IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как Stellantis всъщност „вдигна“ мощността на 1.2 PureTech

Малкият двигател отново е в центъра на внимание, този път на италиански модел

Двигателят 1.2 PureTech на концерна Stellantis често попада в центъра на вниманието на медиите в последно време. След като при него беше открит проблем, концернът обяви, че ще поеме разходите по ремонт на засегнатите автомобили, а самата конструкция на мотора беше преработена, като ангренажният ремък беше заменен с верига.


1.2 PureTech


В същото време обаче Stellantis продължава да залага сериозно на 3-цилиндровия двигател, като той се появи под капака на новото Alfa Romeo Junior Q4. И там мощността на оборудвания с 48-волтова MHEV технология агрегат беше увеличена, което мина някак си незабелязано. При представянето на модела със задвижване на четирите колела беше обявено, че мощността е 136 к.с., но при излизането на пазара се оказа, че те са 145.

Оказва се, че Stellantis не е променил работата на бензиновия двигател, нито на електрическия мотор, интегриран в автоматичната скоростна кутия, нито е увеличил налягането на форсиране на турбото с променлива геометрия, за да постигне допълнително усилване. В действителност нещата са различни и показва какви трикове се използват в днешната автомобилна индустрия.

Това, което прави Stellantis, е да промени начина, по който посочва производителността на своите двигатели и по-специално тяхната мощност. Досега това се правеше чрез посочване на конските сили на двигателя с вътрешно горене и допълнителния принос на електрическия мотор.


Alfa Romeo Junior


Сега в концерна променят метода за изчисляване на мощността, като затова си има причина – съобразяване с бъдещите разпоредби за хомологация. Същото правят повечето производители при пълните хибриди и PHEV за добавяне на мощност.

В случая разликата между одобрените 145 к.с. за новия Alfa Romeo Junior Q4 е далеч от 136 к.с. И тя не отговаря на декларираните 29 к.с. на електродвигателя. Всъщност деветте конски сили са мощността на електрическия мотор, когато термичният мотор достигне максималната си мощност. Това е цифрата, изчислена от инженерите чрез пресичане на кривите на мощността на двата двигателя.

Подобен подход се използва и при същия двигател със 100 к.с., въпреки че неговата мощност вече ще бъде 110 к.с., като това ще важи за всички модели на Stellantis, които са оборудвани с този двигател.


0 от 500