IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов проблем за автомобилната индустрия - липса на графит

Недостигът на основния материал за батерии на електромобили се увеличава

Световната автомобилна индустрия се сблъсква с поредния сериозен проблем – намаляващото производство на графит. Компании като Tesla и Mercedes-Benz полагат огромни усилия да си осигурят доставки от Китай, който е доминиращия производител в света, тъй като батериите за електрическите им автомобили изискват по-големи количества от този минерал, съобщава Reuters.


производство


Оказва се, че автомобилните компании не са планирали предварително допълнителни доставки на графит, тъй като се фокусира върху по-известните материали, нужни за батериите – като литий и кобалт. Те явно не са обърнали внимание на факта, че графитът е най-големият компонент за батериите, като от него зависи тяхното тегло.

През тази година над 50% от добития в световен мащаб графит ще бъде използван за електрически превозни средства и това кара производителите на автомобили да търсят нови източници в държави като Мадагаскар и Мозамбик. Очакванията са, че недостигът на материала, произведен извън Китай, ще стане още по-сериозен, тъй като американското и европейското законодателства се стреми да намали зависимостта си от Китай за важните минерали.

Проблемът се задълбочава, тъй като всяка електрическо превозно средство се нуждае от над 50 кг графит за анодите на батерията, което е около два пъти повече от количеството литий. А плановете на индустрията са доста амбициозни – до 2030 г. в световен мащаб трябва да се произвеждат около 35 млн електромобила на година, което означава, че ще са нужни огромни количества от този материал.

Независими анализатори посочват, че недостигът на графит до края на десетилетието ще достигне 770 000 тона. В момента Китай произвежда 61% от естествения графит в света и 98% от окончателно обработения материал за аноди за батерии.


0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Големият смях е как петроджендърите проповядват , че лития ще свърши , графита ще свърши , кобалта ще свърши .,.,.., абе всичко ще свърши , само петрола , видиш ли , няма да свърши :):):)
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ето ти тук един линк, за да си ги следиш и да погледнеш преди да публикуваш следващите глупости, поне да изглеждаш малко по-умен. eso.bg/doc/?460
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Абе долен ( преди 10 месеца )
    АЕЦ 47,98%2080.29Кондензационни ТЕЦ 10,59%459.19Топлофикационни ТЕЦ 4,10%177.96Заводски ТЕЦ 2,13%92.25ВЕЦ 0,23%9.99Малки ВЕЦ 4,71%204.07ВяЕЦ 1,92%83.44ФЕЦ 28,07%1217.06Био ЕЦ 0,26%11.08Товар на РБ3577.49Къде ги видя тези 40%, като в момента 100% от потреблението на България се осигурява от АЕЦ и ВЕИ. Когато цифрите и фактите говорят и боговете мълчат, но само на антиелектриците не могат да им се затворят устите за да се правят на най-глупавите!
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 10 месеца )
    Хаха нулев отпечатък 40% от тока в бг идвят от газ и въглища първо тях трябва да добиеш после силицйи
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Абе долен ( преди 10 месеца )
    Точно това му е готиното на силиция. Не е рядък елемент и единствения му проблем е, че производството е енергоемко. Да ти припомня ли защо в момента цената на тока в България е 0.61 лева за мегаватчас? Не не е грешка. 60 стотинки струват 1000 киловатачаса енергия в момента. С нея може да се произвежда силиций с почти нулев въглероден отпечатък. Вместо да ги подари на някой за 61 стотинки, с тези 1000 kWh могат да бъдат заредени 5 000 км. Тоест ще се намери приложение на евтината енергия.
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 10 месеца )
    Само дето чист силицйи в природата няма ходи очиствай силициев диоксид с температура на топене 2000 градуса.
  • #2
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Повече от идеално! Всъщност графитът се използва Не защото е най-добрия материал за батерии, а защото е най-евтин. Силицият е много по-добър материал за тази цел, като по този начин се увеличава енергийната плътност, батериите стават много по-леки и се увеличава и мощността на батерията, което пък от своя страна означава много по-бързо зареждане, е много по-голяма мощност от по-малки батерии без загряване. Единственият му проблем е цената, който ще се реши, ако графита поскъпне.
  • #1
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Пише, че най-големи запаси на графит има Турция след това са Китай, Бразилия и основно африкански и американски държави