14 марки в момента принадлежат към галактиката на Stellantis. Всъщност, 15, ако се има предвид съвместното предприятие с китайския Leapmotor.
Определено голяма бройка - и нито една от тях не е водеща, като при Volkswagen в едноименната група.
Stellantis още търси нов главен изпълнителен директор. Босът Джон Елкан иска някой начело на групата, който има ясна представа какво да прави с различните марки в портфолиото. Вече бившият главен изпълнителен директор Карлос Таварес каза преди оставката си, че по-малко печелившите марки трябва да бъдат елиминирани.
Но кой е добрият и кой лош! През 2024 година Stellantis продаде приблизително 5,5 милиона автомобила в световен мащаб. Лъвският пай отиде при Fiat и Peugeot с по 20%. Следва Jeep с 15% от всички автомобили на Stellantis. Ram (10%), Opel /Vauxhall (9%) и Citroën (8%) също се представиха добре . Тъжната новина идва от продажбите на Alfa Romeo, Lancia и DS. Всеки от тях е допринесъл само с 1% от общите продажби на групата.
В калкулацията не може да се включи Maserati по две причини. Първо, дойде краят на жизнения цикъл на някои модели, които все още не са сменени. Второ, говорим за скъпи, имиджови коли Представянето на две чисто американски марки, Chrysler и Dodge, е малко по-добро. Всяка представлява 3% от колите, доставени от групата.
Ясно, вниманието е съсредоточено върху онези марки, които не вкарват пари в Stellantis. Тоест, не успяват да достигнат 5% от общия брой. Позициите на Chrysler и Dodge изглеждат по-стабилни благодарение на силното им влияние сред американците. Няма кой да ги жертва! На другия полюс обаче са Alfa Romeo , Lancia и DS. Те не успяха да се справят с премиум конкурентите си в Европа.
Maserati заслужава отделно внимание. Марката с тризъбец в емблемата също има ниски продажби, но с много високото си позициониране е уникална в портфолиото на Stellantis. И просто трябва да даде нови автомобили, което ще се случи съвсем скоро..