Двигателят 1.2 TSI от семейството EA111 е въплъщение на мотори от ерата на намаляването на размерите - малък, лек, турбокомпресиран, икономичен и достатъчно динамичен, за да замени стария атмосферен 1.6 8V. На практика обаче се оказа, че освен предимствата си, има и слабости, които безмилостно излизат от вторичния пазар.

Моторът се произвеждаше от около 2009 до 2015, а при някои модели - като Seat Ibiza, дори издържа до 2017. Затова, ако обмисляте да купите употребяван Volkswagen, Seat, Skoda или Audi с 1.2 TSI днес, си струва да знаете добре с какво се сблъсквате и за какво да внимавате.
Двигателя 1.2 TSI от семейството EA111 е де факто "опростена" версия на по-големия 1.4 TSI. Чугуненият блок беше заменен с алуминиев с чугунени цилиндрови облицовки, диаметърът на буталото беше намален до 71 мм, използвани бяха по-леки бутала и нов колянов вал.
Върху блока е поставена обикновена глава с 8 клапана, с един разпределителен вал и хидравлични клапани, без променливи фази. Освен това двигателят разполага с директно впръскване на бензин.
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen (ГАЛЕРИЯ):
Друга слабост на 1.2 TSI е директното впръскване на бензин. Горивото се подава директно в горивната камера, а не в всмукателните канали, така че всмукателните клапани не се "промиват" с бензин. В комбинация с по-ниско качество на горивото, това стимулира появата на въглеродни отлагания върху клапаните и въздуховодите.
Двигателят не понася нискокачествен бензин. Инжекторите с фин диаметър и компонентите за впръскване под високо налягане бързо се изплащат с неравномерна работа, рязки, вълнообразни обороти и липса на мощност. Мръсните инжектори трябва да бъдат почистени или заменени, а въглеродните отлагания във входа – механично или химическо премахване, което води до вече забележими разходи при по-голям пробег.
При проверка на автомобила си струва да обърнете внимание на работата на празен ход и реакцията на горивото. Двигател, който е управляван на къси разстояния, има много по-голям риск от проблеми с всмукване и впръскване в сравнение с автомобил, който редовно се обслужва и експлоатира на пътя.


0