IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как Stellantis всъщност „вдигна“ мощността на 1.2 PureTech

Малкият двигател отново е в центъра на внимание, този път на италиански модел

Двигателят 1.2 PureTech на концерна Stellantis често попада в центъра на вниманието на медиите в последно време. След като при него беше открит проблем, концернът обяви, че ще поеме разходите по ремонт на засегнатите автомобили, а самата конструкция на мотора беше преработена, като ангренажният ремък беше заменен с верига.


1.2 PureTech


В същото време обаче Stellantis продължава да залага сериозно на 3-цилиндровия двигател, като той се появи под капака на новото Alfa Romeo Junior Q4. И там мощността на оборудвания с 48-волтова MHEV технология агрегат беше увеличена, което мина някак си незабелязано. При представянето на модела със задвижване на четирите колела беше обявено, че мощността е 136 к.с., но при излизането на пазара се оказа, че те са 145.

Оказва се, че Stellantis не е променил работата на бензиновия двигател, нито на електрическия мотор, интегриран в автоматичната скоростна кутия, нито е увеличил налягането на форсиране на турбото с променлива геометрия, за да постигне допълнително усилване. В действителност нещата са различни и показва какви трикове се използват в днешната автомобилна индустрия.

Това, което прави Stellantis, е да промени начина, по който посочва производителността на своите двигатели и по-специално тяхната мощност. Досега това се правеше чрез посочване на конските сили на двигателя с вътрешно горене и допълнителния принос на електрическия мотор.


Alfa Romeo Junior


Сега в концерна променят метода за изчисляване на мощността, като затова си има причина – съобразяване с бъдещите разпоредби за хомологация. Същото правят повечето производители при пълните хибриди и PHEV за добавяне на мощност.

В случая разликата между одобрените 145 к.с. за новия Alfa Romeo Junior Q4 е далеч от 136 к.с. И тя не отговаря на декларираните 29 к.с. на електродвигателя. Всъщност деветте конски сили са мощността на електрическия мотор, когато термичният мотор достигне максималната си мощност. Това е цифрата, изчислена от инженерите чрез пресичане на кривите на мощността на двата двигателя.

Подобен подход се използва и при същия двигател със 100 к.с., въпреки че неговата мощност вече ще бъде 110 к.с., като това ще важи за всички модели на Stellantis, които са оборудвани с този двигател.


0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 22 часа )
    Те казват ще вземете толкова коне от тоя двигател 145 коня, ако са ви малко купете си алфа ромео,просто е ,иначе караш пежо на 3 цилиндара
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Подигравка е за тези които са го купили. Но още по голяма подигравка е кола на ток.
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    изчислява се мощност на двигател на колянов вал или на изход скоростна кутия след като го закачиш с твърда връзка с динамометричен стенд при оптимални температури на въздуха и стандярт гориво всичко друго е пресипване от пусто в празно събиряне изваждане коефициенти на *** на трансмисия налягане на гуми позицията на слънцето спрямо плянетите надморската височина и шамана който замерва
  • #9
    16 rate up comment 5 rate down comment
    РЕАЛИСТ ( преди 1 ден )
    Няма по *** и трошеш се двигател от този на Стелантис.Три цилиндъра и ремък в масло.Ужас.Никога ама никога няма да а си купя този ***.
  • #8
    24 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Това да сложиш 3 цилиндъра мискер на 3008, че и 5008 наистина е подигравка с тези дето са си го купили.
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Не че може да се вярва на нашите преписвачи, но ако разбирам правилно, всъщност преминават към технически по-точния метод за изчисляване на макс. мощност. Разбира се, стандартният форумен ииддиоот нищо не е разбрал (не че се е опитал) и за него това си е чиста измама.
  • #6
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    и за какво трябва да смазваш ангренажен ремък французи сър
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Вин ( преди 1 ден )
    Да уточня, че въпросният двигател се монтира между 2017-2023г.!
  • #4
    26 rate up comment 0 rate down comment
    Вин ( преди 1 ден )
    Ремъкът е в маслена баня и започваше да се разлага, съответно да замърсява тръбопроводите, което водеше до маслен глад и разруха! Сега слагат верига!
  • #3
    16 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Веригите се разтягаха и ги замениха с ремък и сега обратно?!