IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо 1.5 BlueHDi на Stellantis бързо къса ангренажната верига?

Комбинацията от висока компресия и икономиите от място и материали са перфектна среда за подобна повреда

Концернът Stellantis трябва да се справи с множество проблеми. И голяма част от тях са свързани с поредица от повредени двигатели, които станаха световно известни, за съжаление на компанията, поради съмнителна надеждност и преждевременни повреди. И макар в повечето случаи фокусът да се насочва към семейството двигатели PureTech има още един мотор, който се е превърна в главоболие за производителя. Това е дизеловият двигател 1.5 BlueHDi.


1.5 BlueHDi на Stellantis


Преди около месец Stellantis открито призна проблемите с надеждността на 1.5 BlueHDi, като обяви компенсация на хилядите засегнати клиенти. Съвсем наскоро Peugeot стартира гигантско изтегляне, свързано с проблемната верига на блока 1.5 BlueHDi. Сервизната акция засяга близо четвърт милион превозни средства.

Случаите на засегнатите са хиляди. Но какво причинява преждевременно скъсване на ангренажната верига на този дизелов двигател? Въпреки че тя се счита за синоним на надеждност в сравнение с конвенционалния ремък, истината е, че в този случай реалността е съвсем различна. С ширина от седем милиметра, ангренажната верига на двигателя 1.5 BlueHDi, продаван от марки като Peugeot, Opel, Citroën и DS Automobiles, обикновено се износва преждевременно. В най-лошия случай може да се счупи.


1.5 BlueHDi на Stellantis


Не само, че се продава в различни марки, този дизелов двигател е оборудван и в голямо разнообразие от превозни средства - от Peugeot 3008 до Citroën Berlingo. И не само леки автомобили. Засегнати са и търговски превозни средства като Peugeot Partner. За съжаление, този проблем с надеждността разрушава високото ниво на ефективност, предлагано от този четирицилиндров блок с впръскване на AdBlue и стандарт за емисии Euro 6.

Комбинацията от висока компресия с намаленото пространство за монтаж и използването на икономични материали създава перфектната среда за преждевременно износване на ангренажната верига. И както стана дума, веригата на 1.5 BlueHDi е прекалено тънка. Ширина от само седем милиметра е много малка дори за мотор с подобна компактна конструкция. Обичайно е четирицилиндровите двигатели да използват вериги с ширина между осем и десет милиметра.


1.5 BlueHDi на Stellantis


Друг важен фактор, който трябва да имате предвид, е разреждането на маслото. Честото шофиране на къси разстояния или дългите пътувания в студено време причиняват сложни ситуации. Маслото губи вискозитет и и без това деликатната ангренажна верига започва да работи при значително по-лоши условия на смазване.

Анализите, извършени от експертите на производителя, не само подчертават, че това в крайна сметка води до разтягане на веригата по-бързо от нормалното, но и до превръщане в източник на шум. Ето защо, ако чуете „тракащ“ шум при старт на студено, има вероятност да сте на ръба на сериозна повреда, причинена от счупената верига. 


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Koenigsegg вече са усъвършенствали технологията в техните коли и e готова за масово производство. Няма нужда от вериги и ремъци.
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не мога да разбера защо още се занимават с тия вериги и ремъци при положение че от над 10 години има добре работещи електронни клапани които са по бързи и по прецизни и с тях може да се постигне много добър контрол и да се правят настройки на двигателите които са невъзможни при механичните системи.
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    РЕАЛИСТ ( преди 4 месеца )
    Който иска да си кара автомобили на Стелантис АЗ ТВЪРДО НЕ
  • #4
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Предлагам на всеки 10 хил. км. да я сменят хората, за да им е "навреме".
  • #3
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Турбо ( преди 4 месеца )
    Веригата е между двата разпределителни вала, 1,5 Hdi e с 16 клапана това на снимката е друг двигател.Като се сменя веригата навреме,няма проблеми никакви.
  • #2
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Любомир ( преди 4 месеца )
    Като нямате какво да пишете, пускате стари новини. Това е от преди 2 години. Проблемът го решиха отдавна!
  • #1
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    То си пише защо - трябва да 10 мм., а те сложили 7, сега 8 мм. Че еко регулациите условняват всичко в индустрията е ясно, но че Стелантис са измамници, които ще успешно ще закрият Пежо-Ситроен си е вече проблем в техния си телевизор.