IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шофьори на Tiguan се жалват от разход на масло, VW твърди че е нормално

Американски собственици съдят производителя заради двигателя EA888

Не е тайна, че някои двигатели на Volkswagen имат проблем с висок разход на масло. И това сега става причина за подаване в съда на колективен иск от собственици на един от най-популярните модели на германската марка.


ЕА888


Причината за заведеното дело е двигателят EA888 на VW, който според жалбата може да откаже или дори да се повреди, ако шофьорите не доливат масло между планираните поддръжки. В случая става въпрос за задвижващия агрегат на Tiguan, моделни години 2022 и 2023.

Първоначално са заведени три отделни съдебни дела, но те вече са обединени в един колективен иск, включващ седем собственика. В тяхната жалба се посочва, че проблемът се крие в дефектни бутални пръстени, заради които двигателят харчи повече масло. Има съмнение, PCV (вентилът на системата за вентилация на картера) може да не работи правилно и това задълбочава проблема.

В документа е цитиран и бюлетин за техническа услуга, който VW преиздава през 2024. В него се посочва, че дилърите трябва да направят тест за разход на масло на клиент, ако оплакването е, че той е над 0,5 литра на 1000 км. Този показател се счита за нормален от производителя и ако той бъде надвишен, е възможно да има проблем с двигателя.


VW Tiguan


Ищците призовават федерален съдия да разпореди изтегляне на автомобилите, обхващащо всички засегнати модели на Tiguan. Volkswagen обаче се противопоставя, като иска от съда да прекрати делото напълно. Компанията твърди, че колективният иск има фундаментални недостатъци. VW посочва, че нито един от седемте ищци не твърди, че е претърпял спиране на двигателя или повреда заради прекомерен разход на масло. Една от ищците се е оплакала от нестабилна работа на мотора, но нейният дилър е категоричен, че колата функционира както трябва.

Германският автомобилен производител твърди, че ищците "повтарят като папагал същото обобщено твърдение, че са били подтикнати от предупредителната лампа за масло на превозните средства да добавят масло към автомобила между планираните смени на маслото".

Компанията също така отбелязва, че в ръководството на собственика на Tiguan е посочено, че двигателят може да консумира до 1 литър масло на 1200 мили (2000 км). Това е доста сериозен разход, но във VW изтъкват в своя полза факта, че никой от ишците не се е оплакал от превишаване на този праг.


0 от 500
  • #19
    15 rate up comment 11 rate down comment
    Хахо ( преди 5 месеца )
    7 (седем) човека завели иск срещу ваген че трябвало да наливат масло. Смях в залата. Ако искат и бензин да не наливат. За справка автопилота на тесла убива повече от 7 души в щатите всеки месец.
  • #18
    22 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Точно казано в коментара по надолу . Американските медии демонизират немските автомобили но пък Американците ги харесват и не спират да ги купуват.. което вбесява Тръмп. В Европа е обратното- никой не прави пропаганда срещу Американските автомобили но Европейците просто отказват да ги купуват. По ред причини. което вбесява Тръмп още повече. Не броим тесла която нито е Американска (произвежда се в Германия и китай) нито е премиум ( отчайващо ниско качество на сглобката)
  • #17
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Шкодияк до 3 ( преди 5 месеца )
    Нещо си в грешка драги.Втора Октавия карам от 2016г. насам.Първата я продадох на 175хил. км.Втората е почти на 30х. км.Грам масло не са изгорили.
  • #16
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Карам ( преди 5 месеца )
    тди, 2,0, 140 кс 2008, купен от Порше изток вече е на 254000 км. Масло никога не съм доливал.
  • #15
    16 rate up comment 5 rate down comment
    До 1 ( преди 5 месеца )
    Няма логика в това дето казваш просто das auto са си такива изгореното масло замърсява как ще е еко.
  • #14
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Като доливаш няма какво да сменяш то си е все ново ахахха
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Карам един Опел астра 1,6Д и за няколко смени на масло досега не съм доливал. Сипват 5л като отива малко под максимума и за 12-15 хил със сигурност нещо е заминало но е в допустимите граници и затова не се занимавам да доливам.
  • #12
    11 rate up comment 1 rate down comment
    И тук е така ( преди 5 месеца )
    Киа спортидж 2017 1.6 бензин. На 2-3000 км доливам към 300 мл. Казват нормално било , с предишната кола нямах такива грижи , беше стара но не пипаше маслото
  • #11
    20 rate up comment 5 rate down comment
    112 ( преди 5 месеца )
    Пффф, не случайно тия са в криза и ще затварят заводи.
  • #10
    28 rate up comment 1 rate down comment
    Стефан ( преди 5 месеца )
    При това горене на масло как са покрили еконормите.