Двигателят 1.2 TSI от семейството EA111 е въплъщение на мотори от ерата на намаляването на размерите - малък, лек, турбокомпресиран, икономичен и достатъчно динамичен, за да замени стария атмосферен 1.6 8V. На практика обаче се оказа, че освен предимствата си, има и слабости, които безмилостно излизат от вторичния пазар.

Моторът се произвеждаше от около 2009 до 2015, а при някои модели - като Seat Ibiza, дори издържа до 2017. Затова, ако обмисляте да купите употребяван Volkswagen, Seat, Skoda или Audi с 1.2 TSI днес, си струва да знаете добре с какво се сблъсквате и за какво да внимавате.
Двигателя 1.2 TSI от семейството EA111 е де факто "опростена" версия на по-големия 1.4 TSI. Чугуненият блок беше заменен с алуминиев с чугунени цилиндрови облицовки, диаметърът на буталото беше намален до 71 мм, използвани бяха по-леки бутала и нов колянов вал.
Върху блока е поставена обикновена глава с 8 клапана, с един разпределителен вал и хидравлични клапани, без променливи фази. Освен това двигателят разполага с директно впръскване на бензин.
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen (ГАЛЕРИЯ):
При 1.2 TSI има и проблеми с бензиновата помпа под високо налягане. Нейното протичане може да доведе до навлизане на бензин в маслото, което се проявява чрез осезаема миризма на гориво и повишаване на нивата на маслото. От гледна точка на издръжливостта на двигателя, това е алармен сигнал – разреденото масло смазва по-зле, което застрашава както вала, така и турбокомпресора, или злополучната верига, за която вече стана дума.
Друг симптом на проблеми с помпата е трудността при стартиране при ниски температури и по-дълги спирания. Колата отнема много време, хваща само втория или третия път, понякога се появяват грешки в налягането на горивото.
Смяната на помпата и проверката на горивната система са необходимост, а игнорирането на темата може да ускори износването на целия двигател.


0