IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Stellantis удължава живота на дизелите си до 2030

Двигателите 1.5 и 2.2 ще бъдат актуализирани, за да отговарят на Евро 7

Европейските производители все по-трудно намират баланс между горивно и електрическо задвижване. Законодателството ги притиска да преминат към превозни средства с „нулеви емисии“, но те са скъпи и продажбите им намаляват. 


Stellantis дизел


Марките обаче рискуват да бъдат глобени, ако средната стойност на CO2 в гамата им надхвърля определите стойности в ЕС. Затова и търсят различни варианти, като една от стратегии на Stellantis Group е да увеличи цената на своите бензинови и дизелови модели, за да насърчи клиентите да преминат към електричество. Потребителите обаче не приемат този подход и автомобилния гигант трябва да промени стратегията си.

За да се справи в тежката обстановка, Stellantis ще удължи живота на  сегашните си дизелови двигатели, съобщава френското издание Les Echos. Така четирицилиндровият турбодизел DV5, произвеждан в Мец-Тремери (Франция) от 2017 и по-известен като 1.5 BlueHDi, който трябваше да бъде изтеглен от пазара през 2025, ще остане в употреба поне още 5 години.


Stellantis дизел


Той обаче ще бъде актуалиризиран, за да отговаря на стандарта Евро 7, като новият вариант ще се използва за нови леки и лекотоварни автомобили, одобрени за производство от 29 ноември 2026.

Запазването на този мотор дава търговски предимства на концерна, тъй като малко от конкурентите предлагат дизелови мотори. Peugeot 308 и Citroën C5 Aircross са сред последните непремиум компактни модели, които все още са достъпни с такива мотори. Volkswagen също има дизелови версии на Golf и T-Roc, но се твърди, че германската марка ще премине към хибриди. На свой ред Renault, големият френски съперник, не предлага дизел за новите си модели Symbioz и Austral. 


Stellantis дизел


Разширяването на производството на DV5 е отлична новина за предприятието в Мец-Тремери. Заводът на Stellantis, който сглобява и електрическите агрегати M2, M3 и M4, далеч не работи с пълен капацитет, тъй като търсенето на 100% електрически модели остава под очакванията.

Четирицилиндровият 2.2 турбодизелов мотор B.B2, разработен от Fiat, произвеждан в Пратола (Италия) и наречен MultiJet от италианския производител, също ще бъде актуализиран, за да издържи до края на десетилетието. Този двигател в момента е запазен за търговски превозни средства. Настоящата му версия, представена през 2024, отговаря на Евро 7, като ще се използва при фейслифта на големи ванове (Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Opel Vivaro и др.), който ще излязат през 2027.


Stellantis дизел


Според информациите Stellantis дори планира вариант на този двигател да бъде адаптиран за леки автомобили, като това се дължи на напускането на Карлос Тавареш. Вече бившият шеф на концерна е бил против удължаването на живота на дизеловите двигатели и проектите за тяхното модернизиране са били спрени. Сега обаче това се променя и те отново са на дневен ред.


0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Петър Иванов ( преди 1 месец )
    Хахаха,първо до 2030,после до 2300 и т.н!Нищо не става от електронните ***,не може човек да рита срещу природата,едно яко застудяване като блокира пътищата и батериите умрат,и няколко хиляди замръзнат в колите си,и до там с илюзиите!Виж,хибрида е друго нещо,може и да стане!
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    raiders ( преди 1 месец )
    Евала, 2.2 мултиджита от 1997г., добър двигател, но за преди 25г., сега електричната не може да се мери по нищо с двг, пълен абсурд. Единствено пробег и време зареждане. Ако си като 95% от нормалните хора значи не караш повече от 100км градско на ден и 12-15к годишно. За всички други има дизел, бензин, хибрид, самолет, хеликоптер, дронове в Китай и т.н.
  • #7
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Пежопел ( преди 1 месец )
    Стелантис не удължават нищо освен своята агония - повече от новите им модели за нищо не стават, освен да поизтръскат поистънилия европейски джоб.... След две , макс 3 години ще бъдат погълнати от Китайци
  • #6
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Бате Иво ( преди 1 месец )
    Аз докато съм жив тостер няма да карам Не за друго а защото лъжат че е с нулеви емисииОще не е произведен и е замърсил планетата повече от работнното ми място Дванадесет литров дизел А и на подвижна бомба няма как да се кача Най вече заради дискриминацията Кво ми пука че е тостер Регистационния номер трябва да е еднакъв за всички Е освен ако не се изръсиш От къде на къде ЕА като моя не е ДАТо верно дъто не е се вписва евроатлантически *** гърците си карат още със старите ном ...
  • #5
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Само до 2030? Забраната за двг ше отпадне.
  • #4
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Pizza & Panini ( преди 1 месец )
    Браво, разума надделя и JTDM Multijet дизела ще продължи напред с някой ъпгрейди. Безумията на Карлос ти ТавареШ за малко да загробят всичките марки вкл италианските в тоя съюз от брандове. EV плановете не бяха лоши и още не са, но не сме още там като технология. Просто не сме. Вероятно занапред това ще бъде решението, но дотогава, нека бъдат като разумно алтернативна опция, за който може да си ги позволи.Целият техен цикъл суровини,производства,продажби печалби е малко сбъркан все още.
  • #3
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 2. Е как да не мислят ден за ден, по-скоро година за година, след като си получават бонусите на годишна база. Ако тази година има печалби, ще има бонуси. А ще има печалби, ако не правят инвестиции за бъдещето, които ще генерират печалби най-рано след 5-6 години, когато със сигурност шефовете които взимат решенията днес няма да са на постовете си и няма да облажат от печалбите. Системата е сбъркана!
  • #2
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всичко хубаво, но като цяло продължават да мислят ден за ден и да заравят глава в пясъка.
  • #1
    22 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Всеки европейски автомобилен производител, който не е предвидил да произвежда автомобили с ДВГ минимум до 2035, има всички шансове да фалира. За повечето от тях дълги години ще е невъзможно да продават електромобили на печалба и единственият спасителен пояс е да продължат да продават автомобили с ДВГ за да компенсират загубите. Същевременно трябва да разработват с пълни сили технологии за батерии, ако искат да оцелеят и след 2035. ВЯРАТА в синтетичните горива и водорода са въже на врата.