Двигателят 1.2 TSI от семейството EA111 е въплъщение на мотори от ерата на намаляването на размерите - малък, лек, турбокомпресиран, икономичен и достатъчно динамичен, за да замени стария атмосферен 1.6 8V. На практика обаче се оказа, че освен предимствата си, има и слабости, които безмилостно излизат от вторичния пазар.

Моторът се произвеждаше от около 2009 до 2015, а при някои модели - като Seat Ibiza, дори издържа до 2017. Затова, ако обмисляте да купите употребяван Volkswagen, Seat, Skoda или Audi с 1.2 TSI днес, си струва да знаете добре с какво се сблъсквате и за какво да внимавате.
Двигателя 1.2 TSI от семейството EA111 е де факто "опростена" версия на по-големия 1.4 TSI. Чугуненият блок беше заменен с алуминиев с чугунени цилиндрови облицовки, диаметърът на буталото беше намален до 71 мм, използвани бяха по-леки бутала и нов колянов вал.
Върху блока е поставена обикновена глава с 8 клапана, с един разпределителен вал и хидравлични клапани, без променливи фази. Освен това двигателят разполага с директно впръскване на бензин.
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen (ГАЛЕРИЯ):
Най-известният проблем на 1.2 TSI EA111 е разтягането на ангренажната верига. Официално беше обявено, че тя е вечна, тоест издържа през целия живот на двигателя и не трябва да се сменя, но още през първите няколко години – при пробег от 30 000-40 000 км, се появяват проблеми. Симптомите са доста характерни - метално тракане при студено стартиране, което изчезва след известно време, проблеми със стартирането, грешки при синхронизацията.
Ако веригата се разтегне, съществува риск от сблъсък на бутала с клапани, огънати клапани, повредена глава и понякога пълно унищожаване на двигателя. В първите години на производството такива случаи се появяваха твърде рано, затова компанията модифицираше веригите и ролките, а след 2011 ситуацията се подобри, макар и не достатъчно, за да се говори за пълна липса на проблеми.
Когато купувате употребяван автомобил с 1.2 TSI, проблемът с веригата на мотора да бъде абсолютен приоритет. Струва си да потърсите автомобил с документирана подмяна на веригата, ролките и плъзгачите, и ако предишният собственик не е направил тази замяна, трябва реалистично да изчислите такава процедура при разходите след покупката.


0