IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият Mercedes CLA ще изминава 1270 км с кратко зареждане

Постижението е възможно с помощта на голяма батерия и авангардна електрическа платформа

Новият електрически Mercedes-Benz CLA обещава да измине 1270 км само с две 10-минутни спирания за зареждане. Поне според инженерите, отговарящи за проекта. Солидното постижението е възможно благодарение на масивната 85kWh батерия плюс авангардна 800V електрическа архитектура на новата MMA платформа и ултрабързи скорости на зареждане. Mercedes твърди, че колата може да „добави 300 км за 10 минути“.


Mercedes CLA


Наскоро марката от Щутгарт разкри, че CLA при тестови условия е успял да измине общо 3715 км за 24 часа в тeхническия център Нардо в Южна Италия. Тимо Стегмайер, старши мениджър за системата за електрическо задвижване на CLA, заяви, че колата е била зареждана 40 пъти и всяка пауза за била от 10 минути.
 
На хартия (и от пътническата седалка) новият Mercedes CLA има потенциала да поправи грешките на ранните усилия на марката в EV сегмента. Цифрите говорят сами за себе си, а в движение колата се усеща солидно, комфортно и сравнително изискана дори по заснежени наклони и заледени спускания.

Нещо като "нулев технически" тест, както казват родните политици за пазарлъците тези дни, е направен в Австрийските Алпи. Въпреки яркото слънце температурата на 2500 метра е около -15 градуса по Целзий, като замръзналата повърхност е скрита от лек сняг. Тоест, далеч не е идеалната среда за електричка.

 
Mercedes CLA


Но когато въпросната кола се позиционира като истински съперник на Tesla Model 3 , BMW i4 и Polestar 2, както и на китайски нашественици като BYD Seal, трябва да показва сериозно развитие. Домакините не разрешават друг да шофира освен ръководителят на проекта за новия CLA - Оливер Золке. Той е категоричен, че Mercedes „иска да прави нещата по различен начин“ преди да пусне новия модел.

Колата е покрита с червена обвивка, за да контрастира с яркия бял фон. Но очевидно дизайнът няма да се отклони твърде далеч от това, което направи първото и второто поколение CLA толкова популярни.


Mercedes CLA


Кабината също е покрита, като само основният инструментален панел и малките части от привидно изправената информационно-развлекателна система излизат през пукнатини в тъканта. Всичко изглежда доста познато, а и технологиите отдавна са силна страна на Mercedes и новият CLA няма как да е изключение. В това едва ли някой се съмнява.

CLA никога не е бил изключително просторен автомобил, но новият се усеща някак затворен. Золке твърди, че е малко по-висок от стария. Новото е стъклен покрив, който ще бъде стандартен за всички автомобили и ще се простира точно над задната седалка. Засега обаче немците крият и оформлението отзад, а и не дават да се бърка по багажника, под чийто под очевидно е батерията. А всеки отговор на инженерите относно размери - гласи едно и също "сравнимо с предишните или малко повече".

 
Mercedes CLA


Тестваният маскиран в червено CLA – 4MATIC с най-голямата батерия от 85kWh (ще се предлага и версия от 58kWh, със задно предаване) няма проблем да се справи с различните бензинови AMG-та в колоната. Все още липсват данни за производителността на CLA, макар да се чува за общо 381 коня.

От пътническата седалка това се усеща като удобен и добре подреден компактен представителски автомобил. Тих и изискан като Model 3. Съвместимото окачване ще го направи по-удобен от Polestar. Управлението (отново трябва да вземем предвид условията) се чувства по-скоро сигурно отколкото забавен, въпреки че Золке намира колата за „много спортна и пъргава“. Дали ще се справи с BMW i4  - реално ще се разбере на сух път. Ще има ли и AMG версия - шефът просто се усмихва и вдига рамене.

 
Mercedes CLA


Поглед към таблото показва само 195 км при 85 процента заряд. Справедливо е да припомним зверският студ навън, снежната настилка и стила на шофиране на шефа на проекта, който определено не щади енергия. Той е категоричен, че цели 12kWh/100km.

