомобили Geely и SAIC, който се контролира от държавата, притежават една пета от акциите на Mercedes-Benz.

„Ние като компании не искаме защита и вярвам, че най-добрите китайски компании не искат защита. Те искат да се състезават в света като всички останали. Отварянето на пазарите доведе до растеж на богатството, особено в икономическото чудо на Китай, което извади стотици милиони хора от бедността", каза още Калениус.

В момента китайските електромобили подлежат на 10-процентна мита при внос в Европа. Европейските производители на автомобили плащат 15% при износ за Китай, което е част от причината повечето германски модели, продавани в Китай, да се произвеждат в страната.

„Ние живеем в прагматичен свят и осъзнаваме, че има някои очаквания към общото правило на пазарната икономика. Ако обаче търсим късмета си в засилен протекционизъм, вървим по грешен път", каза още Калениус.


0 от 500
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Преди години гледах GLB къде с прави, две локации Китай и Мексико.
  • #2
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ами прсото ЕС трябва да каже като китайците - ако продаваш тук, колите да са сглобени тук или съответен партьор. Но каквото и да напраи ЕС вече е късно от една страна, а от друга, Китай показаха много ясно на Урсулата какво мислят за нея и ЕС като цяло.
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Аутсорсинг ( преди 2 месеца )
    Охо, след като изнасят "инженеринга" към Индия (поне на проектите вече влезли в производство), явно идва ред и на пълно изнасяне на производството накъм югоизточна Азия, както при всички съвременни продукти.