Мигновеното ускорение на електрически автомобил не само осигурява скорост на автомобила за по-кратко време, но и допринася за безопасността на пътя, казва изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Тавареш.
Бързото ускорение наистива често се използва като търговски трик за мощни електрически автомобили, но може ли всъщност да е по-безопасно от това на конвенционалните автомобили с ДВГ? Според Тавареш, който ръководи един от най-големите автомобилни производители на света, това е точно така.
„Бързото ускорение е преди всичко въпрос на безопасно извършване на рискови маневри, като например изпреварване. Няма нищо по-трудно от това да започнеш да изпреварваш камион и след това да натиснеш спирачките, защото току-що си открил, че ускорението на колата, която караш, не е достатъчно добро за изпреварване при безопасни условия“, обяснява Тавареш.
Трудно е да не се съгласим с тези думи, защото изпреварването наистина е една от най-рисковите маневри на пътя, така че скоростта на ускорение на вашия автомобил пряко влияе върху безопасността на изпреварването.
Наскоро концернът Stellantis представи втората си глобална платформа за електрически превозни средства STLA Large. Първите електрически автомобили Jeep и Dodge ще бъдат оборудвани с тази нова платформа.
Компанията казва, че новата ѝ платформа има „водещи в сегмента възможности“, включително пробег до 800 км с едно зареждане ускорение, „която ще надмине всеки съществуващ Hellcat V8“. Марките Stellantis, включително Alfa Romeo, Chrysler и Maserati, също ще използват тази база.
Компанията има за цел да постигне 100% продажби на електрически превозни средства в Европа и 50% в САЩ до 2030 г. Тавареш вярва, че STLA Large ще бъде „движещата сила“ по време на пускането на първите електрически превозни средства от новото поколение.