IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бързо ускоряващите коли са по-безопасни

Според шефа на Stellantis, това предимство на електромобилите е много важно при маневри

Мигновеното ускорение на електрически автомобил не само осигурява скорост на автомобила за по-кратко време, но и допринася за безопасността на пътя, казва изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Тавареш.


Stellantis


Бързото ускорение наистива често се използва като търговски трик за мощни електрически автомобили, но може ли всъщност да е по-безопасно от това на конвенционалните автомобили с ДВГ? Според Тавареш, който ръководи един от най-големите автомобилни производители на света, това е точно така.

 „Бързото ускорение е преди всичко въпрос на безопасно извършване на рискови маневри, като например изпреварване. Няма нищо по-трудно от това да започнеш да изпреварваш камион и след това да натиснеш спирачките, защото току-що си открил, че ускорението на колата, която караш, не е достатъчно добро за изпреварване при безопасни условия“, обяснява Тавареш.

Трудно е да не се съгласим с тези думи, защото изпреварването наистина е една от най-рисковите маневри на пътя, така че скоростта на ускорение на вашия автомобил пряко влияе върху безопасността на изпреварването.

Наскоро концернът Stellantis представи втората си глобална платформа за електрически превозни средства STLA Large. Първите електрически автомобили Jeep и Dodge ще бъдат оборудвани с тази нова платформа.

Компанията казва, че новата ѝ платформа има „водещи в сегмента възможности“, включително пробег до 800 км с едно зареждане ускорение, „която ще надмине всеки съществуващ Hellcat V8“. Марките Stellantis, включително Alfa Romeo, Chrysler и Maserati, също ще използват тази база.

Компанията има за цел да постигне 100% продажби на електрически превозни средства в Европа и 50% в САЩ до 2030 г. Тавареш вярва, че STLA Large ще бъде „движещата сила“ по време на пускането на първите електрически превозни средства от новото поколение.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Иво ( преди 2 месеца )
    Най-опасно си остава ...... задкормилното у-во!
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    11g24g ( преди 2 месеца )
    Holll ze po
  • #13
    17 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    PLAID - промито мозъче! В страната на двулентовите пътища като (ако) се напълни с евтини и мощни електрички, както си мечтаете, ще ми е много любопитно да гледам как се набримчвате един срещу друг с 2 тона бараки по 500-1000 коня дето ускоряват под 3 сек. Много безопастно ще е!
  • #12
    10 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Мда, само дето това важи ако си много по-бърз от всички останали участници в движението!Когато всички останали, включително и камионите ускоряват бързо, предимството ти си губи!Щото и тоя срещу тебе ускорява бързо! И вместо да се нахакате челно с 80км/ч ще се нахакате челно с 130км/ч!
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    това как изпреварваш тир сцепи вселената тировете се подминават не се изпреварват или в най лошия случай се заобикалят като колчета на тестови полигон на AMS TV
  • #10
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    *** на 20-25 не ги слуша главата с избушено БМВ 3-ка със 150 коня, смятай ако им дадеш 500+ коня. Гражданската ще литне на 1000 лева на година.
  • #9
    4 rate up comment 13 rate down comment
    PLAID ( преди 2 месеца )
    В страната на двулентовите пътища, 500-1000 коня на два моста с 2 или 3 мотора е безценно. За града имаш Chill mode. За извън Sport mode. За прохода на изкачване чукваш Ludicrous + или Plaid mode и както смачкаш педaлa, ти цепи веждите и за част от секундата губиш съзнание. Изпреварваш с мисъл. Не се казва изпреварване, а телепортация. Пред ТИР под 2 секунди и 20 м. 100-200 под 4 секунди... Уpудскa работа!
  • #8
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Така можеш да ускориш и бързо и бавно ако искаш, а иначе е само бавно или колкото може
  • #7
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Някакво маркетингово изказване. Ускорението било полезно. Те сега се блъскат из градовете, че не могат да преценят как да ускорят, представям си ако колите им са още по-бързи. Или на светофарите из София - отдясно наредени електрически коли, за да преварят другите...
  • #6
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Опасни са, първо защото бързото ускорение в града може да ти докара доста проблеми, износва гуми, освен това пък набиването на спирачки за регенериране когато му падне, примерно на лед или когато има отзад кола също е глупаво. Самото изпреварване е винаги въпрос на правилна преценка и безопасност, не на ускорение.