IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis ще произвежда китайски коли в Италия

Заводът в Мирафиори може да сглобява по 150 000 автомобила на Leapmotor годишно

Наскоро концернът Stellantis потвърди поетия пред властите в Италия ангажимент за производството на 1 млн автомобила годишно в страната. Както се оказва, тази цел ще бъде постигната с помощта на китайската компания Leapmotor, от която Stellantis наскоро купи 21,2%.


Leapmotor T03


Според информация на Automotive News, от 2026 г. фабриката в Mirafiori може да се превърне в „дом“ на китайски автомобили, предназначени за Стария континент. Предвиденият годишен производствен капацитет е 150 000 бройки.

В момента всички на Maserati се произвеждат в Mirafiori с изключение на MC20, а също така електрическият Fiat 500 и неговият аналог Abarth. На 31 март обаче от конвейера ще слезе Maserati Levante, чийто наследник ще се появи едва през 2027 г. и ще се сглобява в Касино. През 2026 г. идва ред на спирането на производството на електрическия Fiat 500, а новото поколение на модела и производните му, базирани на платформата STLA Small, ще сменят домовете си, за да се преместят в Помиляно д'Арсо.


Leapmotor


Всичко това показва, че в календара на завода спокойно може да бъдат включени модели на Leapmotor. Това беше почти потвърдено и от изпълнителния директор на Stellantis - Карлош Тавареш, който само преди дни заяви: „Ако има икономически смисъл от производството на Leapmotor в Италия, очевидно ще го направим ".

След това португалският топ-мениджър посочи, че възможността за предлагане на китайските модели в Европа, може за донесе голяма полза на Stellantis. Говорител на концерна повтори казаното от Тавареш, но отказа други коментари по въпроса.


Leapmotor


Експерти от индустрията посочват, че производството на китайски електрически автомобили в Европа би помогнало на Stellantis да пусне на пазара евтини модели, без да рискува каквито и да било мита, които ЕС може да въведе след края на разследването на производителите от Китай. Те са обвинени, че получават държавни субсидии, за да държат ниски цени на моделите си, предлагани в Европа.

От друга страна, съвместното предприятие Leapmotor International, ръководено от Stellantis, който притежава 51% от акциите, е родено точно с такава идея - да притежава изключителните права за износ и продажба, както и производството на продукти на Leapmotor извън Китай.


Leapmotor


В момента китайската марка все още отбелязва малки количества по отношение на производство и продажби, като присъства в Европа само с един модел - T03, който се внася във Франция. Плановете на Leapmotor обаче предвиждат пускането на 5 глобални модела през следващите две години. На автомобилното изложение в Мюнхен през 2023 г. беше представен електрическият SUV C10 - първият модел на марката, разработен за световния пазар.


0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Китайска кола сглобена в италия. Това нещо ще е супернадеждно предполагам. Дачия , шевролет , бмв и тесла няма да са сами на дъното на таблиците на тюф
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Те Леапмотор, ако не са Стелантис, са фалирали до 2 години.
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #1, германците ще измислят нещо дето тая схема да не се случи точно така. Например един Леап мотор дето нормално биха ти го продали за 10 000 евро да се продава за 30 000 и разликата от 20 000 евро да се превежда на Фолксваген.
  • #1
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ето как китайците ще завладеят световните автомобилни пазари. Ще си строят фабриките в Мексико, където работните заплати са по-ниски дори от тези в Китай или за по-лесно и бързо, направо ще изкупуват готови заводи за производство на автомобили заедно с работниците. Тоест няма защо да се притесняваме за стогодишните автопроизводители. Няма да фалират или изчезнат. Просто ще станат китайски. Китайците вече държат 20% пазарен дял при електромобилите дори в Япония.