IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes ще трябва да плати скъпо за грешката с EV

Производителят на премиум автомобили е изправен пред огромно изпитание

Тази Коледа Mercedes ще пусне във ваканция за не по-малко от три седмици на 21 500 служители от най-големи си завод - този в Зинделфинген. И това е само един от проблемите, с които се сблъсква производителят на премиум автомобили заради грешната си политика, свързана с електромобилите, категорични са експерти в индустрия, цитирани от Motor.es.


Mercedes-Benz


Шефът на компанията Ола Калениус току-що беше назначен за нови председател на ACEA (Асоциациата на производителите на автомобили в Европа). Той заема една от най-важните позиции в автомобилната индустрия, но бъдещето му начело на германската марка е под въпрос и е възможно да бъде принуден да напусне както колегите си Херберт Дийс (VW Group) и Карлос Тавареш (Stellantis). И причината ще бъде същата - електрическото бъдеще.

Европа продължава да не се отказва от решението си да наложи електромобилите като единствен вариант след 2035 и така производителите се оказват в много сложна позиция. От една страна те са под натиск за намаляване на цените на електрическите превозни средства, но от друга, с ограничения за емисиите, които е невъзможно да бъдат изпълнени, компаниите са под огромен натиск.

Така Mercedes се озовава в тежка ситуация, след като обвърза изцяло бъдещето си с електрическите автомобили, вместо да избере варианта с постепенна електрификация, развивайки двигателите с вътрешно горене и хибридите. През лятото за първи път в историята си марката намали производството на S-Class. Първоначално заводът в Зинфелфинген премина от три смени на две, а сега вече е една. А това означава, че едва от най-големите фабрики на Mercedes работи много под истински си капацитет.

В завода има повече от 21 000 души - огромна работна сила, която вече търпи съкращения. Някои от тях са на временни договори, но те са анулирани и това е част от план, чиято цел е да се спестят 5 млрд евро до 2027. Ситуацията определено е тежка и показва несигурност в бъдещето, като вече в самата компания се чуват все повече мнения, че залагането изцяло на електромобили е било грешка със сериозно последствия.


Mercedes-Benz


Някой обаче трябва да плати сметката и това ще бъде именно Mercedes. Проблемът е, че плащането ще продължи не само през 2025, но и през 2026, а най-вероятно и след това. Служител на високо ниво в Зинделфинген, пожелал анонимност, твърди, че „99% от хората в завода смятат залога на електромобилите за грешка, както и че, ако нещо не се промени през следващата година, нещата ще се объркат още повече.“

Всъщност голямата грешка на Калениус се оказа решението му залагането на нова стратегия за електрически и луксозни автомобили, съчетана с повишаване на цените, което да компенсира модели, които не се продават. Това отваря огромна дупка, която е много трудна за затваряне.

Същият служител, който отлично познава вътрешната структура и работата на Mercedes е категоричен, че продължава да вярвам в бъдещето на компанията, защото „ние сме не само изобретателите на автомобила, но и пионери в иновациите, безопасността и т.н.“ В същото време обаче и той не може да се ангажира с прогноза за това, което ще донесе бъдещето: „Вижте какво се случва с VW, там нещата са зле. Mercedes определено струва повече от VW и се моля компанията да се справи по-добре през следващата година, но, за съжаление, чуваме лоши неща.“


0 от 500
  • #35
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Пазарът не иска електромобили.Не случайно делът на електромобилите в Европа е само 14%,при 15% миналата година.
  • #34
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тротинетка,пак ли си предозирал? В Германия по евро киловатчас ЕРП е различно от ЕРП на домашната ти партида.
  • #33
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 32 ( преди 6 месеца )
    Пък и нали осъзнаваш, че цената на тока в Германия и в България е почти една и съща и в повечето случаи в Германия тока е по-евтин отколкото в България? Или това не го знаеше? Само че данъците и таксите в Германия са повече, така че в Германия няма как да плащаш български данъци. Плащаш си по техните защото си на тяхна територия. Така че цената на електричеството ти е най-малкият проблем..
  • #32
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 32 ( преди 6 месеца )
    Да си чувал за роуминг или международни разговори? Всичко пристига на сметката на телефонния ти номер, но цените за минута са различни. И сега можеш да си платиш зареденото на някоя верига зарядни станции чрез карта от друга верига зарядни станции. Но плащаш аналогът на роуминг и цената става почти двойна.
  • #31
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Пазарът иска евтини електромобили , а Европа не може да ги произвежда . Клиента ще направи компромис с пробега, с зареждането и т.н. само ако това е отразено в цената !
  • #30
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    банковата ти сметка нали е вързана към домашната ти партида разликата е в това че ще платиш по цена която плащаш електроенергията в дома си в края на месеца или в зависимост от заявеното количество енергия
  • #29
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 47 ( преди 6 месеца )
    Че Какво значение има дали Ще ти пратят сумата от зареждането по- левче за киловатчас в Германия на сметката на домашната ти партида или на банковата ти сметка? Не виждам защо трябва да се ограничават?
  • #28
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    когато на всеки един паркинг има точка за зареждане която да е свързано софтуерно с твоята домашна партида за електричуство единствено тогава електромобилите ще залеят градовете и това решение трабва да е на европейско равнище и всеки един енергиен доставчик да бъде задължен да го направи иначе остава без лиценз
  • #27
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    автономен електрически автомобил не могат да същесвуват в природата
  • #26
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 25 ( преди 6 месеца )
    Срив в продажбите на BMW, Mercedes, Audi и Porsche на най-големия автомобилен пазар в света ... 21 Октомври, 2024 ...Информационна агенция Bloomberg анализира статистиките за търсенето на нови модели на немските марки и стигна до разочароващо заключение. Според изчисления общият дял на BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen и техните дъщерни марки е спаднал от 25 на 14 процента за пет години. Още по-лошо: в сегмента на електрическите автомобили делът на немските премиум марки е под десет процента.