IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Труден избор пред Stellantis - кои марки ще си отидат?

Някои от тях имат минимален принос към продажбите, крайното решение ще вземе новият шеф на концерна

14 марки в момента принадлежат към галактиката на Stellantis. Всъщност, 15, ако се има предвид съвместното предприятие с китайския Leapmotor.
Определено голяма бройка - и нито една от тях не е водеща, като  при Volkswagen в едноименната група.


Stellantis


Stellantis още търси нов главен изпълнителен директор. Босът Джон Елкан иска някой начело на групата, който има ясна представа какво да прави с различните марки в портфолиото. Вече бившият главен изпълнителен директор Карлос Таварес каза преди оставката си, че по-малко печелившите марки трябва да бъдат елиминирани. 

Но кой е добрият и кой лош! През 2024 година Stellantis продаде приблизително 5,5 милиона автомобила в световен мащаб. Лъвският пай отиде при Fiat и Peugeot с по 20%. Следва Jeep с 15% от всички автомобили на Stellantis. Ram (10%), Opel /Vauxhall (9%) и Citroën (8%) също се представиха добре . Тъжната новина идва от продажбите на Alfa Romeo, Lancia и DS. Всеки от тях е допринесъл само с 1% от общите продажби на групата. 

 
Fiat производство


В калкулацията не може да се включи Maserati по две причини. Първо, дойде краят на жизнения цикъл на някои модели, които все още не са сменени. Второ, говорим за скъпи, имиджови коли Представянето на две чисто американски марки, Chrysler и Dodge, е малко по-добро. Всяка представлява 3% от колите, доставени от групата.

Ясно, вниманието е съсредоточено върху онези марки, които не вкарват пари в Stellantis. Тоест, не успяват да достигнат 5% от общия брой. Позициите на Chrysler и Dodge изглеждат по-стабилни благодарение на силното им влияние сред американците. Няма кой да ги жертва! На другия полюс обаче са Alfa Romeo , Lancia и DS. Те не успяха да се справят с премиум конкурентите си в Европа.

 

Alfa Romeo Stelvio


Maserati заслужава отделно внимание. Марката с тризъбец в емблемата също има ниски продажби, но с много високото си позициониране е уникална в портфолиото на Stellantis. И просто трябва да даде нови автомобили, което ще се случи съвсем скоро..
 

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дибала, с жълтото Ла ( преди 1 седмица )
    Старите коли на Фиат са си доста здрави и с евтина поддръжка
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дибала, с жълтото Ла ( преди 1 седмица )
    Старите коли на Фиат са си доста здрави и с евтина поддръжка
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Lancia. 25 хил. продажби през 2024та. Продаваха Крайслер със сменена емблема и само италианския сантимент ги спасяваше. DS и Alfa ще се борят за оцеляване през следващата година. Идват нови модели, може да живнат.
  • #10
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако искат продажби, да пуснат 2.0 и един 6-к поне. С тези миксери 1.2 и 1.6 и да ги пробутват дори в "премиум" сегмента е подигравка с клиента, особено и с парите, които искат.
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    е па ( преди 1 месец )
    Ще купувам за жената некво сув-че. Отивам в магазина тойотите ги вдигнали яко, пежата не стават, т-рока не е лош но много малък. Та викам по добре нещо 4-5г но по луксозно. Първо тестваме стелвио, вътре поскърцва, 2.0 бензина не върви как трябва, фаровете едвам мъждукат, оказаха се ксенон. Накрая взех SQ5, як мотор, усещане за лукс, супер шумоизолирана и нищо не скърца и трака, фулл лед фарове. Та така Алфа не може да се мери с премиумите, а е скъпа за ширпотреба иначе не лош вариант.
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 1 месец )
    Да се обединят с Нисан и дружно да затварят
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Citroen ( преди 1 месец )
    Правилното решение е да се върне DS като моделна линия на Citroen, както си беше в началото
  • #6
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нямат задвижване Стелантис за луксозни марки. Поне да бяха оставили 1.6 180 коня. Но в момента имат 3 цилиндъра миксер и плъг ин за 2 торби с пари.
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Lancia да замести DS и готово
  • #4
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Специално за DS изобщо не знам някой с повече от 2 гънки на мозъка да си е мислел, че такава абсолютно куха марка ще има кой знае какви продажби и успех. Те Мерцедес не успяха с Майбах, та тези ли ще успеят да продават напудрени Пежа с друга емблема? Мениджърски измишльотини, за да има с какво да си пълнят PowerPoint презентациите.