IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шофьори на Tiguan се жалват от разход на масло, VW твърди че е нормално

Американски собственици съдят производителя заради двигателя EA888

Не е тайна, че някои двигатели на Volkswagen имат проблем с висок разход на масло. И това сега става причина за подаване в съда на колективен иск от собственици на един от най-популярните модели на германската марка.


ЕА888


Причината за заведеното дело е двигателят EA888 на VW, който според жалбата може да откаже или дори да се повреди, ако шофьорите не доливат масло между планираните поддръжки. В случая става въпрос за задвижващия агрегат на Tiguan, моделни години 2022 и 2023.

Първоначално са заведени три отделни съдебни дела, но те вече са обединени в един колективен иск, включващ седем собственика. В тяхната жалба се посочва, че проблемът се крие в дефектни бутални пръстени, заради които двигателят харчи повече масло. Има съмнение, PCV (вентилът на системата за вентилация на картера) може да не работи правилно и това задълбочава проблема.

В документа е цитиран и бюлетин за техническа услуга, който VW преиздава през 2024. В него се посочва, че дилърите трябва да направят тест за разход на масло на клиент, ако оплакването е, че той е над 0,5 литра на 1000 км. Този показател се счита за нормален от производителя и ако той бъде надвишен, е възможно да има проблем с двигателя.


VW Tiguan


Ищците призовават федерален съдия да разпореди изтегляне на автомобилите, обхващащо всички засегнати модели на Tiguan. Volkswagen обаче се противопоставя, като иска от съда да прекрати делото напълно. Компанията твърди, че колективният иск има фундаментални недостатъци. VW посочва, че нито един от седемте ищци не твърди, че е претърпял спиране на двигателя или повреда заради прекомерен разход на масло. Една от ищците се е оплакала от нестабилна работа на мотора, но нейният дилър е категоричен, че колата функционира както трябва.

Германският автомобилен производител твърди, че ищците "повтарят като папагал същото обобщено твърдение, че са били подтикнати от предупредителната лампа за масло на превозните средства да добавят масло към автомобила между планираните смени на маслото".

Компанията също така отбелязва, че в ръководството на собственика на Tiguan е посочено, че двигателят може да консумира до 1 литър масло на 1200 мили (2000 км). Това е доста сериозен разход, но във VW изтъкват в своя полза факта, че никой от ишците не се е оплакал от превишаване на този праг.


0 от 500
  • #9
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Стефан ( преди 5 месеца )
    При това горене на масло как са покрили еконорите.
  • #8
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Моя е 2.0дизел 2021г и не доливам, а карам с 0/20.
  • #7
    29 rate up comment 1 rate down comment
    Неразбирач ( преди 5 месеца )
    Нормално,паля на бензин и след това обръщам ......на масло....
  • #6
    15 rate up comment 31 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Нови стари всички дизели вонят ужасно и тракат, изобщо отдавна читавита марки не продават такива коли, но пропадналите немчуги понеже не могад да направят читав хибрид продължавата да си ги пробутват на получовеците които карат такива, всеки който го видя пак да пуши го спирам и му навирам тръба от ауспуха в устата.
  • #5
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Опааа ( преди 5 месеца )
    Дизел гори литър масло на 1000 ? Ако е така имаш проблем с двигателя мой човек.Рено мотор дизел в мерцедес- смяна на всеки 10.000. Не губи нито грам
  • #4
    11 rate up comment 40 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Поредната краварска партенка против Европейските коли. От няколко години хвърлят кал защото продажбите им в Хамериката са им трън в очите. И понеже са неспособни да произведат собствена красива, луксозна , здрава и високотехнологична машина величаят японските. Пропагандата е жестока с активното участие на JD Power и Consumer Report но все още не работи както на Тръмп му се иска - БМВ и Мерц са най продаваните луксозни марки. Хората с вкус все още ги предпочитат пред прехваления Лексус.
  • #3
    26 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    В момента и 2.0 дизелите на ФВ харчат до 1л. масло на 1000 км от нови (личен опит). В сервизите вдигат рамене и казват: Норма. Добре че американците не карат дизели, че и там ще ги осъдят ФВ. В момента 2.0 дизелов СУВ на ФВ с DSG и Haldex е дъното на варела. Проблемите започват още от излизането от showroom-а. Но това не пречи на феновете да си купуват Шкода в БГ като гледам.
  • #2
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Моя ФВ го карах 10 г, купуван нов 2014 и го продадох 2024 на 160х км. Верно беше дизел но за това време нито един път не съм доливал масло, антифриза го смених при смяна на водна помпа на 4 или петата година и после при смяна на агренаж на 7-мата или 8-мата. Аа и обслужванията ги правих на 30х км. За бензиновите може би е друго сега карам БМВ 530 (2.0 бензин) в момента е на 50х км с една смяна на масло. Няма щека но показва че е ок и не са светили лампи
  • #1
    34 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Заради еко изискванията, всички съвременни двигатели са бедни откъм сегменти на буталата, поради което харчат масло като двутактови. Зор да се нямали триенето и загубите.