IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шофьори на Tiguan се жалват от разход на масло, VW твърди че е нормално

Американски собственици съдят производителя заради двигателя EA888

Не е тайна, че някои двигатели на Volkswagen имат проблем с висок разход на масло. И това сега става причина за подаване в съда на колективен иск от собственици на един от най-популярните модели на германската марка.


ЕА888


Причината за заведеното дело е двигателят EA888 на VW, който според жалбата може да откаже или дори да се повреди, ако шофьорите не доливат масло между планираните поддръжки. В случая става въпрос за задвижващия агрегат на Tiguan, моделни години 2022 и 2023.

Първоначално са заведени три отделни съдебни дела, но те вече са обединени в един колективен иск, включващ седем собственика. В тяхната жалба се посочва, че проблемът се крие в дефектни бутални пръстени, заради които двигателят харчи повече масло. Има съмнение, PCV (вентилът на системата за вентилация на картера) може да не работи правилно и това задълбочава проблема.

В документа е цитиран и бюлетин за техническа услуга, който VW преиздава през 2024. В него се посочва, че дилърите трябва да направят тест за разход на масло на клиент, ако оплакването е, че той е над 0,5 литра на 1000 км. Този показател се счита за нормален от производителя и ако той бъде надвишен, е възможно да има проблем с двигателя.


VW Tiguan


Ищците призовават федерален съдия да разпореди изтегляне на автомобилите, обхващащо всички засегнати модели на Tiguan. Volkswagen обаче се противопоставя, като иска от съда да прекрати делото напълно. Компанията твърди, че колективният иск има фундаментални недостатъци. VW посочва, че нито един от седемте ищци не твърди, че е претърпял спиране на двигателя или повреда заради прекомерен разход на масло. Една от ищците се е оплакала от нестабилна работа на мотора, но нейният дилър е категоричен, че колата функционира както трябва.

Германският автомобилен производител твърди, че ищците "повтарят като папагал същото обобщено твърдение, че са били подтикнати от предупредителната лампа за масло на превозните средства да добавят масло към автомобила между планираните смени на маслото".

Компанията също така отбелязва, че в ръководството на собственика на Tiguan е посочено, че двигателят може да консумира до 1 литър масло на 1200 мили (2000 км). Това е доста сериозен разход, но във VW изтъкват в своя полза факта, че никой от ишците не се е оплакал от превишаване на този праг.


0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Новите дизели са кат бензинките - харчат си масло. VW викат нормално е.
  • #28
    0 rate up comment 1 rate down comment
    WV луд фен ( преди 5 месеца )
    Ръгайте добавки и се небойте
  • #27
    4 rate up comment 1 rate down comment
    ivan ( преди 5 месеца )
    Нищо подобно няма при мен, същия мотор и кутия.
  • #26
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Коко ( преди 5 месеца )
    Моя 25 годишен кош ,изключително поддържан, ми изгаря 500-600 мл. за около 9-10000 км. пробег.Това е нормално, но да харчи 5 литра на 10 000 км не е нормално,кой каквото и да твърди.
  • #25
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Вечните вагаджийски драми. И 2050-та като стане пак ще е същото.
  • #24
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Наблюдава от далеч. ( преди 5 месеца )
    Не съм спец.,но купих нова Тойота-SUV,2022. Първите две смени на маслото бяха при дилъра.И двата пъти наляха масло над Max.Някой,който е спец.,да ми обясни ,какво може да се случи с двигателя след това. Сърдечно благодаря!
  • #23
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    2.0 тди от 2012 година на 300 Хил. Км грам масло не харчи. Карам с 5w30 Castrol. Даже учудващото е, че не харчи масло. Това е служебен автомобил на реални км. Обслужва се на всеки 12-13 Хил. Км.
  • #22
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Нямакак ( преди 5 месеца )
    Трудно може да ме убеди някой специалист, че колата "не харчи масло", но това винаги се случва, обикновено изразходваното количество масло се замества с бензин, особено, когато автомобила се използва предимно в "града". Наблюдавайки трафика в София, се вижда изключителното поведение на влечуги и точно тук е разковничето - има разлика от шофирането на Бай Чешо фадромиста и кореняка софиянец (рядко срещано животно като пумата в Шумен) - динамиката е основният потребител на масло. Винаги съществува
  • #21
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Мухаха, голем праз, долели между смените, които всъщност са на по 30к км. Аз за 30к доливам около 300-400 гр, драма голяма....
  • #20
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Я проверете VRS 184 коня моторите на ФВ как седят нещата. И те го имат същия проблем. Харчат масло като луди.