IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво е „Черна смърт“ на двигателя и как да я предотвратим

Натрупването на въглеродни отлагания лесно може да бъде избегнато

Натрупването на въглеродни отлагания вътре в двигателя води до преждевременната му повреда. За щастие има лесен и почти безплатен начин да се отървете от този проблем.


двигател повреда


Причини за „Черната смърт“

Шофьорите, които правят предимно кратки пътувания при ниски обороти, не позволяват на двигателя да достигне работна температура и оптимални обороти. Поради това горивото не се изгаря напълно и саждите започват да се утаяват в двигателя. Според експерти именно продължителността на такива пътувания не позволява на двигателя да се загрее и да прогони конденза, което допринася за отлагането на въглерод върху клапаните, буталата и в изпускателната система.

Последици и разходи за ремонт

Механиците наричат този процес „черна смърт“ на двигателя, тъй като с течение на времето забавянията водят до сериозни повреди. Те предупреждават - в най-лошия случай натрупаните въглеродни отлагания могат да причинят задръстване на двигателя, а пълната подмяна или основен ремонт ще струва хиляди евро.

Как да идентифицираме проблем в ранните етапи

Един от първите признаци на опасно натрупване е появата на белезникава пяна или слуз под капака на резервоара за масло. Това показва конденз на вода в маслото поради недостатъчно загряване на двигателя. Затова и автомобилни механици са категорични: „Ако видите млечна емулсия, когато свалите капака, тогава двигателят не достига температура, при която влагата и неизгорелите напълно продукти се изпаряват.“

Прости методи за превенция

За да избегнете образуването на въглеродни отлагания, достатъчно е от време на време да шофирате по магистралата и да поддържате стабилна скорост в продължение на 45-60 минути. Такова дълго шофиране позволява на двигателя да се загрее до оптималната температура, влагата и саждите се изпаряват, а горивото качествено смазва и почиства компонентите.

Редовните пътувания с високи обороти са не само удоволствие за водача, но и предотвратяване на „Черната смърт“ на двигателя. 45 до 60 минути шофиране по магистрала няколко пъти месечно и ще помогне да се избегнат скъпи ремонти в бъдеще.


0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Гошко ( преди 3 месеца )
    Викат ми: "маслото на тая кола е синтетика, сменяй на 20к км"...???? WTF? Маслото го сменям на 7.5-8к км и това е, който иска да кара и до 50к км... И те така вече 250к км на колата, тя се чувства добре, аз - също, не съм обеднял чак толкова, че да сменям масло на 20к км...
  • #9
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Име* ( преди 3 месеца )
    Защо ремонта ще струва хиляди ЕВРО??? АМИ АКО НЕ ГО ПРИЕМЕМ ФАЛШИВОТО ЕВРО???
  • #8
    31 rate up comment 2 rate down comment
    Oil ( преди 3 месеца )
    това се получава и от евтини масла, съдържащи евтини полимерни стабилизатори на вискозитета. Втора причина за появата на тази шлака е безумните интервали за смяна на двигателното масло. Не бива да се надхвърлят 10000 км. , а още по-добре 5000-7000 километра. Но всеки сам решава дали да се възползва от препоръки за интервал 15 000 или 30 000 км.
  • #7
    20 rate up comment 12 rate down comment
    Гого ( преди 3 месеца )
    Загрейте минута , две двигателя и тръгнете . Докато затворите вратите на гаража , на място тя загрява още . Няма никакъв проблем . Много шофьори , палят и тръгват , без да изчакват загряване . Не са спечелили с пот парите си . Сякаш са паднали от небето . Почти всички го правят . Как ще издържи такъв двигател .
  • #6
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Неграмотен ( преди 3 месеца )
    Който е писал статията е бил неподготвен по темата.Това се получава при каране с изтекъл пробег на масло и добавен на добавки за спиране на горене на на масло и други проблеми по двигателя.
  • #5
    43 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Вече с новите ограничения от 10км/ч в града и 25км/ч извън, няма да се изчисти колата от сажди, влага и т.н. А с новия софтуер който ще разпознава дали волана се държи на 10 и 2 часа с двете ръце и по физиономията проверка до 9то коляно, дали роднина отпреди 60г няма някоя неплатена таксичка от 2-5лв която сега да е станала 20 000лв с лихвичките, ще има повече щастливо доволни балканджи шофьорчета, отколкото щастливи от повишени заплатки надути пуйки зад бюра от хрантутената администрация.
  • #4
    16 rate up comment 59 rate down comment
    демократ ( преди 4 месеца )
    Това са дизеловите бо клуци. Каква ряботна температура очаквате в допотопен дизелов двг 5000 градуса ли. Че тия барутници повече от 150 градуса не достигат
  • #3
    21 rate up comment 61 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    това е само за дизелияците които трябва да се спрат още от утре
  • #2
    22 rate up comment 30 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    С новите камери тол мол средни скорости ми се изгуби смисъла да си карам Олроуда 313кс - то дадеш леко газ и си на 150км/ч, а да прочистиш хубаво ДПФ ти трябва немски аутобан
  • #1
    31 rate up comment 5 rate down comment
    Вин ( преди 4 месеца )
    Задължително за прочистване на dpf филтъра!!!