Двигателят 1.2 TSI от семейството EA111 е въплъщение на мотори от ерата на намаляването на размерите - малък, лек, турбокомпресиран, икономичен и достатъчно динамичен, за да замени стария атмосферен 1.6 8V. На практика обаче се оказа, че освен предимствата си, има и слабости, които безмилостно излизат от вторичния пазар.

Моторът се произвеждаше от около 2009 до 2015, а при някои модели - като Seat Ibiza, дори издържа до 2017. Затова, ако обмисляте да купите употребяван Volkswagen, Seat, Skoda или Audi с 1.2 TSI днес, си струва да знаете добре с какво се сблъсквате и за какво да внимавате.
Двигателя 1.2 TSI от семейството EA111 е де факто "опростена" версия на по-големия 1.4 TSI. Чугуненият блок беше заменен с алуминиев с чугунени цилиндрови облицовки, диаметърът на буталото беше намален до 71 мм, използвани бяха по-леки бутала и нов колянов вал.
Върху блока е поставена обикновена глава с 8 клапана, с един разпределителен вал и хидравлични клапани, без променливи фази. Освен това двигателят разполага с директно впръскване на бензин.
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen (ГАЛЕРИЯ):
Производителят е подготвил няколко версии на мощността. Вариантът CBZA (85 к.с.) беше използван, наред с други, в Audi A1 и Golf VI. Вариантът CBZB с мощност 105 к.с. беше най-популярен в гамата и се появи в по-голям брой модели. По-късно се появи версията на CBZC (90 к.с.), монтирана във Volkswagen Polo и Seat Ibiza.
Общо устройството остана на пазара около осем години, докато не беше заменено от по-новия 1.2 TSI от семейството EA211 с напълно различен дизайн.
В крайна сметка 1.2 TSI трябваше да замени атмосферните 1.6 8V двигатели – прости, издръжливи, но тежки, с разходка на гориво и не отговарящи на новите стандарти за емисии. Новият дизайн е с повече от 20 кг по-лек, осигурява по-добра производителност с по-малък разход на гориво, но в същото време работи при много по-високи топлинни и механични натоварвания. Комбинацията от малък работен обем, турбо, директно впръскване и спестяване на материали се оказа чувствителна към небрежна поддръжка.


0