Европейските производители все по-трудно намират баланс между горивно и електрическо задвижване. Законодателството ги притиска да преминат към превозни средства с „нулеви емисии“, но те са скъпи и продажбите им намаляват.
Марките обаче рискуват да бъдат глобени, ако средната стойност на CO2 в гамата им надхвърля определите стойности в ЕС. Затова и търсят различни варианти, като една от стратегии на Stellantis Group е да увеличи цената на своите бензинови и дизелови модели, за да насърчи клиентите да преминат към електричество. Потребителите обаче не приемат този подход и автомобилния гигант трябва да промени стратегията си.
За да се справи в тежката обстановка, Stellantis ще удължи живота на сегашните си дизелови двигатели, съобщава френското издание Les Echos. Така четирицилиндровият турбодизел DV5, произвеждан в Мец-Тремери (Франция) от 2017 и по-известен като 1.5 BlueHDi, който трябваше да бъде изтеглен от пазара през 2025, ще остане в употреба поне още 5 години.
Той обаче ще бъде актуалиризиран, за да отговаря на стандарта Евро 7, като новият вариант ще се използва за нови леки и лекотоварни автомобили, одобрени за производство от 29 ноември 2026.
Запазването на този мотор дава търговски предимства на концерна, тъй като малко от конкурентите предлагат дизелови мотори. Peugeot 308 и Citroën C5 Aircross са сред последните непремиум компактни модели, които все още са достъпни с такива мотори. Volkswagen също има дизелови версии на Golf и T-Roc, но се твърди, че германската марка ще премине към хибриди. На свой ред Renault, големият френски съперник, не предлага дизел за новите си модели Symbioz и Austral.
Разширяването на производството на DV5 е отлична новина за предприятието в Мец-Тремери. Заводът на Stellantis, който сглобява и електрическите агрегати M2, M3 и M4, далеч не работи с пълен капацитет, тъй като търсенето на 100% електрически модели остава под очакванията.
Четирицилиндровият 2.2 турбодизелов мотор B.B2, разработен от Fiat, произвеждан в Пратола (Италия) и наречен MultiJet от италианския производител, също ще бъде актуализиран, за да издържи до края на десетилетието. Този двигател в момента е запазен за търговски превозни средства. Настоящата му версия, представена през 2024, отговаря на Евро 7, като ще се използва при фейслифта на големи ванове (Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Opel Vivaro и др.), който ще излязат през 2027.
Според информациите Stellantis дори планира вариант на този двигател да бъде адаптиран за леки автомобили, като това се дължи на напускането на Карлос Тавареш. Вече бившият шеф на концерна е бил против удължаването на живота на дизеловите двигатели и проектите за тяхното модернизиране са били спрени. Сега обаче това се променя и те отново са на дневен ред.