Това засега е изцяло новият Mercedes CLA. Пълното разкриване е планирано за март следващата година -  преди колите да бъдат пуснати в продажба няколко месеца по-късно. Първоначално ще се предлага с едно или двумоторно електрическо задвижване, а после идва бензиново-електрически хибрид през 2026 година. Моделът с четири врати ще бъде последван от нов Mercedes CLA Shooting Brake, както и от заместители на GLA и GLB – плюс техните електрически EQA и EQB еквиваленти.
 
 

0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    не знаех че всяка зарядна клетка има персонален блок за управление на заряда и още нещо когато намалеят електроните защо спада мощността на двигателя при двг не съм забелязал разлика в мощността в зависимаст от количеството гориво резервоара дали е пълен или полупразен
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Jay до 4 ( преди 6 месеца )
    Ценово ще ги задминат като спряли даже(Теслите) , бъди сигурен! Ще ми се и като качество и технологии, ама надали!
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до 13 ( преди 6 месеца )
    А на теб не ти ли е хрумвало, че ти си неукия? Батериите на всички електромобили, без изключение, се зареждат паралелно. До всяка клетка достига максималният ток, който може да поеме, не се безпокой.
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Ужас ( преди 6 месеца )
    До 10,12.. Човече прочети малко, или поне гледай някой клип, за съвременните коли от последните една/две години. БМВ, Мерцедес, Хюндай/Киа, Порше, са на дъното по технологии, за това са на закриване. Тесла я крепят китайците по други причини. Всичките с РЕАЛНО бързо зареждане са на 800V, а от средата на годината има вече и на 900V. Иначе как се зарежда батерия с 100-150kWh за 10-15 минути (0-100%!!). За това има и зарядни вече с 500kW. Проблема е как да се прехвърли тази енергия, а не батерията
  • #13
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    на някой меринджей не му ли идвала мисълта да направят модулни батерии примерно 4 # 25 kW които да се зареждат от 4 отделни точки така ще спадне времето за заряд многократно
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до 9 ( преди 6 месеца )
    Сега видях, че си изпързалял още една ЛЪЖА. Не, далеч не всички с бързо зареждане са на 800 В. Точно обратното. Тесла, БМВ, Мерцедес, Джийли и др. са основно на 400 В, а са едни от най-бързо зареждащите се. Ограничението за скоростта на зареждане в момента идва от химията на батериите, а не от волтажа. Малко са на 800 - не всички модели на Хюндай/Киа, Сайбъртрък и Порше.
  • #11
    1 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Изминал разстоянието от 3000+ км., в тестовата база в Италия,а на терен ша бъде катастрофа и то пълна. За да измине това разстояние в действителност ще му трябват много повече от 24 часа.Глупости и простотии са това да заредиш бързо за въображаеми някакви химерни 300 км,а на терен около и под 200 км.Гледах тестовете тук с електрокарите и от СФ до Пд с едно зареждане зорлем изкарват,а това са 240 км.,че и по-малко защото до Пловдив не стигат въобще,а обръщат на някаква детелина преди Пловдив.
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до 9 ( преди 6 месеца )
    Лъжльо, който не е докосвал електромобил, пак лъжеш и мажеш. Батерията се зарежда най-бързо от 0%. Защо? Защото колкото повече се вдига заряда, толкова повече се вдига вътрешното и съпротивление, което генерира топлина, която съсипва батерията. С твоята ЛЪЖА пропускаш именно най-бързата зона на зареждане - 0-30%. Добрите електромобили зареждат 0-30% за около 5 мин, а следващите 30% за още 10-15 мин.
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Нормално ( преди 6 месеца )
    Я статията подробно е описано колко е ЗЛЕ колата. Задачата е за първи клас, сметки до 1000. Мечтаят си за 300км за 10 минути зареждане. Т.е. 1270 /300 е 40-50 минути зареждане, доста различно от кратко зареждане. За 24 часа са минали 3715 с 40 зареждания, т.е РЕАЛНО около 90км на едно зареждане. Винаги най-бързото зареждане е 30-80%, т.е. 50% от 85kWh. Или с 40kWh минават 90км, разход 30+ на 100кмм за това купе е много. Обикновено за СУВ е такова. 800V от години е на всички с бързо зареждане.
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Илиян ( преди 6 месеца )
    Заглавие: "... ще изминава 1270 км с кратко зареждане", по-надолу в статията: "Поглед към таблото показва само 195 км при 85 процента заряд". Едното е обещание, другото е в реални условия. Познайте кое какво е.