IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Mercedes CLA ще изминава 1270 км с кратко зареждане

Постижението е възможно с помощта на голяма батерия и авангардна електрическа платформа

Новият електрически Mercedes-Benz CLA обещава да измине 1270 км само с две 10-минутни спирания за зареждане. Поне според инженерите, отговарящи за проекта. Солидното постижението е възможно благодарение на масивната 85kWh батерия плюс авангардна 800V електрическа архитектура на новата MMA платформа и ултрабързи скорости на зареждане. Mercedes твърди, че колата може да „добави 300 км за 10 минути“.


Mercedes CLA


Наскоро марката от Щутгарт разкри, че CLA при тестови условия е успял да измине общо 3715 км за 24 часа в тeхническия център Нардо в Южна Италия. Тимо Стегмайер, старши мениджър за системата за електрическо задвижване на CLA, заяви, че колата е била зареждана 40 пъти и всяка пауза за била от 10 минути.
 
На хартия (и от пътническата седалка) новият Mercedes CLA има потенциала да поправи грешките на ранните усилия на марката в EV сегмента. Цифрите говорят сами за себе си, а в движение колата се усеща солидно, комфортно и сравнително изискана дори по заснежени наклони и заледени спускания.

Нещо като "нулев технически" тест, както казват родните политици за пазарлъците тези дни, е направен в Австрийските Алпи. Въпреки яркото слънце температурата на 2500 метра е около -15 градуса по Целзий, като замръзналата повърхност е скрита от лек сняг. Тоест, далеч не е идеалната среда за електричка.

 
Mercedes CLA


Но когато въпросната кола се позиционира като истински съперник на Tesla Model 3 , BMW i4 и Polestar 2, както и на китайски нашественици като BYD Seal, трябва да показва сериозно развитие. Домакините не разрешават друг да шофира освен ръководителят на проекта за новия CLA - Оливер Золке. Той е категоричен, че Mercedes „иска да прави нещата по различен начин“ преди да пусне новия модел.

Колата е покрита с червена обвивка, за да контрастира с яркия бял фон. Но очевидно дизайнът няма да се отклони твърде далеч от това, което направи първото и второто поколение CLA толкова популярни.


Mercedes CLA


Кабината също е покрита, като само основният инструментален панел и малките части от привидно изправената информационно-развлекателна система излизат през пукнатини в тъканта. Всичко изглежда доста познато, а и технологиите отдавна са силна страна на Mercedes и новият CLA няма как да е изключение. В това едва ли някой се съмнява.

CLA никога не е бил изключително просторен автомобил, но новият се усеща някак затворен. Золке твърди, че е малко по-висок от стария. Новото е стъклен покрив, който ще бъде стандартен за всички автомобили и ще се простира точно над задната седалка. Засега обаче немците крият и оформлението отзад, а и не дават да се бърка по багажника, под чийто под очевидно е батерията. А всеки отговор на инженерите относно размери - гласи едно и също "сравнимо с предишните или малко повече".

 
Mercedes CLA


Тестваният маскиран в червено CLA – 4MATIC с най-голямата батерия от 85kWh (ще се предлага и версия от 58kWh, със задно предаване) няма проблем да се справи с различните бензинови AMG-та в колоната. Все още липсват данни за производителността на CLA, макар да се чува за общо 381 коня.

От пътническата седалка това се усеща като удобен и добре подреден компактен представителски автомобил. Тих и изискан като Model 3. Съвместимото окачване ще го направи по-удобен от Polestar. Управлението (отново трябва да вземем предвид условията) се чувства по-скоро сигурно отколкото забавен, въпреки че Золке намира колата за „много спортна и пъргава“. Дали ще се справи с BMW i4  - реално ще се разбере на сух път. Ще има ли и AMG версия - шефът просто се усмихва и вдига рамене.

 
Mercedes CLA


Поглед към таблото показва само 195 км при 85 процента заряд. Справедливо е да припомним зверският студ навън, снежната настилка и стила на шофиране на шефа на проекта, който определено не щади енергия. Той е категоричен, че цели 12kWh/100km.

Това засега е изцяло новият Mercedes CLA. Пълното разкриване е планирано за март следващата година -  преди колите да бъдат пуснати в продажба няколко месеца по-късно. Първоначално ще се предлага с едно или двумоторно електрическо задвижване, а после идва бензиново-електрически хибрид през 2026 година. Моделът с четири врати ще бъде последван от нов Mercedes CLA Shooting Brake, както и от заместители на GLA и GLB – плюс техните електрически EQA и EQB еквиваленти.
 
 

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 3 ( преди 10 минути )
    Прав рок на 800 V е също толкова опасен, колкото на 400 или 200, или 100. По-добре да не те удря. Важното е, че досега не е станал известен нито един случай на токов удар от електромобил, дори след катастрофа.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 14 минути )
    За доброто на всички нас, силно се надявам да са настигнали Тесла, защото Ауди не успяха с новата си платформа. На Neue Klasse на BMW също много се надявам. И под настигам имам предвид и ценово, не само технически.
  • #3
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 22 минути )
    Вече на дневен ред идва въпросът за безопасността на такива електромобили. 800волтова батерия с голям капацитет е нещо наистина опасно. Най-вероятно, всичко е пресметнато, но все пак......Новите краш тестове трябва да имат строги стандарти и в тази област.
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    q ( преди 44 минути )
    @1 - Особенно ако тези 1270 км. ги минаваш за 2 месеца. Ама се интересуваш живо само за пробега без спиране. А всъщност имаш пари само за 20 годишен мерджак - "неразличим от нов и само за ценители".
  • #1
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Ааааа, кой нормален спира цели два пъти по 10 минути само на 1270км? Това е абсолютна загуба на време. Да дадеш една шапка пари и да си толкова ограничен? Само някакви си 3700 км за 24 часа? Докато не ги направят 6000 км за 24 часа, никога няма да си купя такъв автомобил!